|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| hur kan det få den reaktionen då på tändstiftet? humm, nu blev man ju inte sugen på att prova. vad händer då? | |
Gold |
Har inte fått någon vidare bra förklaring jag heller, men det som jag fick höra var att man kan se rutan som + och porslinet som - och det skapar någon slags reaktion. Rutan spricker i 1 miljard sprickor, sen är det bara att peta in den. Dock så måsste porslins biten träffa med en vass kant.. fram rutan har jag aldrig lyckats med, inte heller bakrutan på sedan bilar. Men bakruta på kombi bilar går. (Har en kompis som sommar jobbade på skrot när man var mindre, därför vet jag ). |
| Att sidorutorna på en bil splittras i en mängd småbitar beror på att de gjorda av härdat glas, det har ingenting med någon reaktion med porslin att göra. | |
|
med tändstiftets porslin så behöver man inte kasta hårt det är det lätaste sättet att knäcka en ruta....t.o.m lättare än en busshammare |
|
Tigerr |
ojojoj.. här lyser laglydigheten med sin frånvaro. :/ |
Tigerr |
haha. :) men för att vara lite seriös.. man kanske ska ha med sig en krossad propp, som säkerhetsutrustning.? |
Gold |
k1zmo tror inte att du kan få samma effekt med en liten sten i motsvarande storlek, räcker ju bara med en liten flisa av porslinet och ett lätt kasst. Dessutom om du kasstar med e sten så går väll rutan sönder totalt och rammlar sönder i bitar, med porslinet så sitter ju rutan kvar utan ett märke men med en triljon sprickor. Så någon form av reaktion lär det ju bli? |
| fattar inget, ska ja prova så vi vet hur det funkar? =) är väl härdat glas på gamla 240 och liknande? =) | |
|
Om rutan sitter kvar eller inte när den har krossats har knappast med nån reaktion med porslin att göra, isåfall så borde det ju räcka med att nudda glaset med porslinet! Det är snarare så att det beror på med vilken kraft man krossar rutan, om det räcker med ett lätt slag med en vass porslinsbit så är ju chansen större att rutan sitter kvar i ramen än om man slår hårt med något annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.