AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.732

Vad köper ni helst? En bil i orginalskick eller en stylad?

Sida 1 av 2
Har länge gått och funderat på följande: Vad köper folk helst.. En bil helt i orginal än en som är jävligt stylad.. I mina ögon så är nog den som är helt orginal att föredra... Det känns iaf som att den har gått lugnare osv... Säg vad ni tycker... Jag funderade på att ta bort emblämet där bak på min e34a men det kanske är bra att sånt sitter kvar när det ska säljas...
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Orginal.

/Johan
Det beror på, jag skulle aldrig köpa en överstylad bil av en person som verkar vara den fartglada typen, men jag skulle inte heller köpa en originalbil av en sådan människa. Jag skulle defenitivt inte ha något mot att köpa en stylad bil, köper man en ostylad måste man ju lägga ut alla pengar för styling själv, och det är inte så kul..

Bedöm personen du köper bilen från och köp sedan en stylad.
Original. Den får gärna vara lite diskret stylad med original-delar (typ M) eller annat fint som AC-Schnitzer eller Alpina.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Gemini__
Föredrar helt klart en originalbil framför en stylad. Men det beror givetvis på vad som är bytt på bilen, och vad det är för bil. Fina fälgar, ngn sänkning och kanske en diskret toning av rutorna skulle vara OK. Men är värsta sortens kjolpaket och neonljus monterat t.ex., skulle jag välja bort objektet direkt =) Och om ett öppet filter sitter monterat skulle jag inte vara intresserad heller(Iaf inte på en M-bil).

Mvh:
Thomas

Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Originalstylad. ;) M-aeroprylar, nedlackning och snygga originalfälgar exempelvis är ju aldrig fel på en bruksbil. Mer än så skulle jag inte göra själv heller, så absolut inte köpa en bil som redan är förstörd.
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Tycker väl ungefär som de andra, att original eller diskret/lätt styling eller mod. Det brukar märkas redan i annonsen eller vid telefonkontakt med säljaren om det är en bra bil eller inte. Står det typ "går som f-n" eller "går som en M5" i annonsen kan man nog i de flesta fall räkna med att bilden blivit utsatt för både det ena och det andra... Men bara för att en bil blivit hårt körd tycker inta jag att det automatiskt går bort för det. Det beror på under vilka förhållanden osv...

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Originalsytling är önskvärt av de flesta. Jag skulle väldigt gärna ha M-paket på min. Jag har M sport suspension monterat från fabrik. Någon som vet vad M kjolpaket kostar?

MVH
/Jonas
Nyglad 540i E39 ägare!
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Köper nog vad som helst (men original är väl helst att föredra) om skicket och priset är rätt. Styla och modifiera kan man alltid göra själv, men och köpa ett "lik" som är snyggt stylad skulle jag aldrig göra.

// Gunnar
-----------------------------------------
mina bilar -- Länk och annat :)
Strikt orginal.
I mina ögon är en aerodynamik pak II E46 coupe lika orginal som en snikutrustad e46 compakt

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Stylad självklart dock inte för stylad och inge Chippad sönder kört ungdomsbil heller.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Original!
Aldrig aldrig annat än original, med undantag för fälgar. Bara jag anar orden "sänkt" eller "sportluftfilter" i en annons så hoppar jag vidare. Kjolar, dekaler, evo-vingar o tonade rutor får mig att må illa :)
Orginal

Varför ändra på något som redan är perfekt?

Min bil är helt orginal och kommer att förbli så under den tiden jag äger den.
starre: Varför? för att sätta sin personliga prägel på bilen såklart! Dock ska det vara "lagom" för mycket blir aldrig bra.
Starre: Såklart man inte behöver styla en M3E46, den är ju redan stylad från fabrik.
M-paket, M-chassi, faceliftad, snygga fälgar..osv är ju inte fel om man ändå hade tänkt att eftermontera detta.
Beror ju helt på vilket sätt och vilka delar och vem som stylat bilen. Minus för stylade bilar är ju att man ofta tror att de är hårt körda, men så behöver det inte vara. (har jag hört:)

Men för min del tittar jag iaf i första hand på Originalbilar.
Lätt diskret styling kan vara lika intressant det.

Att köpa en originalbil å sedan styla upp den kan kosta som att köpa 2 bilar.

// Lazze
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Original helt klart
Andra fälgar, diskret sänkning och på sin höjd vita blinkers skulle jag acceptera i stylingväg...har den mer krafs väljer jag förmodligen något annat objekt. En del grejer går visserligen lätt att plocka bort men det är bilden av ägaren som börjar skrämma.
Trimmad, X antal hk, sportluftfilter, 3" avgas mm. är också annonsord som får mig att raskt leta vidare.
ORIGINAL BITTE

Vem vill betala för andras styling? Styling ska ju vara nåt personligt, om man nu ska slänga bort tid och pengar på det. Något som jag aldrig kommer göra :P

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Orginal heltklart.

Ny bild 18 Jan-
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
För egen del köpes endast original.
Styling går fetbort.

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det beror åp men helst orginal! kanske m5 vinge vita blinkers går man ju med på men resten ska man nog hoppa över tycker jag!

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.