|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skulle hem efter jobbet.Stannade vid ett rödljus för att svänga vänter.Bakom mig kommer en bil upp,kör om mig på höger sida å rundar mig för att sedan svänga vänster.Han kör alltså mot rött å håller på att smälla med andra bilar som hade grönt.Gissa om jag önskade att det fanns en polis där just då,det är just sådarna idioter som orsakar olyckor.Frågan är,har ni set något idiotisk i trafiken som fått er att haja till?? BMW e lag | |
|
Det var nog något av det dummaste jag hört om... Såg en Kadett som kryssade fram mellan bilar på en tätt trafikerad 70-väg. Han kunde nog inte hålla så mycket med än 80-90 på det sättet som han svängde, men det var rätt obehagligt att se på. Människan kanske var påtänd... |
|
|
Ser varje dag bilar som kör mot rött på E4 i Uppsala, skrämmande... /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
| Tidigare i vintras åkte jag med en kompis här i Östersund. Vi befann oss på den stora genomfartsleden genom stan, tvåfilig huvudled med massvis av rödljuskorsningar. Ligger i höger körfält och kommer fram till en T-korsning (Färdemansleden för er som vet) där vi hade rött ljus så det kommer massa trafik från vänster (benet i T-t). Då kommer en dam i en S40 som bara kör rakt fram i vänstra fältet (kör om oss med andra ord) som totalt struntar i allt vad rödljus och annan trafik heter. Först när hon är om oss, vi stod längst fram i högra fältet, verkar hon upptäcka att det finns korsande trafik som har grönt ljus och slänger sig på bromsen och lyckas få stopp ett par meter från den korsande trafiken. Tanten verkar inte märka vad som hänt utan trycker sig in i första bästa lucka. Kompisen och jag bara sitter och gapar och undrar om tanten är drogad eller nåt men åker iallafall vidare när det slår om för oss. Nästa korsning är en 4-vägskorsning (Fältjägargränd), även den med rödljus. Återigen ser vi damen i S40:n, den här gången ska hon till vänster och återigen struntar hon *totalt* i allt vad rödljus heter, kör ut halvvägs i korsningen och verkar först då upptäcka den mötande trafiken, slänger sig på bromsen igen så hon står halvvägs in i mötande körfält och så fort det blir en lucka kör hon helt sonika över gatan. Både polaren och jag var helt övertygade vid båda tillfällena att hon skulle ramma eller bli påkörd av nån men tack och lov blev det inga olyckor av det. En av de mest skrämmande syner jag sett i trafiken var det helt klart. | |
| Nu i morse så var det en bil som stod till vänster om mej vid ett rödljus på kungsgatan i Uppsala och skulle svänga vänster. Efter en stund så tröttnade personen i fråga tydligen och svängde vänster mot rött. Det hade inte varit rött speciellt länge heller... | |
|
Körde valhallavägen i sthlm mot norrtull. Vänsterfil använder man om man skall svänga vänster ned till odengatan. Mitt och högerfil fortsätter rakt fram. Jag ligger i mittfilen och nån billängd före mig kör en bil i högerfilen. Helt plötsligt svänger han över till vänsterfilen för att kunna svänga ned mot odengatan. Jag ställer mig på hejdaren och missar att drämma in i hans dörrsida med några cm. Vilket pucko! Hade blivit rätt fina skador i 40-50km/h. Snacka om impulsiv egoistförare som bara tänker på att själv komma fram, måste ju vart drogad eller nått. mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
| Har en gammal lumparkompis som numera sitter i rullstol, förlamad från midjan neråt, pga att en idiot körde mot rött ljus. Kan man inte sätta några "farkameror" i rödljus som fotar den som kör mot rött? Borde bli av med körkortet meddetsamma! De är en fara både för andra och sig själva!!! | |
| "fartkameror" ska det ju stå.... | |
| drimmer: Jag vet inte om det är så fortfarande men i Tyskland har de haft kameror som tagit kort när man kört mot rött precis så som du beskriver. Vet inte hur vanligt det var/är men det fanns förr iaf. | |
| I många olycksdrabbade korsningar kan det sitta kameror, vet dock inte om det finns några i Sverige. Har sett en del informationsvideor eller vad de kallas där man får se vad som kan hända om man är oförsiktig...inte roligt att se! | |
D-diddy |
PS: hon kanske skulle ner till sjukhuset som med sin svårt blödande man som låg i baksätet.. och var således i chock? David. "The unattainable is invariably attractive" |
| D-diddy: Vi funderade också på det. Skrämmande var det iallafall. | |
|
Det absolut, utan tvekan, jag sett i trafiken var vid Frognerparken i Oslo. Jag kom från Majorstua och väntade snällt vid rödljusen, helt plötsligt kommer det en merca med en hög ungdomar i från spårvagnsfältet bakom mig, kör emot rödljuset i hög fart (uppskattningsvis ca 70-80 km/h) kör rakt över korsningen före de tvärnitar och börjar backa i full sula utan att direkt kolla vad som kommer bakom dem (en bil fick kasta sig åt sidan för att inte bli påbackad. Sekunden senare när de åter igen är i korsningen tar de sats och kör åt ett annat håll, via ett övergångsställe där en kvinna MED BARNVAGN får kasta sig bort för att inte bli påkörd. Tvåhundra meter senare stannar de på en parkering och spatserar in i parken i lugn takt... Det är det värsta, mest idiotiska jag sett i trafiken iaf, slå den om ni kan! Mvh Elvis |
|
| sådna kameror som tar en när man kör mot rött finns väll i malmö.,.rättså säker på det | |
|
såg en gubbe som satt i sin helt nya passat. efter en kvart drar han igång motorn. sedan står han i tie minuter på tomgång. han står parkerad längst ut till vänster på en parkering med en decimeter hög refug framför. han kryper bakåt en och en halv meter, stampar på bromsen, vrider lite på ratten, kryper på ettans tomgång, över refugen med högra hjulparet, kryper ut från parkeringen på tomgången, och fortsätter ut mot en 70väg i krypfart... jag gick nästan om honom. Därför tycker jag att tex över 65 års ålder ska man ha årlig kontroll av hälsan för att ha kvar körkortet. gubben var förmofligen dement. *Har jag inte råd med en BMW åker jag hellre buss än kör volvo* |
|
Kockjäveln |
När jag var i Prag så såg jag en fet merca som gjorde en fin omkörning an en spårvagn. Spårvagnarna blåser på rätt bra där, mercan kommer på insidan fort som fan och svänger ut vänster framför spårvagnen och in på en gata. Det kan inte varit mer än 1 dm mellan spårvagnen och bilen. Det såg rätt läbbigt ut. |
|
Hade en cool kille bakom mig hem från Gbg på E6:an igår vid rusningstid körde i ca 80-90km/h och han ligger med sin holkiga gamla nissan 180z med en flygplans vinge bak eller vad det var för ngt men han ligger så nära mig och jassar i sidled och trycker mig i röven,byter körfält så han får komma fram men sen börjar han köra om bilar på insidan och zick zacka sig fram i tät trafik så folk får börja panikbromsa osv. man blir så jäkla matt på vissa medtrafikanter och deras nonchalanta körstilar...Mvh dutta |
|
|
Såg för några veckor sedan en volvokärring som backade på en barnvagn i ganska hög hastighet , barnvagnen välte men bilen åkte inte över den då kärringen panikbromsade. Som tur var så var barnvagnen tom och familjen med barnvagnen vart så chockade att de inte förmådde skälla ut kärringen. Det måste ändå ta priset när man ger sig på barnvagnar med sin skitiga volvokombi ! , själv hade jag skämts ihjäl. |
|
|
wadel: Du menar att man iaf ska ha tillräckligt med folkhyfs att använda en blänkande coupé när man kör över barnvagnar? ;-) Mvh Elvis |
|
| BoogieElvis: Hahaha! :-) | |
-BeeMWe- |
Om de synkade rödljusen i Uppsala skulle det inte bli lika många rödljuskörningar, iaf från min sida. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.