|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vad har du i övrigt för system då? Standard Business cd?? HIFI-system?? | |
|
Standardsystemet satt i bilen när jag köpte den, men jag har TV/Navi/Telefon + CD-växlare så det ser ändå lite udda ut. Panelen i mittkonsolen innehåller egentligen bara själva manövreringen av ljudanläggningen, medan själva "bilstereoapparaten" sitter i bakluckan, under och bakom CD-växlaren och NAVI:n. Jag kopplade in ett separat slutsteg för att driva framhögtalarna. |
|
| Nockenwelle: Kör du högnivå-forsterkare eller? Var nöjaktigt tog du signalen ifrån forresten? | |
|
Jag kör med högnivå till lågnivåomvandlare. Signalen tar jag direkt från högtalarkabeln där den går ut från originalapparaten. Egentligen hade jag från början tänkt plocka en lågnivåsignal innifrån apparatens kretskort, likt den lösning som folke lagt ut på mekartipsen. Tyvärr har jag inte haft tid att göra det. Den nuvarande lösningen fungerar skapligt, men förhoppningsvis skall jag hinna fila lite mer på ljudanläggningen i sommar. |
|
|
Nockenwelle: Du har ungefär samma utrustnign som jag. Hur kopplade du bak? 1. Klippte du framhögtalarna vid Navidatorn bak? 2. Strömen till slutsteget, vart tog du det i från, batteriet bak? Styrsignal bakljuset? Mvh Kristian |
|
|
1. Ja. 2. Ström direkt från batteriet. Styrsignal från stereoenheten bredvid navigatorn. |
|
|
Nockenwelle skrev: "Om du inte vill ha filtren i dörrsidan, så placera dem i utrymmet vid rattstången t ex" Problemet med denna filterplacering blir kabeldragningen ut till dörren, då det på E46 inte sitter några a bälgar mellan dörr och A-stolpe. Där sitter istället en stor kontakt med alla elektriska funktioner för dörren. Det är antagligen en rent monteringsteknisk detalj, någon annan fördel med att skarva kablar på detta viset kan jag inte se. |
|
| grizzly: Jag har inte kontrollerat detta på E46, däremot på E36. På den senare sitter det också en kontakt, men det fanns lediga håll i den kontakten, som gick att använda för högtalarkabel. Men, som sagt, det kan ju vara annorlunda på E46. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.