|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
alain |
jag är 52 bast jag ha haft många stora bilar (porsche, jagguar, rolls royce corniche, mercedes, chevrolet och mindre bilar då 1 volvo tills jag började med BMW 7serie och jag måste säga att jag har fastna på 7serie den ge mig någonting som jag inte har fått med de andra bilar. man köper inte 7serie för vad andra folk säger men för sig själv, man har alltid en tillval och det är upp till var och en att köra det man vill eller hur?om jag kan säga så utan att någon blir arg! för mig volvo ((är värden bästa bil i Sverige och BMW 7e är en av värden bästa bil i värden)) som jag säger för mig, och en ägare av andra märke kanske tycker likadant av sin egen bil. det är upp till var och en . |
|
åker mini cooper s nu och det är en helt annan känsla än när man åker bmw. Folk är mycket positiva och vinkar/hejar/blinkar. Frågor vid mackar osv. Hoppas ingen talar om för dessa människor att mini går under BMW flagg ;) Jag har dessutom blivit upplyst att i "kebab-kretsar" så är det nu audi som gäller. Tydligen har BMW blivit för mycket "pizzaräser" även för pizzagubbarna. Kul för audi åkarna. Dags för toksänkta, ögonlocksmärkta och tonade a4orn istället för e36or framöver? |
|
|
Audi? Oj, då får jag nog ta och sälja min ådi fortare än kvickt! ;) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Äh, vaerre för nåt fel på den klassiska Audi-looken med tre stora extraljus? :) Slipper gärna ögonlock och urspårade hänga-på-saker i plats, oavsett vilket märke det hängs på. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Har åkt BMW sedan jag var 18 (började med en 1600-2 -67) och kan säga som någon medlem i amerikanska BMW-klubben: Jag har alltid åkt BMW och jag kommer att fortsätta med det även sedan statusjägarna gett sig av till något annat märke. (Chris Bangle kan kanske ändra på den senare delen av det uttalandet!) Tills för bara några år sedan åkte jag i godan ro runt i min gamla trotjänare, en 525 E12 från 1974. Den bilen verkade aldrig väcka några negativa känslor hos mina medtrafikanter. En dag tröttnade jag dock på att behöva byta en kvadratmeter plåt inför varje besiktning, samtidigt som jag lockades av E34ans linjer och teknik. Första tiden med den nya bilen (en -89 som då var 9 år gammal!) innebar dock en stor omställning när det gällde omgivningens beteende: Fick plötsligt uppleva folk (?) som visade fingret, trängningar, aktivt hindrande av filbyten, Volvo och SAAB som till varje pris måste komma först etc. Blev plöstligt medveten om att det finns många som har starka åsikter om vilken bil man har. Hade hitills trott att det var min ensak. Tycker dock att det har blivit bättre med åren (eller också har jag vant mig?). Tror också att man får ta olika sorters lågt beteende för vad det är; tecken på något problem hos den som utövar det, kanske avundsjuka, kanske någon annan frustration. Man ska ju heller inte förneka att en klar majoritet har en generös inställning till sin omgivning och att man även har fått höra många positiva kommentarer genom åren. Åker numera E38 och välkomnar att dessa blir vanligare på vägarna så att status-stämpeln tvättas bort mer och mer. |
|
D-diddy |
jag tror lite så som många andra antyder, att folk tittar beror mest på att föraren i BMWn tror att folk tittar (eftersom man är så nöjd med sin bil). Jag tittar på alla bilar när jag är ute och går, man vill ju inte bli platt ju. sen att BMW är lite extra fina gör nog att bilintresserade tittar lite extra. jag har märkt en annan rolig sak. BMWägare tittar väldigt mycket på andra bmwägare. :) jag brukar göra det med och tänka. Undra om han är med i forumet... Vi får skaffa något litet färgskarpt klistermärke man kan sätta på framrutan till bilen så man känner igen dom man pratat med på forumet :) David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
D-diddy: Been there done that. ;) Har två små "gamla" BMWPower-loggor på bakre sidorutorna och snart står det även "Team M3 CSN Brahegatan" strax jämte dem. :D |
|
| Jo visst är man väl egenkär då det gäller sin bil och visst kollar man in andras bilar. Men när folk vänder sig om genom att den andre knuffar till personen innan han/hon vänder sig om så blir man väl lite stolt. Sen om dom kollar in skrothögen eller glidaren med finfina putsen vet man ju inte:o) | |
|
BMW är mainstreambilar idag. Lika spännande och exotiska som vilken Audi, Volkswagen eller Volvo som helst. Annat var det för tio-femton år sedan... Då var BMW ett spännande bilmärke. Sökes reaktioner av allmänheten finns det betydligt bättre alternativ än BMW. Min Alfa Spider och Jagga XJR är två exempel. Det är mer regel än undantag att nyfikna personer kommer fram och skall titta och fråga. BMW bygger bra bilar men särskilt spännande för allmänheten är de inte. Det är nog ägarens ego som ger denne en falsk verklighetsuppfattning... |
|
|
Tycker kanske inte man kan dra ett helt märke över en kam. En E30 drar inte många blickar till sig om den inte är riktigt speciell men en Z4 däremot är det nog rätt många som tittar efter. //Thorssa |
|
|
Vänner, jag har upptäckt att i botten hos varje svensk finns en absolut önskan och enm dröm att en gång äga en BMW. Det är därför vissa människor beter sig lite underligt, i våra ögon. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Nja ... Jag tror inte att det är specielt många som går och drömmer om en BMW, vill man ha en köper man en helt enkelt. Det finns en BMW som passar varje prisklass. Om jag tittar på en BMW så är det undantagslöst en gamla sjua i fint skick, dessa börjar bli ovanliga tyvärr. Annars är den vanligaste tanken när man ser en BMW tyvärr oftast "Varför ska alla 18-åringar köra omkring i en risig 518 och tro att de är någon typ av gangsterboss". |
|
|
Måste bara få skriva om min senaste observation angående bmw. Har nyligen flyttat till ett bostadsområde här i linköping och jag tyckte tidigare att det var många bmw , idag tog ja en promenad i dagsljus och det är ju bmw ÖVERALLT ! bara bmw , massor massor e36 i originalskick - vissa nerlackade. massor nyare 3 och 5 serien , bmw har verkligen blivit nya tidens volvo740 , bmw kommer difinitivt inte att vara mitt val om jag köper ny bil , de nya är i min mening ocharmiga , plastiga , runda och lider total avsaknad av karissma och är dessutom ograciösa med sina rundade hyundai-former. usch ! precis som bjoerck skrev , bmw är verkligen mainstream bilar , såg föresten en bmw750iL e38 med 18 tums fälgar förra veckan , ut kommer en käpp och efter käppen en dam ÖVER 75 år.. hon kunde knappt gå men v12 kunde hon köra , trodde inte mina ögon.. 18-tum och allt.. så visst är det mainstream och inget annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.