AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
21.875

Kört över sin förmåga med turbo

Sida 1 av 2
Länk

E30 med turbo kan bli svår att hålla på vägen med tung gasfot oc halt väglag.
Såg bilen i lördags och det gick inte i 50 som det står i artikeln och bromsspåren är inte bromsspår utan sladdspår.
Han satte ett träd i förardörren.
Tur som han måste ha haft så överlevde han i alla fall.
Länk

En till artikel, bättre bild
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Skrämmande. Särskilt när man vet att det finns många 16-18åringar runt om i landet som just nu är i full färd med att turbokonvertera sina bilar inför dagen då dom får körkort.
Att börja sin körkortskarriär med en slöhög till bil är nog inte helt dumt.

///Jesper

BMWCS #5494
Fa
46
FalliSar
e28 528i -86 Projekt 1
e28 528i -85 Projekt 2
e34 530i -94 Donator
e38 740i -00
håller med J.Dredd helt...
man ska ha lärt sig att köra innan man skaffar värre åk..man är ju inte en så erfaren förare bara man har fått lappen....själv hadde ja en sur gammal 240 som första bil....det räckte för mig.......men detta är ju min mening...
bm
26
bmwnelly
bmw 320-88turbo
känner denna killen lite, o ja har sett han köra o ja vet att han kan det..... fick reda på det nu när ja såg bilen på bilderna inte så kul känsla men när man vat att han klarade sig....

han fick mej till att stoppa i en turbo.... men ja vart sugen på bur nu......
in
438
inkognito
E34 535-92
man lär sig väl av sina misstag förhoppningsvis.
sen när man är nybliven körkortsinnehavare så tror man ofta att man är bäst på att köra. men det brukar ju visa sig.

/Stefan K
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Han brukar väll hänga på zatzy.... tror det är en replika på "Randy Sparres" grymma E30...

Hade för mig han snackade om att han skulle bygga bur... tyvärr så hann han tydligen inte göra det...

Hoppas han är okej ovavsett om den är han jag tror eller någon annan...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Nu kommer då moral frågan i det hela:

Är det rätt att vi alla skattebetalare skall betala hela klaset med:
räddning, akut vård, konvalecens vård, sjukgymnastik, kanske rent av 45 års vård av denna 20 åring som kanske aldrig mer kan arbeta och betala in en krona mer i skatt för att täcka dom kostnader han orsakar alla oss andra??

Sug på den frågan...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
moral å moral... personligen tycker jag att d finns andra bidrag som känns betydligt surare att pröjsa... bara av nyfikenhet är du ngt bättre just me tanke på ditt nick: GASAR-magnus;)

going 2 fast.. expect nothing less..
Franke
Den var lite lik min gamla bil som jag sålde neröver nånstans.
Någon som vet var det satt för motor i den ?
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Lite moral kan man väl ha, men om jag skulle göra samma sak som han, så skulle jag vilja att alla andra betalade.

Jag ser det lite som att nu har vi en mindre entusiast på ett tag... och Claes Tingvall har mer kött på benen vad gäller nollvision och vajerräcken... tyvärr...

www.reptil.nu
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Skall vi kosta på operation på en person som tappar kontrollen när han åker skidor? Eller kanske inte för att han åkte över sin förmåga? Skall vi betala vård för personen som inte såg bussen komma när han körde ut i korsningen? Eller kanske inte för att uppmärksamheten inta var bra nog?

Det viktigaste för mig är nog att vi alltid hjälper varandra oavsett hur skadorna uppkommit. Misstag kan alla göra. Och vem skall avgöra vem som får betala själv eller vem som ta del av skattekakan?

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Betalar hellre en trafikskadads vård än någon arbetslös alkis socialbidrag eller rökares canceroperationer.

Hoppas killen klarade sig...

/Johan

-Mår dåligt utan M20-
www.e30klubben.com
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Håller med dig Johan!!!!!

-=Brings Me Women=-
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Usch, läskiga bilder.
Håller med om att man bör börja med en klen bil. Själv började jag med VW golf 1,6 och Volvo 480. Det var bra och lärorikt att sen öka successivt i hästkraftsantal. Då ökar respekten för farten och kraften.
bm
26
bmwnelly
bmw 320-88turbo
men alla som smiter in i detta land som får bidrag för att sitta hemma o som ens inte kan språket då betalar jag hellre skatt åt honom än dom som inte gör nått......och dom som är ute o rånar o misshandlar oskyldigt folk dom kostar inte lite skatt pengar....
la
248
lappen
m536i 85
ja inte tycker då jag att skattepengarna ska gå till nån snorunge som inte vet sitt eget bästa de eju som nån skrev att han kanske inte kan arbeta mer o då får vi andra skattebetalare pröjsa ska man köra som en dåre i tättbebyggt område de tycker inte jag de e ju därför det finns banor om de skadar sig själv eller t,o,m dör så e de ju inte så farligt men de finns ju säkert ungar och andra människor i områdena som kanske e ute på promenix nu när väder o vind börjar bli bättre o man ska ju inte riskera o dö för man e ute o går
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Og hvem kan si at en erfaren sjåfør ikke kan gjøre samme feil?
Kan hende denne gutten har kjørt i motorsport i mange år for alt jeg vet...

Håper folk forstår at sånt kan hende oss alle, når vi leker oss litt..
Ikke BARE de "uerfarne"..
Har kjørt bil i mange år jeg, men forstår at jeg ikke absolutt er verdensmester av den grunn.. ALT kan skje.. Alt fra å miste kontroll, til differensial havari i 150km/t..
Och jag som tycker E30 är en lömsk bil redan i 113 hästar starkt utförande. Att då framföra en turbokonverterad best som ung och gasglad grabb måste var livsfarligt. Bevisligen.

Skattediskussionen tycker jag vi kan lägga åt sidan. Ungdomlig dumdridtighet kommer alltid kosta pengar.
B1 skrev: "och Claes Tingvall har mer kött på benen vad gäller nollvision och vajerräcken... tyvärr..."

Med Tingvalls visioner kring vajerräcken hade inte killen i Vadstena hamnat i ett träd. På detta sätt hade både han och Lappen sluppit lidande. Han fysiskt och Lappen ekonomiskt.
Arslet kommer riktigt snabbt när man har diff på e30, tacka vet jag 240 på vintern :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.