AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.784

Formel 1 2004

Sida 5 av 14
mr_xc99
Alonsos (eller Trullis?) start i Barcelona slår allt :)
mr_xc99
starre: Ralf e minst sagt avundsjuk! så det e inte så konstigt att han beter sig så, hoppas han får sitt straff för det där.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Alltså nu har det hänt att jag slog av burken innan målflaggan:(
Har alltid följt varje lopp o hejjat på bmw motorn (är väl ensam om de) men idag gick det för långt när jag få se nåt japanskt VARVA BMWn.Nä nu är det riktigt trist,,,,,,,,,,,,,

mvh/trucker

Länk

Länk NY
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Så ni tror Ralf stängde Alonso med flit? Att Alonso hävdar det är inte så konstigt, men jag tyckte det såg ut som att Ralf höll ut åt höger så mycket han kunde - tror inte han gick på gasen, möjligen höll han farten för att han redan släppt av i tunneln och inte ville tappa ingångsfarten helt i chikanen.
Ska bli intressant att se vad som händer, jag tror inte Renault kommer att driva det till en protest.

/// Gunnar E.

JL
76
JL
316ti Comp. -02
Sparka Schumacher JR!! En riktigt gnällig, oproffsig och inte minst dålig förare! Skulle han inte heta Schumacher så skulle han aldrig...

Ave Trulli!

MVH Jonas
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Ralfs kontrakt lär väl sitta rätt så löst, FW är inte den som tolererar dåliga resultat och framför allt inte en oproffessionell attityd. Ska bli spännande att se vilka som kör BMW-Williams nästa säsong! Tror knappast RS är med i resonemangen....

/// Gunnar E.
Scheckheft
Hej
Lite reflektioner kring F1 loppet igår:
* Äntligen spännande racing
* Sato borde ha parkerat sin bil innan motorn gick upp i rök. Helt oansvarigt med tanke på vad som hände.
* Ralf Schumachers agerande såg jag inte som något konstigt. Snarare så att Alonso missbedömde farten.
* Kul att det går så bra för BAR och Renault. Framför allt kul för BAR som har kämpat så länge.
* Michael Schumacher agerande i tunneln såg mycket märkligt ut. Varför låsa upp bromsarna på detta sätt?
* BMW och McLaren är en katastrof. I BMW:s fall verkar förarna inte vara de mest motiverade...
* Eje Elgh som bisittare är jag inte så imponerad av. Hans kommentarer är för omständiga, tar för lång tid. Tajmingen är ibland usel.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft:

*Sato parkerde sin bil ganska bra med tanke på omständigheterna, visst det kom flera rök puffar innan motorn helt dög. Men att säga att det var helt oansvarigt är att ta i enligt mig, dom viftade ganska snabbt med gulflag och andra bilar grejade de.

*Och ja Eja Elgh borde bytas ut han går endast på gamla meriter från gamla goda tiden dvs när Senna var i farten.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är upp till fia att granska Ralfs data från bilen, de har dömt både MS/JPM och FA/RS incidenterna som "racing incidents" inga åtgärder från FIA med andra ord.

Angående Satos start så var Rubens och Coulthard 100% säkra på att Sato gjorde en tjuvstart. Enligt Rubens så var Sato om innan han ens hade hunnit röra sig från linjen.

Största problemet med eje är inte hans kunskap utan att han är lika verbal som en tavla.
Det är klart att Rubens och Coulthard måste skylla på nåt när dom förbibrända i starten, det brukar jag också göra när jag inte har nån chans vid rödljusen ; ) .

Tror dom har ganska bra koll på ifall tjuvstarter inträffar, och eftersom bestraffning uteblev så var det väl ingen tjuvstart eller?
Jag har en teori att det kan vara ngt bromsfel på MS bil, man kan väl inte vara så klantig att låsa upp bromsarna på det sättet som han gjorde. Till nästa år får de ta och sätta upp en kamera inne i tunneln....

Eje Elgh tycker jag är bra, även om han är lite långsam så tycker jag att han säger intressanta saker, även om han är så sen så spelar det inte sån stor roll, loppet håller ändå på i 1.5 timma, så det är inte ngn direkt brådska att reflektera på vissa saker, men jag skulle inte vilja ha honom som hockey kommentator...
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag måste också försvara Eje. Jag tycker att han är skön. Han har rätt vettiga saker att säga, när han väl hittar orden och får fram dem. Dessutom balanserar han upp Janne som ibland kanske inte har alla hästarna hemma eller iaf är lite snabb att kommentera saker han inte har riktig koll på.
Tu
13
Turbon
740ia -95
Hej! Är inte ny på forumet men brukar inte skriva så ofta.
Min personliga åsikt är att jag håller på Mclaren och Kimi Räikkönen. Det går lite trögt för dem nu och de håller redan på att bygga en ny bil som ska debutera om ungefär 4 veckor. Mclarens problem beror på att man helt enkelt ville för mycket. Kolla bara in bakpartiet på den bilen! Tightare packad bil finns ju inte!
Förövrigt om Ferraris dominans håller i sig så kommer sporten att dö ut.
Ang. Ralf så tycker jag han är rent ut sagt dålig. Att kräva en lön som är mer än dubbelt så mycket som Montoyas är oförsvarbart med tanke på hans prestationer. Hade jag varit FW hade jag kickat "lilla skomakare" och försökt behålla Montoya och köpt in Heidfeldt/Webber/Fisichella.
Ps. Jag håller på Mclaren-Mercedes inte för att jävlas med er utan för att jag alltid har hållt på dem sen Hakkinens tider ds.

Nu har jag inte mer på hjärtat och tack för ordet.
Men !?!? finns det ingen här som skulle vilja se Jaques Villeneuve tbx i en Williams ???

Enl mej så är Villeneuve och Montoya de enda riktigt färgstarka förarna i F1 idag....hoppas att han får chansen igen i ett bra stall...

Billy B-10
Länk
Eje är en duktig motorprofil som oftast vet vad han pratar om.
Tyvärr är en en smygtifosi så de står härliga till, ingen vill se ferrari vinna lika mycket som Eje.
De genomsyras i alla hans utalande genom årens lopp som jag följt F1.

Starre: Det Sato gjorde borde det finnas en regel emot. Han såg/märkte att motorn höll på att rasa, ändå pressade han alla hästkrafter ur den tills den försökte förbränna all motorolja i cylindrarna. Detta resultera i gigantisk rökutveckling samt en krock mellan Coulthard och Fisichella. Han hade inget att vinna på att göra så, men satte istället mäniskors liv på spel.

Silly Season är igång, Montoya har utalat sig om att han inte vill gå till Mclaren länge :)
Han lär inte ha något val, och de ska bli skönt med nytt friskt blod i Williams stallet. Jaques får gärna stanna kvar i Canada då han är slut som artist inom f1. Mika skulle kunna vara kul o se in action igen dock :)
Ärligt talat så hoppas jag på Ung talang. Jenson Button är kontrakterad åt williams sen flera år tillbaka, och valet kommer vara hans om han fortsätter i denna takten han satt.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
På tal om F1 förresten så finns Atlas F1 forum som förgylls av en Guru Mr Bolshevik med en sanslöst underbar humor.

Smakprov finns här Länk

Fler inlägg finns här: Länk

Länk
och mika är inte slut som artist inom f1 då ?!?!?

Billy B-10
Länk
Billy: Jag påstog aldrig att jag ville ja Mika i Williams, Jag skrev bara att de kunde vara kul o se honom köra f1 igen.
Han är inte äldre än Mikael om ja inte missminner mig.

Jaques har redan visat att han inte kan prestera mer alls tycker jag. Hans översittarattityd med att vara en av de bäst betalda förarna inom f1 trots hans föga prestationer tycker jag var patetiska.

Länk
Hmmmm , ärligt så tyckte jag det var lite trist när mika häkkinen lade av / då jag tyckte att han fortfarande (då) hade mycket kvar att ge....

Ang Villeneuve , så saknar jag idag en "vilde" som honnom , ok vi har Montoya som är grym... men det räcker inte tycker jag iaf...

Min personliga åsikt är att han inte var slut inom F1 / DOCK så var han aldeles för högt betald anser jag precis som lill schumi är faan han presterar ju absoulut ingenting bara massa klantiga kollisioner och avåkningar tycker jag...Han tjänar ju mycket mera än Montoya och det är helt fel tycker jag Montoya borde vara en klar försteförare där tycker jag...

Det är faktiskt lite synd att Montoya inte blir kvar i williams tycker jag , McLaren är på en klart neråtgående trend...tyvärr.... iofs så verkar ju inte Williams gå någe vidare just nu heller så......

Men att BAR och Renault går bra är mycket kul tycker jag...hoppas bara att det inte är engångsfall bara.....
För ärligt , det blir lite trist när bara en av Ferrari bilarna vinner hela tiden...

OCH till sist så måste man väl ändå hoppas att Wirdheim med lite tur kan få en styrning nästa år i tex Jaguar eller varför inte Williams (he he) ,,,, men det är väl tyvärr bara önske tänkande det sista.........

Billy B-10
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag håller med billy, tror att Villeneuve har mer att ge än Mika i F1. Det finns ingen bättre motivator än revanch. Medans Mika hade ett par goda år i slutet av sin karriär (och kraftigt dalande motivation sista året) så tror jag inte han har något mer att hämta. Villeneuve däremot skulle säkerligen köra mer eller mindre gratis för ett stall som Renault eller Williams om han bara fick chansen att bevisa vad han går för. Tror inte någon tycker att det är speciellt konstigt att Jacques var en utav de bäst betalda (dock ljusår ifrån Schumacher) när han som världsmästare gick till BAR. Dessutom så var det BAR/Honda som ytterligare höjde Jacques lön för att han skulle stanna i BAR efter 00 säsongen.

Att han är en karaktär och underbar "racer" kan väl knappast ingen ta ifrån honom, samtidigt som han säkerligen är en mycket bättre förare idag än när han tog sin vm-titel 97, framförallt tekniskt. Tycker Villeneuve är värd ett test eller två. Webber får man anta vara klar om man får tro ett gäng säkra källor. Vem som kör den andra FW27an återstår att se, Button är körd tyvärr. Tyvärr ser väl chanserna ganska små ut att det blir en ung förare eftersom stallet behöver erfarenhet när man byter bägge förarna till nästa säsong. Själv hoppas jag vi slipper se Gene/Pizzonia i en racestol nästa säsong.

Tror inte heller att Montoya vill slippa sitt McLaren kontrakt, så korkad är inte Montoya att försöka förhandla sig ur ett vattentättkontrakt med Ron Dennis och dessutom om det skulle misslyckas komma in som ny i ett stall som man sagt att man vill lämna. Jag är övertygad om att den "toppföraren" som erbjudit sina tjänster för BAR är ingen annan än Ralf Schumacher om det när någon.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.