AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.833

Någon som tittat på denna?

Sida 1 av 2
Grubbe
[url]Länk

Miltalet är oförskämt lågt för att vara en 97:a. Även priset är bra mycket lägre än alla andra. På bilderna ser väl iofs bilen vettig ut, men man vet aldrig.

Någon som kikat på denna kärra?

Hej på er föresten! Mitt första inlägg här!
Grubbe
Länk

Det är alltså denna länk ni ska kika in på, ingen annan. :)
Hej och VÄLKOMMEN till forumet! Om jag inte minns helt fel så va jag i kontakt med honom när jag skulle köpa en M ROADSTER och jag har för mig att bilen är buskörd och omlackad osv. Jag anser att miltalet är aningen för lite för en M från 1997. Min är en 1998 och har gått 6200mil, endast sommarkörd osv. Jag hade nog tittat på n ågon annan om jag varit dig, finns dock inte så många M ROADSTERS till salu i Sverige

MVH

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Är det Grubbe från Zatzy-forumet? Välkommen hit, äntligen har du hittat rätt :)
Miltalet är ju mycket lågt, men det är i mina ögon inget ovanligt för den här typen av bil. 3200 mil på 6-7 år ger ju runt 500 mil/år vilket absolut inte är orimligt.

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
Grubbe
Tack för svaren grabbar!

Just miltalet var ju ruggigt lågt på det här exemplaret. Men på bilderna ser den som sagt rätt fin ut. Tyvärr finns den en sådär 140 mil ifrån mig så jag kan inte tvär-gå dit och kolla upp den själv. Säljaren går iofs inte att få tag på, bara en sådan sak gör att jag inte köper den där bilen, han hänvisar till mail.. Men hallå... hur ska jag kunna vanos-trakassera honom via mail? =)

Ujujj, jag har fått vanos-nojjan efter alla skriverier på detta forum tror jag. =)

TheMaztr: Japp, det är jag! Var det inte du som var inbiten Citroen-fanatiker eller? >:-] Vad är ett fattigmans-navi egentligen?

Fasen vad svårt det är att hitta en fin M-roadster nu i dagarna. Ringde på en igår som hade gått 5500 mil, men då jag kollade så hade den haft 12(!) ägare sen dom kom till sverige. *blärk*

Grubbe: Haha, jodå, Citroën-fanatiker är jag också, även om fanatismen har minskat något.
Fattigmans-navi är för övrigt ett finare ord för Gula Sidorna ;)

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
Grubbe
ThaMaztr: haha, gula sidorna... snyggt. =)

Jag had ef.ö en ruggigt snygg CX på G härom veckan, 7000 mil och ingen rost. Tyvärr var det någon annan som hann norpa den. =/
den svarta M ROADSTERN med 12 ägare har också varit smälld....du fick ju dock en hardtop på köpet :) Ja, de finns inte många M ROADSTERs till salu just nu, du kan få köpa min...

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
tror man ska gå efter talesättet "man får vad man betalar för", detta gäller säkert ännu mer för en M bil som är klart mer optimerad än en "vanlig" BMW.
Den bilen som du nämner har varit till salu länge men det är allt jag vet om den.

Grubbe
Yatooil: Skriv ner lite vad du har för kärra eller adda mig på Icq:n/skicka ett mail eller nå´t!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Vanos nojan är rätt så utbredd här på forumet, men ha i åtanke att INGEN (som skrivit här i a f) har drabbats av ngt motorras pga detta. Några har åtgärdat "dieselljudet", men det verkar vara väldigt få som råkar ut för det.

/B
Jag har kollat på den aktuella bilen, och visst stämmer uttrycket att man får vad man betalar för.
Man får i alla fall inte mer!
;-)

M Roadster köpes, svart, med svart/rött skinn...
*letar*

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hydrolift: Utveckla gärna ditt resonemang. Uppfattar du priset för den aktuella bilen som billigt eller kanske rent av dyrt med tanke på skicket?

roadZter
Han var villig att gå ner... och det bör han göra, för att få den såld.
Mitt bud tog han dock inte.

(den var alltså dyr, enligt mig)

Grubbe
Hydrolift: Kan du skriva ner lite hur du upplevde bilen?
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Enligt bilden så är den tagen på grusplanen utanför Skadecenter i Brämhult. De reparerar bilar samt säljer mindre lastbilar. De har gott ryckte om sig att göra bra jobb när det gäller totalreparationen. Har de gjort en reparation av Z3:an behöver du inte vara orolig.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
För alla som inte vet var Brämhult ligger så är det i Borås.

roadZter
Bilen är reparerad av Skadecenter i Borås, ja...

I övrigt känns det inte riktigt rätt att "klaga" på en bil som ägs av en annan, som dessutom är till salu.

Jag vill ju liksom inte ha "hans öde" på mitt samvete, utan önskar honom all lycka till i sökandet av en ny ägare.

Men känslan jag fick i magen var inte den man vill känna, när man skall köpa bil.

Men till rätt pris, så visst, och som BRUKSbil, kanske inte som finbil...

Övriga eventuella frågor får ni maila till mig på cc454@hotmail.com

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
konstigt att ni så snabbt drar slutsatsen att den var reparerad. kan vara ren slump att dem har skadecenter i bakgrunden. kanske nån som jobbar där eller bor i närheten.
här Länk verkar det finnas ett alternativ kanske? Bilen verkar vara i fint skick och framförallt bromasarna imponerar gör priset till en fynd tycker jag.

Dock att tro att superchip skulle ge 30 extra hästar är som att tro på tomten. men man tror på det man vill tro på..jag i min tur tror att det ger möjligen 1 placebo häst extra.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Grubbe
Z3c 4 ever!

Tack för länken! Hittade den där jag också. Men som det ser ut nu så har jag en 97:a, svensksåld, en ägare, 2700 mil på G. Hittade den på bytbil.com

Lite saftigt pris, men om skicket är som det utlovats så är det inget att fundera över.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.