AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.442

Kort preview fron Geneve

Sida 2 av 2
Tackar tackar :) Mer kommer...

Jo SwitchTronic går att växla med från ratten men det är ju en automatlåda.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
E38B12: Jag tror i att skillnaden ligger i det tekniska uppbyggnaden. Automat har momentomvandlare, smg och f1låda i ferr har elektronisk koppling.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
b97_knl,

Men Alpina hade ju både sitt Switch-Tronic, som byggde på automataren, och sitt Shift-Tronic (B12 5,7 Coupe) som var en vanlig 6-växlad låda utan kopplingspedal, med sensorer i lådan som skickade signaler till en slags automatisk koppling. Jag håller fast vid att Alpina är bland pionjärerna inom denna kategori! :-)
Lotus Samuel
Om BMW jämför sin SMG med en F1 låda borde dom sätta dit en koppling uppe vid ratten också. Annars är det inte F1.

Provade en Alpina B10 med SwitchTronic och det ska man inte jämföra med SMG.
Bl
41
Black Sheep
M3-SMG-97
325-TD-94
Hej
Fint rep. gillade det.
Men eftersom jag ej har råd eller kommer att få råd under de närmaste 2 åren,(men sen kanske), Så tycker jag att man har rätt att få veta ungefär vad en sån här maskin hammnar på i pris.
Bara så att man i alla fall kan få säga ooooojjjjjjjj.............

BS
"Men Alpina hade ju både sitt Switch-Tronic, som byggde på automataren, och sitt Shift-Tronic (B12 5,7 Coupe) som var en vanlig 6-växlad låda utan kopplingspedal, med sensorer i lådan som skickade signaler till en slags automatisk koppling. Jag håller fast vid att Alpina är bland pionjärerna inom denna kategori! :-) IP"

Som Saabs 9-3 Sensonic! :)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Gustav:
Sådan paralleller får man inte göra ;)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Gustav,

Haha, du har en poäng :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.