|
Sida 14 av 14
|
|
|---|---|
|
Jag har läst att om Fisichella får ett bättre erbjudande skulle Flavio Briatore inte stoppa honom från attt tag den. Palle83 visit har jag problem att heja på Mercedes!! Har du inte det??!! |
|
| Tycker det verkar lite silly season det här. Själv har jag inga problem att heja på Kimi även om han kör den stjärnmärkta bilen. | |
|
Jag förstår inte varför man per automatik måste hålla på Kimi för att han är finsk? Speciellt inte Eje och Janne. Det är bedrövligt. Jag undrar om dom i finsk tv nämner att Björn Wirdheim var 19 och 24 på de bägge träningarna? Att vara partisk i TV är bara okej om Wirdheim tampas med Montoya om täten (dvs när Sverige deltar). Men att heja på Finland är ungefär som att kommentatorn skulle sitta och hålla på ungern i EM-kvalet för att han är halvungrare. Mycket irriterande fenomen. Och nej jag har inget emot Kimi, finländare eller ungrare. |
|
|
Det här lär ju ställa till lite problem nästa år... Länk |
|
|
Det finns ett syftningsfel i artikeln då williams inte är ett tobaks sponsrat f1 team. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
haimaul |
Nej, Williams sponsras väl tvärtom av bl.a. NiQuitin, dvs. ett sluta röka-medel. |
|
Korrekt. Bmw-williams är ett av få f1 team utan en huvudsponsor i tobaksbranschen. När Marlboro drar sig ur får Ferrari det förhoppningsvis tufft :) Tyvärr tror jag inte att de har något större problem med att hitta en ny huvudsponsor med tanke på hur de går för teamet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
haimaul |
Precis. Vodafone går väl bättre och bättre i och med telekom-marknadens återhämtning och expansion i Kina osv. Deras loggor på bilarna från Maranello har ju också bara blivit större och större. Andra med "rätt" färgtema är småföretag som Coca-Cola, Budweiser... Undrar dock om inte Philip Morris har olika strategier för att hålla sig kvar, t.ex. genom att bara ha Marlboro-"vinklarna" och -färgerna på bilen? Däremot minns jag nu att NiQuitin kanske skulle dra sig ur F1. Nån som vet mer? |
|
Budweiser-reklam finns redan på BMW-Williams. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Företag som sponsrar Bmw-williamsf1: HP. och Allianz är huvudsponsorer om jag förstått de hela rätt. H.P Allianz Budweiser FedEx Niquitin CQ Accenture Castrol Michelin Petrobas Reuters Hamleys OZ Racing MAN Puma O/2 PPG ORIS WL. Gore Boysen Intelsat Wurth Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Allianz ska sluta som huvudsponsor och bli "vanlig sponsor, istället kommer Royal Bank of Scotland har jag för mig? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
haimaul |
Royal Bank of Scotland? Intressant. Vilken förare tror ni de helst ser i Williams av Giancarlo Fisichella, Björn Wirdheim och David Coulthard...? |
|
Detta tycker jag är väldigt intressant Länk Mika är en av de mäniskorna som varit med och tryckt ner Michael i smutsen genom att ha vunnit 2 år över honom. (Därmed automatiskt en idol :) I mitt tycke är han ett bättre val än Coulthard då han alltid simmat i Mikas bakvatten. Visst lär han vara lite ringrostig, men han har ju några månader på sig att öva nu :) Min röst lägger jag därmed på Mika, kanske lite naivt, men de skulle kännas mycket mer rätt än skotten. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Blev lite diskussioner kring min länk om tobaksreklamen nästa år, det var inte syftat till att påpeka att Williams kommer att få problem vilket diskussionen ledde in på, utan snarare på det faktum att om det vill sig illa finns det inte många konkurrenter, och ingen massmediabevakning i England heller, efter sommaren 2005. Och visst är det kul om Williams vinner varje lopp men det skulle ju va bra om de gjort det genom att vinna mot sina konkurrenter, istället för att inte ha några konkurrenter och bara köra 60 varv utan motstånd, och utan att uppmärksammas för det efteråt. ;-) Ska bli intressant att se hur dem löser det, F1 utan intresset och engagemanget i Storbritannien kommer nog få det svårt. |
|
|
Ryktet säger att Björn Wirdheim är mycket nära ett kontrakt i CART. Enligt Björns far ska Björn köra två säsonger i CART och komma tillbaka till F1 som CART-mästare. Vi kan alltid hoppas! |
|
|
Sänds det något från CART-tävlingarna i svensk tv nuförtiden ? |
|
haimaul |
Jag spekulerar vidare: Hur många lyckade "transfereringar" har det skett från CART/IRL till F1? En: JPM. DaMatta fick ju till och med sparken mitt under den här säsongen. Villeneuve, iofs, men det var länge sedan. Jag tror inte att F1-stallen tittar mot USA särkilt ofta. Om Wirdheim åker dit är jag rädd att vi kan glömma honom i F1 eftersom det hela tiden kommer fram nya unga förare i Europa som blivit hyfsat kända i de stora motorsportländerna (dvs. har en högre medial profil) och som dessutom ofta kan betala för en plats i ett stall. Vore det inte bättre om Wirdheim stannade här och körde sportvagnsprototyper eller rentav DTM istället? |
|
CART (aka Champ Car) har i år sänts i Motors TV UK som finns på Eurobird-satelliten. Läs mer om Motors TV här: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Som det står nu så har 50% av CART mästarna lyckats de senaste åren. Montoya och Villeneuve. Däremot har Zanardi och Da Matta haft problem. Dock tror jag inte att sportvagnar är en bättre väg in i formel 1. Jag tror fortfarande att man kan gå omvägen via Cart. Men fortfarande är det så mycket mer än resultat som spelar in när det gäller att få en körning i F1. Wirdheim måste DOMINERA i Cart för att få en chans. | |
|
Jag tror nog att SVT(24) kommer sända CART om Wirdheim kör. Alltid något att vara glad över... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.