AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.792

Formel 1 2004

Sida 4 av 14
mr_xc99
starre hur kan du se det?
mr_xc99:

Vad menar du?
mr_xc99
det du sa om Renault.
mr_xc99:

Det är bara se/läsa hur bilen beter sig när det svänger lite den ligger som ett stryck järn på vägen.Och på dessa små vägar i Monaco så passar bilen perfekt hoppas bara nu att deras pit strategi håller och att ingen skomakare ala M gör något dumt i starten.

Motorn kommer att hålla det vågar jag nästan sätta en peng på:))
mr_xc99
jo det stämmer ju, dom kommer även vara bra på Hungaroring och Magny Cours tror jag.men Minardi då :D där har vi det exakt motsatta. dom e ju bara för roliga hehe
Ju mera man läser om racet desto mer inser man att Renault bilen går mkt bra, det skiljer hela 0,360sek från 1-2. Trulle kör på höga 1,13 medan alla andra ligger på 1,14, nu vet vi inte hur mycket soppa stallet kör med men helt klart är att det ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan första depå bytet blir av:))
Ja där satt den Hurra hurra för Trulli en klar värdig vinnare av F1 racet.Och tjiit vad det händ mycket under racet spännande hela tiden.

Trist att Tv4 kommentatorerna håller på skomakaren hela j..ä tiden.
1 7 Jarno Trulli Renault Winner

2 9 Jenson Button BAR-Honda +0.4 secs

3 2 Rubens Barrichello Ferrari +75.7 secs

4 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW +1 Lap

5 12 Felipe Massa Sauber-Petronas +1 Lap

6 16 Cristiano da Matta Toyota +1 Lap

7 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford +2 Lap

8 17 Olivier Panis Toyota +3 Lap

9 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth +6 Lap

10 4 Ralf Schumacher Williams-BMW +8 Lap

Ret 1 Michael Schumacher Ferrari +32 Laps

Ret 8 Fernando Alonso Renault +36 Laps

Ret 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes +50 Laps

Ret 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth +62 Laps

Ret 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford +65 Laps

Ret 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth +66 Laps

Ret 10 Takuma Sato BAR-Honda +75 Laps

Ret 5 David Coulthard McLaren-Mercedes +75 Laps

Ret 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas +75 Laps

Ret 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth + secs
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ja, det var verkligen ett kul och händelserikt race! :)
Synd dock att BMW inte kan hävda sig. Tvärtemot dig starre så tycker jag att TV4:s kommentatorer verkar njuta av att det går dåligt för skomakaren (gör jag med för övrigt:)

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Skadeglädjen flödade för min del då skomakaren fick bryta :D
Jag blir så frustrerad att inte BMW kan hävda sig mot toppen.
När ska det vända? :(

///Foppa
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Var det någon som uppfattade vad som hände när stor-Schumi fick bryta? Såg ut som han låste upp vänstra framhjulet, och sen mer eller mindre prejade JPM som låg snett bakom in i tunneln, och inte kunde undvika att knuffa till Ferrarin. Såg helsjukt ut, särskilt som det var bakom pace-car.....

/// Gunnar E.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
gunnare:
Uppfattade det på samma sätt som dig. Såg inte klokt ut...borde inte kunna hända en så rutinerad förare som Schumacher! Kan ju iofs har varit något fel på en av bromsarna så att den låste sig när den inte borde gjort det?

/Andreas
_____
Länk
mr_xc99
han kanske bromsa för att få mer utrymme fram till SC så att han senare kunde dra fördel av det då den skulle gå in i depån (SC)
wolw:

I början av programmet så beklagde dom sig för att inte skomakaren inte fick en bättre pole då sa man att det beroende på att han fick starta så pass sent och då var asfalten sämre......

Sen var det några till saker som jag inte kommer på just nu.....

och ja så upfattade jag det oxså gällande låsningen av framdäcket.

mr_x99:

Inte bromsar man in så pass tidigt det borde vara typ 9st kurvor innan pc åker in det stämmer inte.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser ut som om Schumi fick lite brainfade och gjorde en mycket konstig manöver. Tycker att han låser upp lite väl mycket för att bara "värma upp" bromsarna. Ungefär som att köra på gräset för att värma upp däcken. En teori som kommit fram är att när Schumi skapade en lucka till SC så saknade även SC ner och detta överraskade Schumi som fick bromsa hårdare samtidigt som han svängde åt höger och blev påkörd av Montoya. Mycket konstigt, Ross Brawn skyller på Montoya!

Alonsos smäll var också sjukt konstig, Alonso hävdar att Ralf släppte av för att släppa Alonso men gick på gasen när Alonso var jämsides (idiostiskt om sant!). Känns väl skönt att Ralf till 95% säkerhet är klar för Toyota.
ingen mclarenbil som klarade sig i mål denna gång också!! kom in halvvägs i loppet så han inte se vad som hände dom, nån som kan upplysa mig... ?
/Cronor
852
Sörpan
325xi -02
Alonso vill att Ralf stängs av 3-4 lopp, konstigt lopp i alla fall...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
mr_xc99
Ralf gjorde nog så som du säger acey. det såg ut så iaf. han kom ju inte om utan fick va kvar i smutset på vänstersidan ett tag vilket resultera iatt det blev halt och han åkte rakt fram istället för att svänga in till höger.

Schumis situation var lite sjuk, kanske hållde han för hög hast. och bromsade på sig för att undvika slå in i SC.
Gu
195
Gumpy
330 -01
Är mest imponerad av hondan. En av dom grymmaste starter jag sett, och dom visade även att den går kanon på en så krävande bana som Monaco. Saknar Williams och McLaren som utmanare till Schumi bara. Kommer dom hitta tillbaka nåt den här säsongen månne?
acey:

Förstår bara inte vad Ralf skulle vinna på inte låta Alonso köra om??

Gumpy:

Men Trullis start den slår nog Hondas start i alla fall:))

Jag tror inte att Mclaren har någon chans detta år i alla fall, gällande Williams så passar deras motor bättre i nästa race var så säker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.