AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.790

Formel 1 2004

Sida 1 av 14
Scheckheft
Hej
På söndag startar formel 1 igen med loppet i Melbourne. Vad tror ni om årets säsong? Kommer McLaren att ta över? Kommer Renault att blanda sig i "trekampen"? Själv tippar jag årets säsong så här:
1. Raikkönen
2. M. Schumacher
3. R. Schumacher
Konstruktörmästerskapet till McLaren-Mercedes.
Tippar gärna ni också. Kul att se vem som har flest rätt vis säsongens slut.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Mercedes Mclaren vill iaf ge bilden av att ders bil inte är riktigt klar samt lite opålitlig. De har inte visat framfötterena på testbanorna heller mer än någon enstaka gång.

Jag personligen tror att Mclaren kommer få ett tufft år.
Coulthard har ingen som helst motivation då han ska bort till nästa säsong.

Mitt tips är detta:

1. Michael Schumacher
2.JP Montoya
3. Kimi Raikonen.

Konstruktörsmästerskap Bmw williams.

Renault är en klar varningsflagga som vissat sig ruskigt snabba i vissa fall, men ja tror inte de kommer vara stabilt snabba.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
1.Montoya
2.Alonso
3.R.Schumacher

Konstruktörmästare:Naturligtvis till BMW Williams

-----
Mvh
Nisse
Länk

Bmw ludde
1. Montoyta
2. M. Schumacher
3. K. Raikonen
3. R. Schumacher

konstruktör : Bmw-Williams
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Skulle vilja sätta montoya etta, men efter att ha sett nyheterna i morse så verkar ju den nya ferrari bilen rätt het.

Så det finns risk för att det blir
1/ m Schumacher
2/ montoya
3/ Alonso (dåliga odds, men hade varit väldigt roligt.)

Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Wirdheim vinner... inte stort, men han vinner. HEJA SVERIGE!

Två bilar är fler än en..
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Wendtan: Även om David inte kör Mclaren nästa år så en han nog rätt het på att visa att han fortfarande kan för att ev ta en stol hos Williams eller Toyota.

Jag tippar som alltid med hjärtat (tror tom att Djurgår´n går vidare i hockeyslutspelet)
1:a JPM
2:a M.S.
3:a K.R.
å 4:a kommer lillebror skofixare.

BMW/Williams vinner konstruktörsmästerskapet med några få poäng.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
1. Schumi (Forza Ferrari)
2. Montoya
3. Ralf Schumacher
Snart börjar nästa lopp 7.55 för Er med Tv4plus

Michael Schumacher tog pole position i Malaysia

Ingen kunde stoppa Michael Schumacher i lördagens kvalificering inför Malaysias Grand Prix då tysken tog en övertygande pole position.

Schumacher var hela 0.641 sekunder snabbare än dagens tvåa och tillika positiva överraskning Mark Webber. Jaguarföraren körde ett perfekt varv, och lyckades få maximalt ur både chassi och motor.

Rubens Barrichello kommer att starta söndagens lopp i andra startled tillsammans med Juan-Pablo Montoya. Kimi Räikkönen slutade femma på kvalet före Jenson Button, Ralf Schumacher och Jarno Trulli.

Söndagens Grand Prix från Sepangbanan direktsänds i TV4 plus klockan 07.55, samt eftersänds i TV4 klockan 13.55.

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Ja dte har ju inte varit någon rolig start på formel 1 denna säsongen direkt. Hoppas verkligen inte att ferraris dominans fortsätter. Är han den bäste föraren är han iofs värd att vinna men det sksa ju helst vara lite spänning genom hela säsongen.

Är det för övrigt någon som vet någon bra svensk f1 sidan där man kan följa resultat och övrig information?

Mvh
Erik

Länk
Med tanke på ferraris(Ruben B)höll Juan P på sträck bänken i minst 2extra varv innan han klev in i depå så hade det varit betydligt jämnare. På grund av detta tappade han säkert 10sek innan hade han drygt 3-4sek till Micheal efteråt hade 10-12 hmm nästan som en stall order från Ferraris sida.....
Jag tycker att F1 börjar bli riktigt tråkigt att titta på när det bara är M. Schumi som dominerar, spänningen försvinner. Jag tycker att han ska bli utesluten för att behålla spänningen i sporten ;)

Fram med nya mästare !

Mvh
Hawar
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
JPM (kontrasternas man som man beskrev honom) hade säkert nått ikapp M.Schumacher ifall inte Rubens B. legat och "blockat" där på slutet men jag tror inte att han hade kört om Schumacher. Väldigt tråkigt för Ralf med motorhaveri!

Märktes tydligt hur bra Michelindäcken var då dom just lagts på JPM's bil men sedan försämrades snabbt. Mer jämnhet i Bridgestones däck idag.
La
16
Laurén
320i -88
Tråkigt för Ralf med motorhaveri men inte för Kimi då eller? Konstigt att en gigant som Mercedes inte klarar av att bygga ens nära på lika bra maskiner som BMW/Ferrari
foppa:

Michelin däcken var grymt bra under tiden regnet kom tänk om det hade regnat under en längre stund då hade JPM kört om...

Det enda som jag tycker var trevligt var Jenson Button plats och att Renault bilarna har en väghållning som klassas ut av det flesta.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ja det är det stämmer bra som Wendtan sa "Mercedes Mclaren vill iaf ge bilden av att ders bil inte är riktigt klar samt lite opålitlig."
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Ekan www.forza.nu

Underhållande race dock lite tråkigt att Schumi vann
Skall bli kul och se vad Williams kan hitta när de får sin nya vindtunnel klar =)) Motorn är ju bra, kanske de kan få till ett riktigt bra chassi oxå o då...

///Egget
Länk
Allt skulle bli så mycket bättre om Raffe koncentrerade sig på körningen och inte snackade så mycket skit om allt och alla. Och när ska han inse att Montoya är en mycket snabbare och bättre förare än han själv?
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Håller med Clubsport! Kunde inte sagt det bättre själv.

MVH Jonas
Montoya är väl den snabbare av dem, men det är inte bara körning som räknas. Ralf är precis som sin bror bra på att utveckla bilen. Något som är viktigt för hela stallet. Det är väl därför som Ralf har 4 ggr mer betalt.

///Egget
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.