|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
|
BeemerFinne: Läste någonstans att Hääkinens karriär var slut och att han inte skulle komma tillbaka??? |
|
|
Media i Finland snackade i slutet av maj stort om att han skulle göra comeback nästa säsong, men ingen vet egentligen om det stämmer. Nån tysk F1-tidning hade intervjuat Frank Williams som hade sagt att Mika ska testa för dem i sommar. Mika själv förnekar det hela, eftersom han ännu är bunden till McLaren. Journalisten på den tyska tidningen har även en andra gång försäkrat att Frank williams har sagt så, att det inte bara är påhitt för att sälja lösnummer. Ska jag vara ärlig så TROR jag INTE att det stämmer, men jag HOPPAS! Är knäckt efter Räikkönens Mercaproblem... :( hittade detta på "homeofF1" The one and only finnish F1 legend Mika Häkkinen will be testing Williams-BMW F1 car in the mid summer, just like Jaques Villeneuve. If his speed is adequate he might consider coming back in F1. Frank Williams ís also supporting his come-back. He said that Mika is the only driver who can challenge Michael with equal equipment. Man vet ju hur media kan hitta på lögner, men oftast går ju inte 5 miljoner finnar på det direkt... Vi håller tummarna. |
|
| "[LÄNK]www.blick.ch/PB2G/PB2GA/pb2ga.htm?snr=71212 | |
|
Hoppsan, är ingen höjdare då det gäller datorn... Kopiera in denna i adressfältet så borde det funka, om ni fattar lite tyska. :) Länk |
|
|
Glöm inte: Kanadas Grand Prix (Montreal) 2004-06-12 kl. 18.55: Kvalificering direkt i TV4 plus. 2004-06-13 kl. 18.25: Grand Prix direkt i TV4 plus. BMW Williams driver Ralf Schumacher secured Pole Position for the Canadian Grand Prix in style this afternoon in Montreal. The German set the pace in pre-qualifying and beat BAR Honda rival Jenson Button to the top position in dramatic style. Ralf Schumacher’s lap of 1:12.275 was yet another circuit record and he starts from pole for the second year in succession at Circuit Gilles Villeneuve. Jenson Button’s lap was a fast and clean and he will be disappointed not to be starting first. Takuma Sato meanwhile looked to be on target for the pole in the first sector, but dropped time in the second sector before suffering a wild spin at the final turn. For BAR Honda, it was a mixed result with Button second and Sato 17th… Monaco Grand Prix winner Jarno Trulli qualified his Renault in third position, seven-tenths of a second off Schumacher’s searing pace while Fernando Alonso starts in fifth position behind the second BMW Williams of Juan Pablo Montoya. Michael Schumacher lapped the 4.361km circuit a full second slower than brother Ralf and starts back in an unfamiliar sixth position. The Ferrari star was the fastest Bridgestone runner on a day when Michelin held a clear tyre advantage. Rubens Barrichello starts in seventh position and undoubtedly could have qualified ahead of team-mate Michael Schumacher were it not for a small error in the mid-section of his qualifying lap. Kimi Raikkonen qualified in eighth position in his McLaren Mercedes with David Coulthard right behind. Christian Klien did a great job in his Jaguar to qualify in tenth position while team-mate Mark Weber was fortunate to be just 14th after a scrappy lap. Giancarlo Fisichella starts 11th in his Sauber Petronas ahead of the Toyota duo of Cristiano da Matta and Olivier Panis. Nick Heidfeld had a good clean lap and starts in 15th position in his Jordan Ford while new team-mate Timo Glock over-drove his Jordan but still starts 16th ahead of Sato and the Minardi of Zsolt Baumgartner. Gianmaria Bruni pulled his car into the pits after his warmup lap as he would have been starting at the back in any case following an engine change. Felipe Massa was unfortunate to pick up a puncture on his warmup lap and he too peeled off into the pits without recording a qualifying time. Back at the front, it’s Ralf Schumacher on pole by just 0.066s from Jenson Button with the fast-starting Trulli in third position. The 70- lap Canadian Grand Prix promises a great deal. |
|
|
Jag satsar min bil och min kvinna på att Schumi tar det igen... Nån som sätter emot?? ;) |
|
|
Vad är det för årsmodell på kvinnan??? ;) Tror å hoppas att Schumi den äldre inte tar det denna gång, däremot blir den yngre desto farligare nu i ren frustration över hur dåligt det gått för honom. Som vanligt alltså, skärper till sig i mitten av säsongen för att gnälla innan å efter :/ |
|
|
Som sketen Viasat kund hatar Canal Digital,:(:(Snälla hur har det gått??? ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
1. M.Schumacher 2. R.Schumacher 3. R.Barichello 4. J. Button 5. JP. Montoya Lustigt att det oftast är Ferarri som kör på 2stopps strategi. (Färre än de flesta andra) Varför gör aldrig Williams det? Jag tror inte jag sett ett lopp där Williams färre stopp än Ferarri. Kul att se BMW på pallen iaf. Det är inte så ofta (tyvärr) den här säsongen. Stämmer det som Ejje sa att BMW tänker hoppa av ifall det blir V8 till nästa säsong eller är det bara lösa rykten? ///Foppa |
|
|
Var väl aldrig tal om att BMW SKA hoppa av om det blir V8.... Snarare ett lite löjligt hot....Trist. Jag tror iaf inte att BMW hoppar av innan dem har ett världsmästerskap hur som helst :) Mvh Janne. |
|
|
Säger bara äntligen lite ljus i tunneln ,bra jobbat BMW/williams. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
bayern münchen: Lösningen heter markbox finns från 1krona ex:siba,el-gig etc foppa: bmw har hotat med detta ett bra tag får hoppas att det stannar där tris vore annars |
|
|
Starre Skulle köpa boxer till bilen och gick till min tv-handlare och då säger han att Gällivare har ingen har ingen digitalsändare för marknätet.Fast jag får bita i det sura äpplet och köpa en C-digital motagare,min nuvarande har bara en kortläsare,så det är bara att köpe o köpe.Glesare glesbygd än Gällivare finns nog inte.:( |
|
|
Hm, både lill-Schumi och Montoya har blivit diskvalificerade i efterhand... Länk /Micke |
|
|
Och även Toyota tydligen. "irregularities on the brake ducts" vad betyder det? ///Foppa |
|
|
Kylkanalerna till bromsarna var något feldesignade fattade jag det som. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Patetiskt att bli diskade pga detta. Misstänker att det har nåt att göra med säkerheten annars förstår jag inte varför dom blivit diskad. ///Foppa |
|
| Har förmodligen inget med säkerheten att göra utan att dimensionerna inte stämmer överens med de måtten angivna av FIA. Betyder inte att det fanns någon "performance gain" eller liknande men att måtten helt enkelt inte stämmer. Solklart att de ska bli diskade, även om det är horribelt att ett team som williams kan göra ett sådant här misstag. Hur som helst så är säsongen körd det är ändå kul att Williams visade stigande form och hyffsad fart i bilarna. | |
|
Vänd parabolen mot Astra och kolla F1 på tyska RTL. Direktsänt och gratis. Såg även 24 timmars på Nürburgring på tyska DSF. BMW dubbelseger med bl.a. H-J Stuck som en av förarna. Zappade även till LeMans 24 timmars på Eurosport. Inget BMW men Rydell och Colin McRae tillsammans med ?? blev 3:a i GTS klassen med en Ferrari 550. ///Thomas PS. Som 1/4-dels finsk så hoppas jag att Mika kommer tillbaka men han måste nog gå ner en del i vikt först. Annars får Williams bredda bilen. För Mika är inget omöjligt... |
|
|
Vad f-n är det för mening att ta in TV-kanaler där bara röda bilar kommer först? Ska sluta titta, det är inte kul längre. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.