|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Verkar vara en fin M3 E30 till salu på powerbörsen. Undrar vad en sån kan värderas till..... | |
|
Salesman: Du menar denna? Länk Abbe: Antar att det var ok att lägga ut länken?i annat fall får vel du ta bort inlägget:)) |
|
| Visst! Ser prydlig ut som 17! | |
Bmw ludde |
Jag tippar 90-100k ? väldigt få mil... |
| Lägg på ganska många 1000 lappar tror jag ludde | |
|
hmmm... en hel del mer än 100k Abbe borde lämplighets testa eventuella köpare...=) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Abbes bil e kanonfin... saknar ju dock skinn å lite sånt, positivt enligt mej... men negativt för de flesta skulle ja tro...? 110-120 papp antar ja. /Jonas |
|
|
Har fått förtroendet att provsitta bilen och den är som ny.. Grymt fin bil... hade jag haft en 130k över så hade jag köpt den direkt.. /Jimmy Länk |
|
| Bilen är ju komplett. Kanonpryl verkligen. EvoIII-ratt och ingen taklucka. Bara det höjer ju värdet med 20.000 i mina ögon. Dessutom inte elhissar eller något sådant. Kanon! Och skicket... Den är inte billig dendär bilen. | |
|
Skinn hit eller dit, där är ingen farthållare heller och så är det "lilla" färddatorn. Såna petitesser skulle inte jag skulle bry mig om iaf. Det viktiga är väl ändå skicket och det ju ingen tvekan om att Abbes M3 verkligen är i superskick. Dessa bilarna finns det inte så många kvar av, därför borde det vara viktigare för en spekulant att koncentrera sig på skicket på de fåtal M3 E30`s som finns till salu. Där är taklucka, kolla denna bilden så syns det : Länk / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Bilen ser ut att vara i gott skick. Om jag inte missminner mig har bilen varit helomlackad. Hur det påverkar priset tänker jag inte uttala mig om. Är sugen på att köpa en E30 M3. Vet dock inte om just Abbes bil är den rätta för mig. |
|
|
Man blir glad när man ser en så fin klassiker i utmärkt original skick. M3 E30 i det skicket växer inte på träd... Hoppas att ev köpare tar lika väl hand om den och inte spökar ut den med diverse smaklös "korvmoj-styling" som enligt min mening är alldeles för vanligt på M3 E30. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Frazze: Ajdå. Det var lite synd. Den syntes inte så väl på de andra bilderna. |
|
|
Fin svensksåld M3 med så låga mil är ovanligt. Synd att den är "ren" på utrustning enligt mig. Men M3 E30 är på väg att bli en riktig klassiker och behåller eller ÖKAR i värde om man vårdar dem samt behåller dem i originalskick... Maximal körglädje för de pengarna. Jag vet! |
|
|
Hej på er, Kul och läsa lite reaktioner om sin egen bil! Skicket komenterar jag inte, den som är tillräkligit intresserad för komma och titta på den. Vad det gäller omlackningen så finns det intyg på varför den lackades om= sönder polerat lack! (lämnade in det just för att jag själve inte ska lyckas med det). Fredrick, jag lovar att jag inte säljer den till vem som helst!:-) Ludde, nu kanske jag trorr för mycket om min egen bil, men till de pengarna kommer den INTE att säljas. Vi får se om den blir såld! Mvh Abbe Länk |
|
|
Blev lite fel i förra inläget, "den som är tillräkligit intresserad får komma och titta på den och göra en egen bedömning" skulle det ha stått. Mvh Abbe Länk |
|
|
Abbe: Jag tror din bil är i mycket fint skick! Uppskattar verkligen att du håller den i strikt originalskick. Sådant borde premieras. Angående omlacken: Det är inte lätt att hålla en äldre bil vacker i lacken. Bland bilsamlare råder det delade meningar kring originallack kontra omlack. Den övervägande uppfattningen är dock att en bil med originallack är mer värd än en omlackad dito. Ofta uppskattas patinan i en originallack mer än den perfekta glansen i en omlackad bil för samlaren. Är originallacken i perfekt skick har bilen stora möjligheter att bli riktigt värdefull. För de som söker en E30 M3 att bevara som samlarobjekt är omlack ett minus. De som däremot uppskattar en bil i fint skick och inte har samlarambitioner påverkas nog inte lika mycket av omlack. Du får inte tolka detta som kritik, Abbe! Det är snarare en allmän kommentar kring hur omlackade bilar uppfattas i samlarkretsar. Och E30 M3 är en framtida klassiker. Jag önskar lycka till med försäljningen! Säkerligen kommer din bil finna en ny ägare som uppskattar den för sitt perfekta originalutförande och inte bryr sig om att den varit omlackad. |
|
|
bjoreck, absolut ingen fara! Jag håller fullständigt med dig, jag skrev det där om omlackningen i rent informations syfte. Då den skulle lackas hade jag de här allternativen: Lacka om fram skärmar, fram dörrar, vinngen och listen över tacket eller lacka om hela bilen. Jag tror vem som helst hade valt det senare allternativet, det hade blivit svårt att undvika nyans skilnad om jag hade valt det första allternativet. Mvh Abbe Länk |
|
|
Abbe: Jag har bestämt mig för att köpa en E30 M3, alternativt M3 SE, i samlarsyfte. Tyvärr har jag inget lämpligt förvaringsutrymme för ytterliggare en bil just nu vilket gör att det inte är köpläge för tillfället. Eftersom jag uppskattar originalutförandet, det låga miltalet samt färgen på din bil hade den varit intressant. Det vore intressant att höra ungefärligt pris på din bil. Eftersom de flesta bilarna som dyker upp för försäljning ofta är i sämre skick än din vore det intressant att veta vad ägaren till en fin bil hoppas kunna få vid försäljning. Maila mig! |
|
|
Om det är bara plats problem så kan du köpa min så lovar jag att ta hand om den i min garage! :-) Jag mailar dig. Mvh Abbe Länk |
|
|
En SE ja, vem hade inte varit sugen på en sån... för ca ett år sen annonserades en Evo II (eller III jag minns inte riktigt) på mobile.de, priset var 28k euro... / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.