AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.688

polisen stoppa mig i går i stan med 325 tic :)

Sida 2 av 2
Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Var ute och körde när det hadde regnat, och så kom jag till en rondell =).... Blev ju att drifta ett varv och sen tillbaka in till stan. Hinner köra 250meter fram till röljusen. Då kör det upp en gubbe och börjar hojta med näven.. Tänkte att det var nån som förstås blivit sur så jag ignoerade honom.
Plötsligt hör jag ett knackande på bilen och jag kollar till höger då slår han med poliseskylten på bilen och pekar att jag ska köra åt sidan. Jag gör som han säger och så kommer en gubben som säger att han är polis (FAAAN) Jaha det var den lappen tänkte man och började nästan je upp hoppet. Då börjar han snack om ja men det får gå för den här gången men nästan gång har jag inte lika tur. Huuu?? blev lite förvånad och körde vidare. Gissar att han inte var i tjänst och kunde därför inte göra nått.
Al
331
Alfred
M5 2001
Om man säger att man inte har en varningstriangel så åker man ju på böter, det är väl inte lönt?

__
Letar vita framblinkers!
Med de pulvret många har här på forumet verkar det bara onödigt att göra sig ofoget att stanna överhuvudtaget...
jo, man åker kanske på böter, men bara för att jävlas kan man göra det mena jag. dom ska inte va så jävla nyfikna
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Servas: Ja det låter ju smart.... Möjligtvis om man har sånt i bakluckan som renderar i högre böter...
Tror de har rätt att söka igenom bilen, de får ju göra en "på platsen besikning" och då kan de väl leta rost där bak?
Varför bry sig, låt dem leta. Hur skumma måste inte ni se ut som tycker detta är ett problem? Har aldrig blivit ombedd att visa vad som är i bakluckan.
Al
331
Alfred
M5 2001
Du har kanske aldrig kört en bil som intresserar polisen särskilt mkt hubbe?

__
Letar vita framblinkers!
Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Poliser har jag för mig får inte göra en på plats besiktning tror endast att det är trafikgubbar från vägverket som får göra det.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ska det göras en flygande inspektion ska en fullständig kontroll göras och ett protokoll ska upprättas.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jag har aldrig haft problem med polisen, och nog får dom leta igenom min bil om dom vill det. Men jag tror med ganska stor säkerhet att dom inte får kolla i bagaget bara utan vidare, det krävs ett tillstånd. Jag har hört att dom måste ha det för att få öppna lastbilar och det borde gälla samma för person bilar.

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
ja, husrannsakningsorder..
heh.. man kan ju alltid montera turbon i bagaget :P

TwinTurbo=Twice the fun :D

ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
ja, husrannsakningsorder..
heh.. man kan ju alltid montera turbon i bagaget :P

TwinTurbo=Twice the fun :D

Al
331
Alfred
M5 2001
Vill polisen titta i ditt bagage så gör dom det. Annars hittar dom bara en massa andra fel... Det brukar bli mest smärtfritt om man låter bli att säga emot dom för mkt om man vet att man har fel.

__
Letar vita framblinkers!
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
håller med alfred. ´fattar inte varför inte polisen skulle få kålla i baget. brukar folk åka runt med lik i bilen? bara onödigt att reta dom. lått dom hålla på annars kan dom göra vad fan dom vill.. dom kan säkert hitta fel på alla biler
jo, helt klart ska man låta dom kolla fritt de e ju mindre risk för att dom blir tvärsöver

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.