|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
jaha då va kortet borta! blåste förbi sevilen i 170 på 90 väg... 3 månader kvar på prövotiden! blir ju fan gråtfärdig!!!! 1800 i böter + att jag antagligen får ta om kortet! så ta det lugnt där ute! discoteket av blå/röda lampor dyker upp i backspegeln när ni minst anar det! | |
|
Milhouse: Ledsen att behöva vara den som säger det först... Men det är inte frågan om "antagligen" i meningen om att ta om kortet du kan byta ut det mot "garanterat".... 80km/h för fort.... spärrtiden blir antagligen mellan 4 och 6månader. Sen får du boka tiden till teoriprovet(efter att du fått igenom lämplighetsintyget förståss), efter att du klarat provet så kan du boka uppkörning (tur i oturen så är inte köerna jättelånga på hösten....). Så ngn gång innan Jul bör du ha fått allt klart om du inte bommar ngt.. Dessutom har du ny prövotid på ditt nya kort. Vi syns på vägarna nästa vinter.... |
|
|
jag hade toppat 170 men han tog mig för medelgastigheten under en mil som var 125 KM/H så det e ju bara 5 över kortgränsen.. så jag håller tummarna fast jag vet att det e kört! ;( |
|
|
Jag säger det inte för att vara taskig mot dig men du har ingen annan än dig själv att skylla! Framföra ett fordon i 170 Km/h med ett relativt nytaget körkort är inget annat än riktigt korkat... Prövotiden är där av en anledning! I genomsnitt så dör ungefär en person per dag i trafiken och många av de dödsfallen hade kunnat undvikas om man hade tänkt sig för lite... Om du hade tappat kontrollen över bilen i de hastigheterna så hade det kunnat sluta mycket illa... kanske inte bara för din del utan också för en oskyldig medtrafikant... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
170på 90 väg, på vintern?! Vad tänker du med? Mvh Abbe Länk |
|
|
Hoppas inte du skrev här för att få medlidande, 170 på 90:väg ! visst jag har gjort det + ca 10 kmh men kom undan med det men det e f*n inget jag e stolt över utan snarare skäms för att jag satte mej i den situationen (det var i tjänsten) hade jag åkt fast i dom farterna hade jag nog tyckt att jag gjort mej förtjänt av det. Mao. riktigt klantigt, hoppas att det går bra för dej att få tillbaks lappen och att du lärt dej läxan "The hard way" :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Och ni har aldrig kör för fort? Sluta med moral predikandet. Mvh, Robban |
|
|
Milhouse: Jag har precis avklarat min prövotid för nån vecka sen=). Man tog det ju lite piano på slutet för det skulle nog kännas grymt att torska lappen precis innnan prövotidens slut. Ibland är det ju faktiskt roligt att gasa på lite när det börjar torka upp på vägarna(vårkänslor)!=) Som sagt så måste du väl ta om hela körkortet med allt vad det innebär. Men jag kan ana att du grämer dig så här efteråt. Mvh David |
|
Andie_83 |
Håller med alla och ingen här. Att köra för fort är ALLTID JÄVLIGT DUMT, inte minst för att man kan skada andra. Men samtidigt i ärlighetens namn, så gör jag det själv varje dag. Och kom inte och säg att ni andra inte gör det, för det är bara ren skitsnack. Men 80km/h för snabbt på 90 väg är dumt! På motorväg hade du nästan kunnat snacka dig ur det med snuten, om det var natt och öde. Se det så här, hade inte snuten stoppat dig så hade du kanske krockat och dött 500 meter längre fram?! Vilket är bäst? En olycka händer på tiondelen av en sekund. En kompis gjorde precis din tabbe och ligger nu 3 meter under jorden, för jävligt på en sån kanonkille!! Ha det bra, kör försiktigt vänner MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
|
ZxD: Man tycker nog inte att det är lika kul att folk leker F1-förare om man själv hade förlorat en närstående... Visst kör folk för fort men det är just det vi har poliserna till, att se till att går till överdrift... det är en sak att ligga i 120 km/h på motorvägen och det är en helt annan sak när man ligger man nästan kör dubbelt så fort än vad som är tillåtet... 170 knyck i en 316i... dessutom så borde man lägga stor vikt på hur länge föraren har haft sitt körkort... Själv hade jag en kusin som körde ihjäl sig i en M3 för 2 år sen... Det är inte värt det... så kul är det inte att köra fort... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
att se till att det inte går till överdrift... skulle det stå.. :-/ En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
ZxD: När jag skrev + 10 kmh så mena ja inte laglig hatighet + 10 kmh utan 170 + 10 kmh så kom inte dragandes med "moralpredikningar". Jag e helt säker på att ALLA (100%) av dom som skriver på den här sidan kör för fort någon gång om dan, men att va 18 bast å braka på i 170............ då har man gjort sig förtjänt av lite moralkakor. Nu för tiden strävar jag alltid efter att ha någon medtrafikant i närområdet som kör värre (fortare) än jag själv å drar till sej uppmärksammheteten :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
By the way, ruggigt trevlig M3:a om jag inte sagt det tidigare :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
När jag vill köra fort så hakar jag på någon annan som kör mkt fortare och lägger mig strax bakom.Skulle det då råka finnas en polis med kamera ,så tar han bilen framför!Det har fungerat i 28 år! /Anders ps. hur stor är risken att en helikopter tar en? ds. |
|
|
Man vet ju vad man ger sig in på när man gör nåt sånt. Så det är ju ingen mening att dra en snyftare. 170km/h på 90 väg är väl i värsta laget? Förhoppningsvis lär man sig nåt på kuppen! Tre killar i min skola som var nåt år yngre än mig plus en tjej dog i olika olyckor bara några år efter att vi slutade högstadiet. Antagligen vid 18-19 års ålder. Ingen jag kände men man får ju en tankeställare. |
|
|
mugge: "I genomsnitt så dör ungefär en person per dag i trafiken och många av de dödsfallen hade kunnat undvikas om man hade tänkt sig för lite... Om du hade tappat kontrollen över bilen i de hastigheterna så hade det kunnat sluta mycket illa... kanske inte bara för din del utan också för en oskyldig medtrafikant..." Kan gå riktigt illa till även vid 110km/h eller 90 eller 50 |
|
|
Jo visst kan det gå riktigt illa även i lägre farter... men det blir inte säkrare för att man ökar farten ytterligare... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
170 (eller mer) på en torr 90-väg är ju inget att bli arg över. Är föraren van att köra i dom farterna och tar hänsyn till skymda utfarter etc. så ska det till mycket otur för att något ska hända. Fast varför Milhouse över huvudtaget nämnde 170 vet jag inte. Lät ju som det var 170 han blev klockad för när det egentligen var 125. __ /Erik |
|
|
Mugge, tro mig ja vet hur det är. Håller med M-pire, så farligt är det inte på en del låter det som han förkänar dödsstraff. Ligger själv ganska ofta runt dom hastigheterna men aldrig på okänd väg och/eller i tät trafik. Mvh, Robban |
|
| på vintern???? bor du i NORRLAND eller?? | |
|
Sörjer med dej Milhouse! Håller med M-pire & ZxD! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.