|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Tog dom bara kortet 2 månader vid 170 på 90 väg? Fick du ta om kortet? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
ja dom tog det i 2 månader men jag fick ju ta om det! sen hade jag medelhastighet på 125 så det va inte 170 dom tog mig för... |
|
|
Grattis Milhouse! Kör SÄKERT nu bara! Man kan ha oflyt och bli av med lappen. Man kan oxo förtjäna det. Körde själv lite för fort i morse... Ha det fint! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Haha jag vet inte om jag tror på att ingen annan (i princip) på detta forum kört för fort förutom "när jag var ensam på e4an" osv osv.. Jag vet inte några närmare omständigheter om trafiksituationen i detta fallet osv så jag tänker inte bedömma och jag tycker fler borde tänka så. Sen hur folk kan jämföra en fortkörning med rattfylla är ju helt otroligt! Bättre enligt mig att koncentrera på att hålla avståndet och använda blinkers etc och inte köra full istället. |
|
|
Varför återupptar man en tråd efter åtta månader utan att ha något att tillföra? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Att köra i 170km/h är riktigt korkat, och att det är en torr och bred väg, ljust ute och inga andra bilar är ingen förmildrande omständighet. Det kan dyka upp vilt (ja, även om det finns viltstängsel) eller andra djur, du kan få fel på bilen eller vad som helst. Att bromsa från de hastigheterna skapar en enorm värmeutveckling som för att bromsförmågan blir nedsatt. Händer det något oförutsett har du inte en chans att ens reagera. Kör man långsammare hinner man både reagera och minska hastigheten och därmed följderna av en ev. olycka. |
|
|
Jesperado: Ser du något problematiskt i att ta upp en tråd som legat orörd i åtta månader eller 8 år? Tänk så missade personen datumet? Varför lägger du ner energi på att anmärka det ens? BMW-Brings more women |
|
|
Bayerische: Av samma anledning som du lägger ner energi på att anmärka på mitt inlägg kanske...? Naturligtvis kan man återuppta en tråd om man har något att tillföra eller ytterligare frågor/upplysningar. Men att ta upp en sedan länge avsomnad tråd för att fälla en dum kommentar känns för mig onödigt, speciellt när det finns flera nyare trådar med i princip exakt samma innehåll... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Jag anmärkte på ditt inlägg för det var närmast otrevligt och borde därför inte läggas in. Inget illa menar annars.. MVH BMW-Brings more women |
|
|
Jag tycker nog inte det var så otrevligt, det var mest menat att undvika flera parallella trådar med samma innehåll. Om någon tyckte det var otrevligt och tog illa vid sig ber jag om ursäkt för detta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det gör väl inget om jag skriver, är det inte intressant så läs nåt annat, jag tar inte illa upp. Ville bara skriva av mig lite.. Hursomhelst, det slog mig när jag läste den här tråden att varje gång någon berättar om en fortkörning de gjort eller nånting så hackas dom bestämt ner av alla moralpredikare här.. Verkar konstigt, samma (dubbel?)moral finns inte alls på andra forum jag hänger på, och jag tror inte ett dugg på att alla bmw-förare kör så lugnt och fint och bara kör om ifall de är helt ensamma på autobahn mitt i natten... Förutom de fåtal "idioter, galningar osv" som Milhouse i det här fallet kallas. Jag säger inte att alla ska köra som galningar heller, men jag tycker det är fjantigt att alla ska låtsas vara så mogna! |
|
|
Naturligtvis får man skylla sig själv, skulle aldrig köra för fort med andra passagerare i bilen för att inte utsätta någon för fara. Hur kul vore det om du bara kunde köra i 110km/h, låt oss inte ta bort friheten att kunna bestämma själva. Tillgång till kraften ger nämligen friheten att välja om man vill använda den, eller inte. Sök upp en racerbana och låt hornen växa ut där i stället. //Stefan |
|
|
Lägger också ner lite tid på skitsnack nu. Måste bara kommentera "Att köra i 170km/h är riktigt korkat, och att det är en torr och bred väg, ljust ute och inga andra bilar är ingen förmildrande omständighet." Varför är inte det en förmildrande omständighet? Du måste väl hålla med om att det är bättre att göra det där än att göra det på en 50-väg? Eller? Sen att det ÄR olagligt och farligare och mer omdömeslöst håller jag med om. Men jag är lite olaglig, farlig och omdömeslös av mig ibland, dock endast då det är just "torr och bred väg", "ljust ute" och "inga andra bilar" i närheten... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Skulle vilja se dom som jämt håller hastigheterna! måste ju vara psykist starka med tanke på varenda finger dom måste fått på varenda 70/90 väg. Speciellt dom med M motorer varför har ni dom för?, bor ni på ringen eller? ta allt med en nypa salt istället. och nu upmanar jag inte till 300 på 30 väg heller... eller vice versa men det är allt kul o se när dubbel moralen är så uppenbar att man bara skrattar så fort man läser |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.