|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallo... Idag var det dags för provstart.. Första gången jag vred på nyckeln så var det heldött men så visade det sig att jag vänt på tillförsel och retur på soppaslangarna.. Så skiftade jag det så provade jag igen så startade den direkt och man kunde hålla den vid liv i max 5 sekunder innan den dog igen, och nu tänder den till lite då och då och floffar lite. Böt stift, Ingen skillnad. Luktar bensin och enligt mig verkar det som att den vräker in rätt ordentligt med soppa. 535 LMM och 340cc spridare. Någon som har nå ideér om vad som kan vara fel?! | |
|
Har du provat sätta dit original lmm kanske flippar ut med 535 lmm. Jag vet inte om man bara kan byta till 535 lmm utan vidare. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Har kretskortet från 325 LMM och det funkar schysst för dom andra som kör med samma Set-up? |
|
| Många rekomenderar ju 535ans lufmängdmätare!? Men det kanske är så att det blir för mycket soppa så den surar ner sig?? | |
|
Jo det verkar ju precis så...! Men fattar inte varför? Många kör med samma saker som mig och även Bäckis säger att det ska fungera? |
|
|
Christian: Snarare tvärt om i så fall. |
|
|
Testa tabort bränsle relät så pumpen stannar och kör på tills den startar då ser du ju om den matar in för mycket bränsle så kan du utgå från det sen. vad har du för bränsletryck tex Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Det har jag redan provat. Orginal bränsletryck. |
|
| har du gnista? | |
|
Hehe jo det har jag. |
|
|
Haglund2306: Vad då tvärtom? |
|
| Håll halvgas ungefär när du kör på starten så den får mer luft... Då startar den. | |
|
Provat. Det är något som är galet. Den gick långt ifrån bra när den väl var igång. |
|
| Kolla lite slangar och sånt typ!? | |
|
Också gjort. Skulle igentligen haft tag på en vanlig 325 LMM och provat med om den gick bara.. |
|
| Ja den går surt som bara den i början när den är kall, får du bara igång den och sen kommer upp i temp så ska det funka perfekt med de där grejorna. | |
|
Christian L: För stort hus med rätt elektronik borde rimligtvis ge för mycket luft om det är något som är fel. Dock är det väl spjällägesgivare på denna så det ska ju fungera. |
|
|
Vilken markering ska man gå efter på undra remskivan? Funderar på om det kan vara så jag satt kamremmen ett halvarv fel.. När jag har undre remskivan mot OT markeringen så står den exact ett halvarv fel uppe på kammen.. Finns det fler markeringar på undre remskivan än OT? |
|
| rulla igång skiten | |
|
Är väl lika mycket fel ändå. |
|
|
Verkar ha kammen ett halvt varv fel... Kan stämma mkt bra eftersom jag tyckte den lät väldigt "tom" när jag körde på starten.. Ska ut och kolla upp det här nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.