|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
F1 lär ha tappat väldigt många åskådare nu... Läste en uppskattad siffra någonstans, men minns inte exakt. Det är ju nästan patetiskt att Schumacher kan vara så bra, eller är det Ferrarin som är överlägsen? Troligen båda. Charmen med F1 har iallafall försvunnit till en del. Man tittar för att se vem som blir tvåa, hur många varv mercan håller och om nån BMW råkar få till det... Med risk för att verka tjatig, Häkkinen har gått ner 5kg i vikt skrevs det i aftonpressen... |
|
| Måste hålla med om att årets säsong verkar bli rätt tråkig, trots att jag håller på den äldre skomakaren och Ferarri. Minns fortfarande hur kul det var att titta på F1 förr om åren när det var mycket kamp om placeringarna och det faktiskt förekom omkörningar på banan och inte bara i depån tack vare bättre strategi. Fortsätter det såhär lär man sluta titta på det helt och hållet eftersom det är avgjort redan innan säsongen startat. | |
|
Precis, även om jag skulle hålla på Schumi skulle det vara rätt trist att titta. Det är liksom för lite "action" som det är nu, lite omkörningar, lite krockar och lite fler olika män på prispallen skulle vara roligare. :) Men är han bäst så är han. Det är ju helt enkelt så. Schumacher är överlägsen, precis som Sovjet var i hockey på 80-talet. Får väl vara glad att han börjar bli till åren iallfall. Några säsonger till, sen får vi förhoppningsvis ställa skomakarn på hyllan. |
|
|
Jag har alltid hållt på Schumacher d.ä men som circusen har blivit så hoppas jag verkligen att han lägger av till nästa säsong,och att oavsett stall något stall kommer i kapp inte förbi för vad vi vill ha är ju som sagt dueller förarna emellan inte denna trista överlägsenheten.Som säsongen har utvecklas håller jag till och med på Coultard en förare jag aldrig gillat tidigare. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
Angående diskningen av Williams med anledning av kylkanalernas utformning så har jag lite mer info. Tydligen var ingångshålet riktigt likaså utsläppet, men kanalen där emellan hade fått ny utformning om jag förstått det hela rätt. Jag förmodar att diskningen berodde på att dessa kanaler har väldigt stor inverkan på bilens övriga aerodynamik och vad jag förstår måste man klassa delar på dessa bilar precis som i andra motorsporter. Det är nämligen så att just utsläppet av kylluften från bromsarna påverkar allt som är bakom framhjulen, såsom kylluft, sidepods och bakvinge. Såg det här på en dokumentär på Discovery där man visade lite teknik bakom f1:orna. |
|
|
Wirdeheim verkar ha spottat upp sig, kör nästan jämt med Webber och är klart snabbare än Klien på fredagsträningen på Indy. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Wirdheim heter han naturligtvis... men han var faktiskt snabbaste Jaguar under Fredagen! Annars är allt som vanligt, rött i topp, Barrichello den här gången... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Det roliga är att Wirdheim hade samma förutsättningar som Webber å Klien när han satte sin snabbaste tid, förutom att Wrid körde med Kliens motor från Monaco och att Webber å Klien kör med en uppdaterad motor som ger mer vrid genom hela registret :) | |
|
Fan, dubbelt rött igen..... Det verkar som förgjort, Ralf kraschade och Montoya diskad. Tydligen måste man starta med reservbilen inom 15 sekunder efter ordinarie start, och det hann inte JPM tydligen. Tur i oturen att Ralf 'bara' fick en hjärnskakning i alla fall! Nästa år vill jag se Sato och Alonso i dom blåvita bilarna, men det lär förbli en dröm! Man får trösta sig med Satos friska körning, det var i alla fall kul att se! /// Gunnar E. |
|
|
Någon mer än jag som tycker att Michael körde om rubens innan start/mål linjen? Montoyas straff är rätt löjligt. Man borde väl kunna få starta 5 minuter efter starten om man vill? Det är ju inte så precis att han tjänade på det. Ralf kör förmodligen inte Frankrikes GP, Gene ersätter. |
|
| Kollar ni hjärndöda människor inte på EM i fotboll, fuck formel 1, fotboll i världsklass slår formel 1 med hästlängder, lika förutsägbart som Göran Persson. | |
|
Nog för att F1 är ganska enformigt i år, men så trist som fotboll blir det ALDRIG! Hur orkar en hel världsdel engagera sig så?? /// Gunnar E. |
|
|
Inget går upp mot ett stort mästerskap i fotboll (EM/VM)!! Men det var inte det vi skulle debattera här.... :) Man kan kombinera både och eftersom fotbollen tog vid när racet slutade. Otroligt kul att titta på Satos körning. Om alla förare hade den inställningen till sitt tävlande så vore det ännu roligare att se på formel 1. Är det någon mer än jag som tror att Barichello fick tydliga order om att hålla avstånd efter det att skomakarn höll på att köra dem båda av banan?? Luktar rätt illa eftersom Barichello tycktes ha extremt mycket bättre fart än Schumacher, och att han direkt efter omkörningsförsöket ska ha tappat så mycket förefaller lite konstigt... /Andreas _____ Länk |
|
|
gunnare: Själv vuill jag klart ha in Sato men jag vill ha kvar Ralf.. men det rycktas ju att han ska bort så synd.. =( wolv: hehe.. ja det är beiget att individuela prestationer ska få komma bakom hela tiden i teamen! __ Länk |
|
|
Maxtaxen, det där var i särklas en av dummaste inlägg jag sätt på länge! Smaken är som baken även när det gäller sport! Finns väl inget tråkigare än att titta på fotboll! tittade inte på F1 heller för den delen! Mvh Abbe Länk |
|
| Jag hoppas att Maxtaxen var full när han skrev detta icke genomtänkta inlägg, oavsett så kvalar det in på top 10 listan av dumma inlägg på autopower. Grattis! | |
| Har dom inte ändrat reglerna nu? Har hört att dom inte får ge stallorder längre vad gäller såna situationer som Barrichello och Schumacher hamna i? Eller är jag helt ute o far nu? | |
| Gumpy: Nej det är inte ute och cyklar, stallorder är förbjudna men det är knappast så (förrutom i williams kanske...) att stallkamraterna kör av varandra. Men vi kommer inte få se scenerna från österrike 2002 igen nej. | |
|
M Schumis omkörning av Barri var på gränsen, men betänk att start och mållinje inte är samma linje... F1 hade fler tv tittare än sunkbolls VM sist :) |
|
| Eftersom bara mickael vinner så tycker jag ni ska titta på fotboll istället där allt kan händfa och ingen e överlägsen....Titta bara på vilka som va i Championsleague final;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.