|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Stingrayracing |
Hej, Ska till att köpa en 520i -97a och funderar på om de har(hade) några speciella barnsjukdomar eller vad som är vanliga fel efter de 7 år som gått. Bilen som jag har tittat på har gått ca 14.000 mil. //Lasse |
|
1. klicka på "Sök inlägg" ( högst upp ) 2. skriv "E39" i rutan Välj och vraka bland alla 100 tals inlägg med just denna fråga Lycka till |
|
Stingrayracing |
Jo jag tackar. I så fall har E39 hundra olika fel, men så väldigt dåliga kan de väl inte vara normalt, men jag har ju inte ägt någon BMW förut... Fortsätter väl läsningen... |
|
Länk Som motvikt:-) Lyka till. Udo Dirkelsniff |
|
|
Länk Länk Länk Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Lycka till:-) Udo Dirkelsniff |
|
Stingrayracing |
Tack för supporten. Jag har varit ute och provkört bilen utan anmärkning. Dock är det i mitt tycke en aning för mycket stenskott på huvens framkant, men det är ju ett utsatt ställe, annars har bilen mycket fin lack. Nyrenoverad klima. Kärran är Svensksåld, fullservad och har haft två ägare i +40 års åldern, totalt 13.900 mil. SOV hjul. Nybesiktigad u.a. Farth, Multiratt. Är 85.000 ett bra pris? |
|
stenskott är tecken på långfärd = bra motor. Länk |
|
|
Ja, 85.000 är ett bra pris med så få ägare och relativt låga mil. Lycka till med köpet :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
85 låter "lagom", köp om det känns "rätt" och bilen uppfyller dina önskemål Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
85 låter bra, själv så vill ha 90 för min med exakt eller mera utrustning än den du tittar på. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Stingrayracing: Snygg hemsida och bil. Länk 520an får väl svårt att hänga med... Udo Dirkelsniff |
|
| LO528: Min uppfattning är att stenskott oftast är ett tecken på att man ligger för nära andra bilar, mao ofta hetsigt körd. Så har varit fallet med bilarna tillhörande fartdårarna i min bekantskapskrets. Upp i asen på framförvarande o förbi. Men visst blir det ju stenskott när bilar svänger in framför så detta är ju inte hela sanningen. På över 4000mils långkörningar med min har jag nog fått kanske 2-3 små-små stenskott (absolut inga lacksläpp). Men man får ju kolla på åldern och övriga skicket för att bilda sig en uppfattning. Var igår på Carlqvist Bil i Tingsryd som hade en 520 01 som var totalblästrad i fronten med många stora ställen av bar plåt. Lyktglasen ska vi inte tala om. Nog säger det väl lite om hur mkt man bryr sig om bilen... ? | |
|
Håller med David P. , och stenskott kan väl aldrig vara ett gott tecken? Långfärd på grusväg eller? :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
Stingrayracing |
David - Det är nog som du skrev, för nära och för länge, 2-liters motorn gör väl inte att man kommer om jämt... Iof dumt att man då ligger så förbaskat nära och inte kan ta fart innan. Udo - Jo man behöver ju inte använda 520-ins lilla motor för att 'köra av sig', när man kan ut och åka 7,5-liters grovsmide... Roligt att höra att du gillade det du såg. Hur många nycklar är BMW levererade med? |
|
Har inte med tråden att göra, men jag har suttit o lyssnat på den där 454:n hela kvällen, mums! Finns inget ljud som går upp mot en trimmad bigblock! Så lugnt på tomgång o så monstruöst uppe i varv. Då kan man ju lika gärna åka 520 eftersom det blir löjligt att prata om vrid o hästar med dina referenser.. :) Är det inte 4 nycklar? Två med fjärr, en plast och en "valet"? Inte helt säker... |
|
|
Ang stenskott: Kört i rusningstrafiken i och kring Götet i ett år med bilen=inga stenskott Veckopendlar till Linköping sen ca 6 månader =framruta+dimljus... Med mysigt vrid från motorn behöver jag inte ligga bakom och trycka, och brukar inte göra det heller, faktum är att jag fått ungefär lika många stenskott från mötande som fraförvarande, och de är ju lite svåra att undvika då. Jag är nog mer benägen att hålla med LO528, långfärd ger mer stenskott, speciellt med tanke på att vägverket är så usla på att städa efter sig vid vägarbeten. De har fö fått ett krav av mig på ersättning för både rutan och ljuset, ska bli kul att se vad som händer med det... nåväl var och en enligt sin egen tro:-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lackkvaliten är ju också urusel på dagens bilar, hittade väl 50 pyttestenskott på huven Kumla- Karlskrona tor förra pingsten och inte åker jag upp i röven på nån bil inte. Verkar räcka med ett dammmoln med sand i eller nått sånt,. Fin Corvette !!! Man står ut med dom fast man är Fordfreak:))Håller med du behöver ingen mera "kul" bil du har så du klarar dig ändå!! Fast det är ju ingen Boss Hemi :)) ///MVH Hasso Länk |
|
85000:- låter grymt billigt, trodde verkligen att priset låg högre än så. /Beemer |
|
|
Beemer: Har du försökt sälja din? Har ett svagt minne av mailväxling i höstas med någon Åkerskog i Göteborg. Udo Dirkelsniff |
|
| Ingalunda grymt billigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.