AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.924

E36 Coupe´ fråga!

Sida 2 av 2
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
MattiB:

Bakre högtalare är fortfarande dom som sitter orginal. Spelar ganska lågt med dom. Mest för att får lite lite balans.
Dom bakre kommer jag ersätta lite längre fram med samma serie som sitter fram nu
Så som sagt Framsystem är bytt helt. även gjort baffla för 5 1/4" för att får det stabilare mm mm.

diskanten kan jag även justera vinkeln på vilket håll den ska spela åt. Tyvär sitter inte diskanternas placering orginal fram så bra. Borde sitta Högre upp o lite längre framåt. Mycket man kan göra för att göra det bättre, Men sen Beror ju det precis på hur mycket man vill modifiera. Vissa vill ju att det ska ser helt orginal och orört ut. Själv tycker jag att man gott kan modifiera lite om man gör den snyggt och noga. Beg Dörrsidor, hatthylla mm... kostar inte många kronor. Det rediga freaket hade troligen köpt en beg instrumentbräda och gjort om.

du får gärna maila mig! är du nöjd med ditt DLS steg föresten? Vilken model?

bilfreak: grymt fin bil, såg den i piteå på "en dag på strippen"

har kollat in den hela vintern och tyckt att den var grymt fin redan då men den är ännu finare med Roma fälgarna och splittersarna.

Ste:
okj.. ska slånga tillbaka å borra hål igenom hatthyllans plåt å de imorgon. ska göra dubbla basportar i hyllan, typ kanske 4" rör.

Ringde till bilskroten för norrland å hörde om dörrsidor till min bil men det fanns inte alls nån å ingen beggad hatthylla heller.undra var man kan hitta d annars ? kanske här på forumet eller säljes.

du skulle få skicka en bild på din dörrsida så jag får lite inspiration hur man kan göra.

Har bara ett DLS Ca21 nu ska beställa ett CAD1000 eller vad det hette. så får 21:An driva front å bakhögtalare det är ett 4kanals steg.

Men funderar även på ett 2-kanals MDS steg som hette A-500 Dynamic,men jag vet inte vilket av dom 2 som är mest givande ?

Kanske man ska köra allt i DLS ?
Classic series CAD1000 är ett kraftfullt monoslutsteg på 1000 Watt nominell effekt i 1 ohm. I 4 ohms last ger steget 350 Watt, i 2 ohm 700 Watt. CAD 1000 är ett digitalt klass D-steg. Inbyggt lågpassfilter variabelt mellan 50 - 150 Hz. Variabelt subsonicfilter 10-60 Hz med valbar branthet 12/24 dB. Bass boost filter justerbart 0- +6 dB. Inbyggd Phase control variabel 0-180 grader. Inbyggda skyddskretsar stänger av steget vid överbelastning. Det perfekta slutsteget för att driva en eller flera subwoofers. Remote sub level control medföljer. Inbyggd fläkt för kylning

Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
Har ni baksätet kvar?

*För att du älskar att köra*
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
chillet:

Tackar, tackar.. det värmde;-)

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Sqrewdriver:
Vilka ? Vi ?

Jag har kvar baksätet. Ska borra 4" hål i hatthyllan så basljudet kommer upp lite.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
här kommer bild på bygget!
Länk

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Bilfreak, ja din bil såg riktigt fräsch ut måste jag säga, gillar verkligen calypsoröd ( antar att det är den? ) har man bra puts på den blir det ett väldans djup i den.

/mvh jocke

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
japp den är calypsoröd...Joo färgen är härlig när den är ren å fin

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.