|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
LO528: ??? varför då? Du måste missuppfattat mig. Det är ett LÅGT pris på 520'n, alltså ett bra pris för en köpare :-) Men så kan du ju inte jämföra den bilen med min. Jag har en 528:a inte en 520. Jag har även mycket mer utrustning och mycket lägre mil så jag tycker själv att min bil borde vara värd över 110' Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Tycker priset är okey... var inne och tittade på nya 530IA en demobil 1200 mil med exlusivepaketet. + en massa andra lullul stora stereon osv Där på bmw ville man ge mig ca 50.000 för min e39 96 523ia hade jag fått 30000 till för 523 an eller något lägre pris på 530ia hade jag slagit till. och ägnat nästa tre år och gräma mig över lånet. Nu kunde jag inte soa i tre dagar efter provkörningen pgr av kraftigt ha begär, men ekonomi förnuftet vann(tjejen) |
|
| 50000 i inbyte? Låter katastrofalt dåligt betalt... | |
|
ja 50' låter som ett skämt. Kollade i 'gröna listan' vad en 528 e39 -97 stod i och det var 120' Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag har ALDRIG haft några problem med att köra om långtradare eller personbilar med våran gamla 520 -e39 och detta var en 00:a... Dvs med 150hk så jag förstår inte riktigt vad du menar... Bara för att man har en 528a så kastar man sig ju inte ut på idiotiska omkörningar för det? Kör aldrig om ifall jag inte har riktigt bra med fri sträcka och jävligt bra syn på vad som komma skall... Som sagt... Jag har aldrig haft några problem med detta... Däremot när jag hade min audi 80 1,8s så blev det ett problem att den aldrig orkade i högre hastigheter... Men det är en annan historia än denna... Jag menar fortfarande att 150hk räcker till helt och hållet. |
|
| Det var till LO528 btw:) | |
|
m_johan84: jag håller med dig. Planerad och säker bilkörning kan man utöva med betydligt mindre än 150 HK :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
stefannorr |
Scarface> 50 000 kr vid inbyte..vilket skämt! här uppe i Luleå får jag 110- 115 000 kr i inbyte av min 523 96 sv såld 8800 mil utr skinn m.m.m.m...Luleåbil..lika med rostfri..de är klart är din bil import utan papper så kan ju priset bli lågt men inte så lågt..allt under 100 000 kr på en 523-528 96 luktar misstänkt skruvad..krockad..eller i desperat behov av pengar..säljs ju då o då på blocket av samma personer 2-3 st deras priser brukar ligga på 80 000 ungefär..dåär de tyskimport/ står fin o servicebok finns,men skulle nog granska dom mycket noga! |
|
Stefan: ni lever i en skyddad liten verkstad i norra sverige vad gäller bilpriser ( såväl köpes som säljes priser...) Märkligt nog finns dom flest "import hatarna" även där..... dåligt för beg bilspriserna kanske? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ni som skriver att 520 inte är slö och tillhör de 10% bilar som har den högsta effekten nämner aldrig vikteffekten vilket givervis blir till nackdel för 520 som är en välbyggd, välisolerad och förhållandevis tung bil, även med aluminium i hjulupphängningen! Mvh, Steaman |
|
|
Flera handlare här i 'norr' gör ingen skillnad på svensksåld / importerad sålänge bilen är dokumenterad och okay. De tar in den för eget test först. De handlare som gör skillnad på svensksåld / import skulle jag aldrig besöka. 50' skulle jag ta som en förolämpning om jag hade en fin 523:a, och säga detta till handlaren. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Finns en 520 e39 -96 på Blocket nu för 69.000 kr... | |
stefannorr |
Gasar Magnus> mellanskillnaden är ju de enda intressanta och priserna skiljer ju ganska markant. Men en 523 96 till salu för 70 -80 k är ju alldelse för bbilligt eller? och 50 000 i inbute vid nybilsköp är ju ett skämt. Här på power säljs ju eller försöker ju säljas 325 93 för uppemot 90 000 kr o ibland mer,men ja är ju medveten om att de knappast säljs till de priset.. Men får ja välja bland 2 ex av bilar..se nedan.. 523 96 sv såld med full dok o fullservad skinn farthållare multiratt värsta stereon 17 bmw fälgar norrbottenskörd=ej rost m.m 8800 mil pris 110 kr eller 523 96 import -19800 mil,välservad= vad? servicebok?äkta? krockad omlackad ? bilhandlare eller privatimp för omedelbar försäljning? garantier? 90 000 kr...ja skulle definitivt välja ex 1 sv sålda men de är ju fritt val. |
|
förolämpning är bara förnamnet! Länk |
|
|
Stefan: visst är mellan priset det som räknas MEN du har tyvärr fått en massa trångsynta fördommar om just importbilar... Sydsverige "invaderas" av just 96-97 E39 sedaner med ca 12-15000 mil på mätarna ( snygga, fina, ärliga bilar) och detta gör att prisläget lägger sig på kring 90 000:- vare sig du vill eller inte Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
stefannorr |
Gasar-Magnus> Har absolut inget emot importbilar skulle kunna köpa en själv,däremot skulle jag inte nöja mig med att bara va nöjd med en servicebok utan ja skulle kolla upp bilen i tyskland med tidigare ägare.Serviceböcker är enkelt att förfalska. 90 000 kr för en 96 a som rullat kring 20 000 mil är ju ok. |
|
stefannorr: 523-528 för under 100 000 kr behöver nödvändigtvis inte vara skumma objekt. Betänk att de bilarna är 8 år gamla. De kommer behöva en första omgång dyr service framöver. Nya dämpare, bromsskivor och såna prylar. |
|
|
Ta o kika pådetta. Länk Jag undrar vad det har för betydelse att bilen har aldrig körts på lågprofils däck. samt se priset, nugår priset upp på min bil kan jag lova er om den där blir såld. Länk |
|
|
Ja, den var väl lite dyr med tanke på miltalet... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Betydelsen är den att hjulupphängningar o stötdämperiet aldrig tagit det stryk som lågprofildäck medför... Man ska nog titta på bilen innan man dömer ut priset, har iaf alltid jag gjort. Lite mer pengar, mkt mindre trubbel. Så har det varit med denna bil! Alltid funkat perfekt! Mvh David P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.