AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.733

Vad köper ni helst? En bil i orginalskick eller en stylad?

Sida 2 av 2
ul
47
ulfpc
520d x-xdrive -15
R1100gs -94
ORGINAL!

Som någon tidigare nämnt, om det skall vara "stylat" skall
det vara gjort av en själv efter personlig smak.

//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag skulle generellt sett välja en orginalbil först!
Men som många redan säger så beror det på flera faktorer.
Om nån satt på diskret vinge, nytt avgasystem, fälgar eller liknande som jag gillar så är det ok men något bygge á la Dan mobility skulle jag aldrig köpa! Dom flesta bilar är bra i orginal eller nästan orginalutförande men som sagt bara det är smakfullt och att personen i övrigt känns reko.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
I många fall blir man nog misstänksam för att man får uppfattningen att ägaren har prioriterat styling framför annat, mer väsentligt underhåll. Man vill tvunget ha en bil som ser cool ut för att impa på polarna o brudarna, och övrigt underhåll blir lidande. Att hålla en gammal bil så nära originalskick som möjligt är en mäktig uppgift bara det, så jag ser hellre att ägaren lagt pengar på väsentligheter, plus att min personliga åsikt är att styling som inte är fast monterad från fabrik oftast är osmaklig och ful, det blir bara så mycket "kebabräser" av det...
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
det beror på...ska man ändå stayla själv så äre väl stayling inte så tokigt om de är rätt kille som äger bilen o dåre!!! men sånt märks fort på bilen o personen i fråga...sen äre som sagt alltid priset so avgör!
Original UTAN TVEKAN.

Objekt med vidriga vingar, ögonlock, rieger kjolpaket och annat osmakligt tjafs undviker jag noggrant.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Sånt där komma me åren! Då du ha blevi torr baka öra!
Nä....men de ä som man vill de där!
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Original i första hand, men chyssta fälgar gör inget, jag letade länge och såg många mer eller mindre risiga bilar oavsett "perfekt ifylld service bok" eller ej, Tröttnade och gick enbart på skicket och en bedömning av före detta ägares ambitioner. Hoppas instinkten satt där den skulle : )

Nerlackad och schyssta fälgar skrämde inte mig i.a.f
Original, gärna med M-paket som jag har ;). BMWs egna paket är lagom diskreta och förstör inte bilens linjer vilket många andra kan göra. Fälgar kan få vara av annat fabrikat så länge det är stil på dem.

Mvh
Rasmus
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Original...og en bil som alltid har vært original...altså ikke et "nedstylet" kadaver !

"Freude am Fahren"
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
ORIGINAL BITTE!

Jag kan dock acceptera styling i form av originaltillbehör, typ fälgar och sportpaket.

Dessutom tycker jag det är rätt så OK med fälgar från klassiska BMW-tuners som Alpina och Schnitzer.

Men sånt där vulgo-krafs á la Bilsport - Evovingar, obscena kjolpaket, neonbelysning - nej tack!!!

Men detta är nog främst en åldersfråga. När jag var 18 var taksänkta lilametallic Volvo 242 med grupp A-vinge det fränaste i världen! I dag ryser man....
Jag tillägger: Givetvis är det helt ok om man får en uppsättning Alpina-fälgar till en i övrigt original bil ;) Är helt inne på ErikBerg:s linje.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Men hur många stylade bilar finns det egentligen? Det är ett försvinnande litet antal. Dessutom köper jag till exempel hellre en bil av en ung kille som har gasat med den, men skött den(!) än samma bil som körts av en tant som konstant har segdragit den och aldrig bytt olja eller servat bilen.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Original, möjligen smakfullt stylad i form av Hartge-, Schnitzer- eller Alpinafälgar.

MVH,
E38B12
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M-bilar och andra mer exklusiva BMW ska i regel vara strikt original enligt mig (fälg, sportchassi och extremt seriöst sugmotortrim kan vara enstaka undantag), övriga kan man styla inom anständiga ramar, med stylinggrejer som är lika ädla som bilen, tex Hartge, AC Schnitzer, Kelleners osv..
Icke ädla småsaker såsom ögonlock, takvingar, neon, svarta njurar, svarta rutor, framrutestreamers, jättespoilers, evo-vingar, Supra-inspirerade slutrör, på tok för stora fälgar och extrema sänkningar, går bort direkt.

- M5 E34 Limousine register -
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
100% Original. Väldigt viktigt också att fälgarna som sitter på bilen antingen ska ha suttit på bilen vid leverans alt. ha gått att köpa till bilen från BMW åf det år den tillverkades.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
100% orginal E36:a går bort. Det ser inte bra ut. Förutom M3, den kan gott vara så orginal som möjligt. Bilar med lexusljus, stora vinger, neon mm går bort. Fina fälgar, sänkning, vita blinkers, sportavgass-system är helt okej.

"Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!"

Mvh Eivind
Visa användare
156
sixpak
750i -90
lutar åt original hållet,mest pga att många kjolpaket och dyligt ser förskräckligt ut!,nä,ett m5 kjolpaket och lagom stora hjul, det räcker för mej,jag menar, e34orna ser ju hel rätt ut från början.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Jag stämmer in i kören, original är snyggast. Då i bemärkelsen att det är snyggt med original styling eller något från de stora tuningfirmorna. Alpina fälgar är klassiskt snygga och skulle sitta på min bil om de inte varit så infernaliskt svåra att tvätta...

På E34 så tycker jag 540 fronten är snyggast av dem alla.

E39 med M5 optik riktigt snyggt, dock inte med M emblem på. Även om det inte står för att det är en M bil så tror många riskokare traktorförare och övrigt löst folk att det är en M bil.

Jag tycker det ska vara lite mystik och något speciellt med M bilar, även utseendemässigt.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Ny
6
NyBMWar:e
523i -97
Helt klart orginal.

Jag har verkligen fastnat för BMW:s koncept med att allt kostar "extra".... :-) Det gör att nästan oavsett vilken serie du köper så finns det alltid små små saker man kan köpa till som bara vi som åker exempelvis E39 har koll på... det är lite kul..

All form av styling går bort tycker jag... det har helt tappat sin charm... kolla bara på parkeringen framför vilket varuhus som helst.. till och med V***o är tokstylade idag.. eller en Skoda.. med jättevinge bak... ! Nej... låt dom som tror att kvalitet skyltas med hjälp av konstiga pålimmade grejer fortsätta tro det... :-)

Mer orginal!

/Stefan

Only technical matters makes a difference..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.