|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| blev klar med avgastystemet i går. 3" hela vägen från turbon till minsta simonsburken. ja blev ganska nöjd och tyckte att den gick väldigt tyst och bra. så ja åkte en tur in te stan "glömde" att ja hadde ett sommardäck back och igen blinkers fram och hål i huvet över turbon. sen såg ja att dom hadde poliskontor mitt inne i stan på kvällen. polissen vinkar in mig och ja stänger av bilen direkt när ja kommer fram. Det va värst va den här bilen bullrade då. ja sa att det kude va nått vid slutburken för att han inte skulle få syn på hålet över turbon. han gick back och tittade och gick ner på knä sen frågade han om den va besiktad så där. ja sa att dom inte hadde sagt nått alls om bullrig ljudnivå på besiktningen. då sa han att ja skulle få ficka det där. ja sa ja det r klart a ska om ni inte tycker om det :) startar och smyger iväg. tur att man inte fick ombesikting. hadde vart jobbigt att ta bort turbon och allt.. men tyr att han inte såg alla el. hadde inte blitt billit.. ville bara berätta det för det va litte kul tycer jag..hehe.. | |
| hehe fina saker du glömde, hål i motorhuven å blinkers,d e ju inget =) | |
| mm det ja hadde tur som fan. det bästa va nog att han inte såg backdäket. då kunde dom nog ha blitt littte upprörda. men det gick ju bra :) | |
|
haru några bilder på skapelsen? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Du passade inte på att köpa en trisslott, med tanke på den turen. hehe :) | |
| har varit me om samma sak nästa, men då rök bilen jävligt mycke för att turbon gick sönder, så ja rökte ner hela stan=). då var inte farbror plå så glad, inte jag heller för turbon hadde ju gott=) | |
| bmwnelly: Märkte polisen att din va turbokonverterad då? | |
|
Kul att hora nara-ombesiktningshistorier! Jag fick i sommar lamna bilen pa en hamburgerresturang for att snuten lurpassade(odiskret) pa mig i en haltimme, sa jag akte med en kompis firmabil darifran, dem foljde efter oss, men vi loosade dem i trafiken, 1-0 till mig=) Tack myten for getawayriden=) hehe |
|
|
Hehe, där hade du tur! mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
|
Själv Betalade man ca 4000kr i böter under förra sommaren =o) Mvh Limmet |
|
| nej jag spelade bara dum o sa att han som jag nyss hadde köpt bilen av var en lustig kille..... dom sa inget om turbon när jag öpnade huven..... =) fick fyra tvåor o inga böter.... | |
|
limmet: Vad för böter fick du betala? Gissar på att du fick föreläggande om ombesiktning och sket i det eller nått? :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| mm ja skulleha köppt en lott den dagen. skulle garenteratha vunnit me den ture. men sådan tur har man väll bara en gång antar jag. får se i hlegn om man blir stoppad eller får ett knippe bötter. borde ju gå att sägga att huven inte går att pöppna. att den går sönder om man drar i "spaken" och då får man åka med öppen huv. det borde kanske göra så att dom inte orkar hålla på å tjuvtitta.. | |
|
polisen får inte kolla i bagaget utan husranskningsorder men hur är det med huven?? om dom öppnar huven och ser en turbo kan dom bara tvinga dig att besikta om, för det finns ju massor med bilar som har turbo som inte alla vet att dom har det. tex lite ovanligare bilar som alpina b7 b10 bi-turbo mfl, polisen är ju inte allt för insatta. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Dom har iaf här nere i malmö ett trick för att få kolla i bagaget. "Får vi se varningstriangeln" säger dom sen måste man öppna bagaget och då är dom där o snokar. Ett tag åkte jag omkring med varningstriangeln liggandes på passagerarsidans golv bara för att jävlas. det tyckte dom inte om. Men under huven får dom bara kolla om dom misstänker ngt som e fel/olagligt. Och det kan dom ju misstänka när som helst. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Alfred: Hade du reservhjulet i passagerarsätet då också eller? ;) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Alfred: Hur ofta blir du stoppad? | |
|
Då blev jag stoppad en gång/kväll ibland... Körde Nissan cherry turbo med stor turbo ;) Polisen tyckte inte om mig iaf... Konstiga var att bilen var både obes och oskatt men det såg dom inte. J.Dredd: Varför skulle jag ha reservhjul fram? Det var nog det första som åkte ur den bilen =) __ Letar vita framblinkers! |
|
| mm funderar om dom får titta under huven. man får väll hoppas på att man inte treffar på dom igen i den bilen. men det fins vättiga poliser också.. det får man inte glömma.. alla är inte svin som bara vill ge alla bötter för att jävlas. treffade 2 trevliga i da med.. när jag jobbade (kör lastbil) blev stoppad och minna fördskrivarblad va inte riktigt som dom skulle ;) skulle ha kosta 1200 kr men han va snäll och lät mig åka.. :) så dom fins | |
| Blev de några lotter idag då? hehe. Jo visst finns de snälla poliser oxå. Min svärfar e polis... Han e riktigt schyst, vi brukar köra lite race med bilarna ibland! De e häftigt att tävla mot en polisbil faktiskt! | |
|
Om man vill kan man bara säja astt man inte har någon varningstriangel bara för att vara tvärsöver, för det enda dom är, det är att dom är nyfikna som fan.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.