AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.060

Försäkring E36

Sida 1 av 2
dan_beckman
Nån som har ett tips om vart man ska försäkra en 325i Coupe?
Helförsäkrat (1500-2000mil/år) tar folksam 1660:- för en 325:a lite saftigt, men det var det billigast bolaget jag hittade. Nån som har tips om nåt annat billigare bolag?
Mvh Daniel
daniel.fagersten@hum.gu.se
Hej och välkommen.

Det finns olika form på forumen här inne och din fråga ska du ställa under "Försäkring och Värdering"..
Du kan också söka efter ämnet genom att klicka på "Sök inlägg"

1660:- för en 325:a i försäkring? Du glömde inte en nolla va? ca 16000:- låter mer "rimligt" om du inte har någon bonus m,m.. =)

MVJ Jimmy

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Får du en 325i helförsäkrad för 1660kr/år - ta det erbjudandet snabbt innan de inser sitt misstag!!!

Annars är det generella rådet att alltid ta kontakt med ALLA försäkringsbolag och få en offert. Det kan skilja flera hundra procent mellan billigaste och dyraste bolaget!

Att skriva bilen på föräldrar/mormor/morfar etc. kan bli dyrt den dagen då man smäller och försäkringsbolaget inte betalar ut någon ersättning.... finns flera trådar på detta forumet som berättar om detta!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Han menade säkerligen per månad. Själv ligger jag på ca 12-13 hundra i månaden för min 320...

mvh Sahlin
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Måste tilläga att de inte behöver bli dyrt...
De går att skriva bilen på tex en pappa eller mamma men man ska ha med att föraren som kommer att köra detta fordon är under 24...
Eller har nyttjande rätten eller liknande....

Har haft då på två bilar å detta har inte varit nå bekymmer de blir visserligen kanske en tusen lapp dyrare på års basis men de har man igen när de väl händer nå...

Funkat fint för mig i alla fall, å detta har gällt Folksam...
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
inte fan lägger du 12-13 hundra i månaden för en 320 knappast
Lo
35
Loella
320i-92
Va?? jag betalar 680 kr/mån för min 320i...ca 7000 om året i helförsäkring...Och det är hos if...Ringde ett annat bolag innan och dom skulle ha det dubbla för en helförsäkring..så det gäller att leta länge,inte ta första bästa!!

Ella
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
står den på dig då eller? hur gammal är du?
Lo
35
Loella
320i-92
klart att den står på mej...när jag tecknade försäkringen va jag 25...Klart att är man 18-20 så blir ju försäkringen dyrare..Försäkringsbolagen kollar oxå hur länge du haft körkort och i mitt fall hade jag bara haft det ett år ca...har du larm,stöldmärkta rutor och startspärr så hjälper ju det till oxå.. Mvh

Ella
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
okej, tack för svaret, blir det billigare om man har larm och annan sån utrustning?
Lo
35
Loella
320i-92
ja,det sänker premien betydligt...Lycka till och ta inte första bästa bolag när du försäkrar din bil..hoppas du hittar din bmw som du vill ha..

Ella
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
tackar
Ol
156
Old
328i -95
Ville bara säga att om jag skulle få för mig att försäkra en 330i - 00:a på mig själv så skulle jag betala 63000:- för helförsäkring.

Bilens värde : 250 000:-

"First listen then shift"
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
old vad ger du i försäkring för din 328????
Ol
156
Old
328i -95
der_meister_: Min bil är försäkrad på farsan, och då betalar jag ca 8300 kr/år för helförsäkring hos Tennant.

Länk
Old: Du som skenförsäkrar bilen på farsan (och samtidigt gör dig skyldig till försäkrings bedrägeri) borde läsa följande tråd

Länk

Finns en del tänkvärt att läsa där...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ol
156
Old
328i -95
Det är han som betalar allt. Jag bara turar o kör! Nej du! inget bedrägeri här vettu...

"First listen then shift"[LÄNK]Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Helförsäkring på min mor. Bilen är en BMW M3 3,0 -93. 9800:-/året .. Har hört att länsförsäkringar har den billigaste BMW försäkringen...
"Old" och danregn: Jag hoppas verkligen att F-bolagen vet om att det är ni som är de egentliga användarna trots att det är föräldrarna som står för betalningen.
Annars finns det risk att det blir major trouble med F-bolaget vid en ev olycka.

Jag rekomenderar er att läsa tråden jag länkade till i förra inlägget.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
satan var billigt för en m3:a och old betalar 8300 för en 328i
Ol
156
Old
328i -95
Kristoffer_L: I min familj så finns det inte något som heter "mitt eller ditt". Det som finns i hushållet kan användas av alla!! Vår TV är försäkrad på morsan, betyder det då att ingen förutom morsan få se på TV eller???

Samma gäller med bilen. Det är en BMW 4-dörrars sedan som får användas av alla. Farsan refererar det som "sin" bil på jobbet, jag som "min" bil här på forumet och lillbrorsan som "våran" bil på skolan... fattar vad jag menar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.