AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.788

Formel 1 2004

Sida 2 av 14
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Vad hände egnetligen med min favvo förare?

Mvh Mohsen
Egget: Jag vågar påstå att den yngre skomakaren inte hade haft den lön han har idag om han inte hade det efternamn han har. Att han är duktig osv betvivlar jag inte, men inte så duktig.
Min åsikt iaf.

/Anton
Scheckheft
Hej
Efter tre lopp kan man konstatera: jag är en usel tippare. Raikkönen kommer inte att bli världsmästare och McLaren kommer inte att vinna konstruktörsmästerskapet.
Däremot måste man bli imponerad av Ferrari. Pålitligheten är hög samtidigt som de är snabba.
Säsongens besvikelse: McLaren-vad fan sysslar de med?
Säsongens överraskning: BAR stallet.
Mest överskattad: Ralf Schumacher

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Håller med om att man inte kan göra annat än att imponeras av Ferarris bil, men det är ju en ganska tråkig start. Givetvis är det många lopp kvar och spänning kan (och måste) snart öka men i nuläget har jag sett roligare säsonger.

DOck kul att BAR stallet kommit upp, och även at man får se lite av den nya generations förare som nog kommer bli stora namn.

Länk
Jag står kvar vid min lista, mercedes kommer göra allt som står i deras makt för att få upp tillförlitligheten.

Nu när cirkusen kommer till europa så tror samt hoppas jag att vi får se ett jämnare och snabbare williams.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Visst ÄR Ferrari bra, men efter dem så är det klart jämnare i år. BAR, Renault, och Jaguar har visat att de kan vara riktigt snabba.
Så Williams och defenitivt McLaren får se upp. McLaren fostsätter med strulet från förra året och behöver verkligen rycka upp sig.
Jag är rädd att det ser ut så här efter säsongen.

M.Schumacher
R.Barricello
JPM
Button

Anton:Visst har Ralf haft nytta av sin bror, men Williams prioriterar utveckling framför höga löner!!

Wendtan: ( om McLaren ) Finns väl inget annat val i F1 :))

///Egget
Länk
Egget:
Så det är därför som Raffe har den näst högsta lönen i F1-cirkusen?
Och nu skulle han få ännu bättre lön i Toyota, ett stall som garanterat inte har några studieskulder i ledningen, och speciellt inte på lönekontoret!
Vore jag F.W så skulle jag sparka Raffe och plocka in Button efter semestrarna.
Och gärna Alonso eller Webber i Juan-Pablos stol nästa år.
haimaul
McLarens (läs: Mercedes/Ilmors) problem började väl egentligen redan när de förbjöds att använda vissa legeringar i motorn (jag tror det rörde sig om vevstakar i beryllium). Sen dess, och då var Häkkinen fortfarande med lite i bilden, har de aldrig riktigt varit så vassa som 98-99 när Mika vann förarmästerskapet. Att sen ena halvan av Ilmor (Ilien eller Morley (?) - minns inte) dog blev det knappast bättre, precis som Eje/Janne B. påpekade igår.

Jag tror inte att McLaren kommer att hämta sig alls den här säsongen, de måste börja om från början med hela organisationen för att få bilen att fungera. Stundtals såg det ju ut som om Coulthard körde en Minardi med dieselmotor i Bahrain!

BMW-Williams bil är bättre (om än fulast på gridden med den nosen...) men JPM verkar ha väldigt lätt att tappa sugen (och blir knappast gladare av att tänka på att han ska till Ron Dennis & co nästa år...), medan Ralf verkar allmänt grinig och väl ojämn.

Ferrari verkar gå mot ännu en titel osm det ser ut nu. Men visst, det återstår 14 lopp och det är omöjligt att förutspå framtiden. Om än väldigt roligt att försöka!

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
För övrigt är det alltid kul att se en Mercedes stående efter vägkanten, tack för det Räikkönen. Du är en hjälte i år...
mafia_shq
har ni märkt att Janne B. håller på Mclaren och Räikkönen, det märks tydligt, tycker jag. han berömmer inte ferrari med vilja utan lite halvt, sen så berömmer han Mclaren fasten dom inte e så duktiga.kanske bara jag som märkt det?
Ne mafia_shq jag håller fullständigt med dig. Blir oerhört irriterad på det också. De öser hela tiden beröm över Raikkönen medans de som sagt motvilligt pratar om andra. Därför är det extra härligt att de inte har fått nåt tillfälle till det i år. De är för usla de där Mercedesmotorerna! Bra reklam..haha

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
mafia_shq / spookshow: Tycker Eje kompenserar det bra med att hålla BMWWilliams nära. =)

Clubsport: Ja, Ralf tillför tydligen stallets utvekling så pass att Sir.Frank tycker han är värd den lönen. Kanske just därför Toyota vill ha honom. Men helt klart hade jag sett honom ersättas av Button. Själv tycker som de flesta andra att Ralf inte räcker till i racen

///Egget
Länk
mafia_shq
egget: dom tror ju säkert också att vi inte märker det :) lol
Egget:
Må så vara, men då är det ju skumt att FW inte är så sugen på att förlänga med Raffe. Han vägrar ju att gå med på R.S löneanspråk.

Är det bara jag som tycker att Janne B börjar kännas jobbig, han låter som en polare som vill försöka bräcka en med sina kunskaper, fast han inte klarar av det.

Har också lagt märke till att Eje gillar Williams och Montoya skarpt.

mafia_shq
Clubsport: han e minst sagt jobbig, han verkar tro att han kan mycket om F1 och skryter ofta med att "jag va nere o snacka med .... och han sa att ....osv"
kändiskåt?
852
Sörpan
325xi -02
Snälla nån, ni låter ju som om ni vill ha tillbaks Artur och Börje...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Har ett lopp inspelat från 1986 då det sändes på gamla ång-tv (svt). Då var Jan Svanlund kommentator tillsammans med Slim Borgudd tror jag det var. Och har man hört Svanlund så vill man ha tillbaka Artur närsomhelst!
NEEEJ inte Artur...hua

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Chrille_M7
det kommer och bli hel rött i år både högst upp på förarmästerskapet o konstruktörs mästerskapat
/Chrille
Var fler än jag som tycket att samtliga tre på konferansen hade väldigt röda läppar?

Nåväl imorgon blir det tight i första kurva och det verkar som temp redan har stiget efter konferansen. Tror ingen av de bägge förarna kommer att vika i första kurvan utan risken att det händer något är väldigt stor och då finns chansen för Sato som kör för Bar stallet. Och alla som har hört den motorn vet att vilket underbart ljud e det är hmmmm nästan som min M3:))

Glöm inte

2004-05-09 kl. 13.55: Grand Prix direkt i TV4.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.