|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
...märks det i mina åsikter att jag har kört hoj i ett antal år...?! ;-) Vajer räcken e bra, när man åker E30 och blir omkörd av bakljusen. Men kan vi inte rösta ut mittvajerräcken? www.reptil.nu |
|
|
Gasar-Magnus: Men vård till Thomas Qvick och alla andra dömda brottslingar betalar du hellre skatt till? /Andreas |
|
|
b1 håller med dig bort me mitträcken o gör bredare vägar istället=) /Stefan K |
|
|
Wolv: Qvick är sjuk och liksom den som drabbas av t.ex skelettcancer eller får punktering i 110 på motorvägen och skrotar etc etc dvs dom har inte själv styrt över vad som hänt, till skillnad från t.ex. buskörande 18 åringar , lungcancersjuka storrökare, extrem skidåkare med brutna ben, yrkeskriminella som Clark Olofsson etc etc som alla på ett eller annat sätt själva varit starkt bidragande orsak till det inträffade genom medvetna val i livet Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Oölyckan inträffade vid 16 tiden en lördag. Är då inte ett industriområde det bästa stället att gasa av sig? Risken att hitta någon att krocka med är ju starkt begränsad. Killen kanske inte kan köra bil och kanske inte borde ha en 325 turbo, eller så hade han bara en stor dos otur. Hela moraldiskussionen går bort i det här fallet. | |
|
B1: Vajerräcken är den mest kostnadseffektiva lösningen för att minska antalet olyckor. På de vägar där vajer finns har antalet svåra olyckor minskat drastiskt. Varför är motorcyklister sådana motståndare till vajerräcken? Är det bättre att glida in under mötande bilar vid en eventuell vurpa? Eller in i ett vanligt räcke? Eller in i ett träd? Motorcykelåkning är ett farligt nöje som aldrig kan göras säkert. |
|
|
bjoerck hur tror du man ser ut om man åker in i vajerräcke med mc? som nåra djävligt stora ostskivor kanske. /Stefan K |
|
|
Ska kanske tilllägga att jag inte syftar på någon speciell person i mitt uttalande om ungdomar som bygger och kör övermotoriserade bilar. Det var mer en allmänn reflektion. I just detta fallet vet ingen här någonting om vad som har hänt. Det kan ju ha varit så att han fått gashäng. Kunde då lika gärna ha hänt med en helt orginal BMW. (Tycker dock fortfarande att det är skrämmande med unga förare med övermotoriserade bilar) Som sagt.. Ingen här vet specielt mycket om omständigheterna kring olyckan. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
svintoleffe |
Gasar-Magnus.. Det är nog dags att du plockar upp ögonen lite. Så enbart för att mina morsa har lungefeksem, så vill dun inte betala för hennes vård då. Det är sällan jag bli förbannad när det gäller sånt här, men ursäkta ditt skitsnack kan du hålla för dig själv tycker jag. Just nu lider jag med båda killarna i detta fall o hoppas dom klarar sig bra. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
Jag hade velat se er sitta där fastklämda med räddningsmanskapet runt omkring er men de kan inte ta loss er förrän ni har skrivit på papprena som säger att du persnligen kommer att betala alla kostnaderna för detta. Fan ge er, visst känns det surt att behöva betala skatte pengar mm till saker och ting som inte hänt oss själva ännu men om det en dag händer då är vi väldigt glada att vi har betalat dessa pengar, det svär jag på. Lev med det, vi bor i Sverige. Kanske om staten hade förstått vilket motorintresse som finns bland oss och uppmärksammat detta och gett oss områden att vara och "leka" på så hade detta kanske aldrig hänt. De biter ju sig själva i nacken när de inte ger oss vad vi behöver = Avskilda stora områden där vi kan testa våra bilar. //Min personliga åsikt - Fidde766 |
|
|
Vajerräcken funkar nog säkert bra, men jag har dock aldrig varit med om att dom sätter upp sådana räcken i industriområden.... Trodde också att en del av skattepengarna var till för folk som råkat ut för olyckor. |
|
|
Jag tycker det är helt rätt att mina skattepengar går till någon som krockar. Eller utövar någon annan "Sport". Hellre det än att skicka pengarna som bistånd till andra länder t.ex. Hoppas killen klarar sig. |
|
|
Og hvem kan si at en erfaren sjåfør ikke kan gjøre samme feil? En erfaren chaufför ser till att aldrig hamna i en sådan sits till att börja med. Sen kan man ju hålla sig till områden vars det inte vistas folk kring vägarna. /Stefan K |
|
MIRRE75 |
Det var ett jä..a tjat om våra skattepengar hit och dit ! Tror ni att dom "skattepengar" som inte annvänds till olycksdrabbade kommer tillbaka till skattebetalarna? Var försvinner momsen då? Nej , jag säger bara , hoppas dom drabbade killarna klarar sig fint och har nytta av "mina" skattepengar (bättre där än G.Perssons flotta middagar) |
|
inkognito: Och hur tror du att en motorcyklist ser ut som glidit in under en bil då? Som en jävligt stor slarvsylta kanske. Och hur ser en motorcyklist ut som glidit in i ett vanligt vägräcke? Är det på något sätt mindre farlgt att slå i stolparna på de rräckena än stolparna på vajerräckena? Vajerräcken är en mycket bra lösning. Mig veterligen är det inte något problem med strimlade motorcyklister heller. |
|
| betalar hellre ska till en trafikskadad hederlig medborgare med en hederlig hobby stället för någon kriminell bidragstagare som glidit in på ett bananskal.... | |
NOLL7NOLL |
Visa ord från de flesta faktist... Klart det ska betalas.. ganska larvig frågeställning faktist. |
| Skit i att betala skatt i stället o trimma bilarna mer... | |
|
Jag startade med en Vw polo 1.1... 0 - 100km/h på 17sek..... sen blev de en 320 som nu turbokonv.. kan säga att folkrace och vanliga grusväger är bra om man ska lära sig vart gränsen går!=).. Mvh Uffe |
|
320-325 |
en E30 med lite hk i sej är mkt svårkörd.. min är väldigt farlig ...spciellt när det är lite halt.. jag lider med killen ..och det är just vid sådana saker som skatte pengarna ..bör användas till. sen att man gör misstag m.m det gör alla ..det är oftast så det blir olyckor = vid misstag. sen hur var när ...skit samma .. misstag som misstag. jag själ har gjort liknande sak.. men jag fick betala DYRT för det misstaget. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.