AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.108

E39 -97 Köptips? Barnsjukdomar etc..

Sida 2 av 2
Be
109
Beemer
520i E39
Udo: Japp. Beslutade dock att behålla den tills vidare, barnvagnen fick ju plats! :-))

/Beemer
Beemer: Du ser att du var för dyr när de slumpas bort ett halvår senare;-)
Jag hade barnvagn i en 318, det gick om man tog bort hjulen...

Udo Dirkelsniff
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Beträffande nycklar:
2 st fjärr-nycklar
1 st garage-nyckel - passar inte i bakluckan
1 st reservnyckel

Samtliga nycklar finns registrerade i bilens dator. Det är inte fel att ta en sväng till en BMW-verkstad och få nyckelbeståndet avstämt efter beg.-bils-köp. Då kan de spärra nycklar som du inte fått med bilen...

Beträffande trilskande saker på E39 ligger nog ABS-givare "bra" till...
Stingrayracing
Tjena!

Nu har jag hämtat hem bilen och det ända som jag kan slå ned på är stenskotten i fronten samt att jag tycker att det är någon led på vänster fram som 'glappar' något vid knölig väg.

Lackeraren ska ha 2500 till 3000 kr + moms för huven. I övrigt är lacken i väldigt gott skick.

Vad är det 'normalt' som glappar något i framvagnen? Kärran är besiktigad för 4 veckor sedan u.a.

Bilen hamnade på 84.000 med SoV däck.

//Lasse
Stingrayracing
Tack Gunnar! Då fick jag samtliga nycklar.
Välkommen till E39-familjen:-)

/Udo Dirkelsniff
Stingrayracing: grattis till köpet! Får vi snart se bilder i 'Galleriet' då eller?

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Rätta mig om jag har fel men det som glappar kan kanske vara ett krängningshämmarstag med sliten bussning. Vanligt fel på E34 men E39 har annan framvagn så jag är osäker på den punkten. Annat tips kan kanske vara spindelled eller kula i spindelleden. Nån annan som vet?
Stingrayracing
Jag fick tipset att plocka bort krängnings-staget på den sidan som det låter och åka en liten lungn tur, så har man eliminerat den delen iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.