AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.817

Formel 1 2004

Sida 13 av 14
Jag antar att McLaren har tagit ut lite mer än max ur sina motorer för att försöka haka på Ferrarri därav Kimis problem,det är väl mest motorhaverier han haft.
Lite offtopic kanske men vet någon vad som gäller för jaguar och framförallt Wirdheim?

Jag hörde för ett tag sedan att Jaguar skulle byta namn till Ford inför nästa säsong men nu hör jag från flera ställen att Jaguar lägger ner helt till nästa säsong.

Någon som vet mer än jag och vill berätta vad som gäller..

Hade varit SÅ dj..a skoj med en svensk förare i Formel 1

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Länk
Länk
Grautlerar Montoya till en välförtjänt 1:a plats på Interlagos!

Jag personligen tycker att Bmw Williams teamet tappar en kommande världsmästare till nästa säsong.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Äntligen!

Jag håller med om att Montoya är en förare i världsmästarklass, men han har haft attitydproblem som gjort honom ojämn, i alla fall i BMW Williams-stallet.
Tyvärr ser det ju lite ovisst ut för BMW Williams just nu, efter att Button trots allt blir tvungen att stanna hos BAR. Det behövs ett tyngre namn tillsammans med Webber, men ingen av 'de stora' är ju tillgänglig.... Pizzonia är för tunn, jag tror jag lägger min röst på Villeneuve trots att han gjort en slät figur hos Renault i de sista racen. Han har i alla fall rutin, och har bevisligen 'vinnarpsyke' bara han är motiverad. Ska bli spännande att se vem som hamnar var nästa säsong!

/// Gunnar E.
Äntligen!!! Montoya är en gudabenådad förare och som gunnare skriver helt riktigt tyvärr för han själv så har han attitydproblem.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kul race (äntligen) och bra kört av Montoya. Vet inte om han kanske känner att han lite väl drastiskt förra sommaren skrev på för McLaren. Det blir tufft för honom att spränga sig in i teamet som slutit sig samman bra runt Kimi.

Tyvärr finns det inga allt för bra förare kvar. Personligen tycker jag det smartaste vore att ta in Coulthard istället för Pizzonia. Coulthard kan gå in och utveckla teamet och bilen på ett bra sätt samt köra en säsong. Dessutom tror jag att Coulthards körstil kommer passa bra nästa säsong när däcken skall hålla ett helt kval och ett helt race utan byte. Han är en väldigt mjuk förare som kör lite understyrt. Mark och David vore en bra kombination när förarmarknaden sedan öppnar upp sig igen för 2006. Har Williams en bra bil då så är det fullt möjligt att förstärka med en riktigt bra förare igen.

Villeneuve kommer inte svika löftet till Sauber och har i intervjuer talat om att Sauber är det ända stallet som behandlat honom med respekt under denna säsong. Han fick en enorm uppvaktning när han besökte Saubers fabrik under säsongen då bla alla anställda väntade utanför iklädda kostym! Dessutom har inte Villeneuve imponerat speciellt även om jag tror att de nya reglerna kan gynna honom.
852
Sörpan
325xi -02
Visserligen en högoddsare, men varför inte Wirdheim i Williams? ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Gu
195
Gumpy
330 -01
Tycker inte att Coulthard är en direkt imponerande förare.
Trist att Montoya går till McLaren , tycker jag iaf då han enl mej är en av de bästa och grymmaste förarna på gridden....
Iofs så kanske McLaren får annu mera fart på bilen nästa år !

Och ang Williams (nu när Button inte går dit nästa år) så vorde det ju kanonkul att se Villeneuve där nästa år eller Wirdheim (men det är väl bara önsketänkande) , är väl då kanske mer troligt att de tar Coulthard eller Pizzonia kanske....

Jag måste iaf erkänna att jag alltid tyckt om Villeneuve , och det är kul att han är tbx men inte i en sauber !!
ska det hända nått så måste han till ett bättre stall....eller ?

Billy B-10
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det finns tyvärr inte utrymme för en förare som inte presterat något på 6 år. En förare som blev slagen ordentligt utav Button i sitt sista år i F1. Sauber är ett bra stall för Villeneuve. Bra vindtunnel och ett nära sammarbete med Ferrari. Villeneuve är dessutom bra för Sauber, att ha en ex världsmästare i stallet är aldrig fel för sponsorer.

Coulthard är ingen lysande förare men tyvärr den bästa som finns tillgänglig.

haimaul
Jag är rädd att vi inte kommer att få se Wirdheim i F1 mer. Jag menar, Jaguars testförare... Hur hett är det på förarmarknaden? Hans prestation i F3000 är nog ganska bortglömd nu och när han dessutom inte kan betala något för att få en stol tror jag att det är kört. Han hamnar nog i USA och Cart eller IRL. Gör han kanonkarriär där så vet man ju aldrig, men annars blir han nog kvar där. TYvärr.
Jag håller med Acey. Coulthard är "The best of the Rest".
Får han bara upp motivationen så tror jag han kan bli en bra williamsförare. Iaf till Jensons kontrakt går ut på riktigt :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Ingen här som kommer ihåg hur/varför Button fick chansen i Williams första gången?? :)

Bara hoppas Williams tänker likadant med Wirdheim :) Kanske Webber kan lägg in några goda ord om honom :)
haimaul
Jag minns inte riktigt men Jenson var nog rätt bra i några olika brittiska klasser (formel Ford? F3) och sen tror jag att Williams helt enkelt testade honom och bestämde sig för att chansa eftersom han var så snabb. Dessutom är det rätt bra rent pr-mässigt (pch därmed ekonomiskt, för sånt är viktigt för Sir Frank...) för ett engelskt stall att ha en både engelsk och pr-mässig förare. Han var säkert billig också eftersom han bara var typ 19 då och utan F1-erfarenhet. Till skillnad från teamkompisen sur-Ralf!
Precis , man kan ju alltid HOPPAS att Webber har lagt in några goda ord ang Wirdheim....

Billy B-10
Länk
852
Sörpan
325xi -02
Jag har för mig att Williams frigjorde Zanardi från kontraktet efter en misslyckad säsong 1999. Montoya hade kontrakt med Ganassi 2000 så då fick Frank leta efter ett oprövat kort. Button och Junqueira testades mot varann och Button var hårfint snabbare.

Så kommer jag ihåg det, nån kanske kommer ihåg mera detaljerat? Dessutom var Button 20 år när han debuterade i F1 enligt Länk

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Jag tror faktist att G.FISICHELLA kommer att ratta den andra Williams bilen.
Nu har jag ett stort problem. Jag gillar Montoya och har alltid gjort det, men nu när han går till McLAREN, är det inte särskilt roligt att höja på konkurrenten Mercedes.

Mvh.
haimaul
Men Fisichella har ju redan skrivit på för Renault...
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Javisst Sörpan var det så och varför kan de inte göra det igen?? :) Hoppet är det sista som överger en, eller nått sånt :/

Ett kontrakt inom F1 i dagens läge är lika mycket värt som pappret det är skrivet på, i alla fall åt ena hållet ... Nää om Williams vill ha Fisichelle är det bara för snålFrank att öppna upp penningpungen men det kommer nog inte hända :) Annars har de varit lite intresserad av Heidfeld fast han skulle ju också kosta en massa i onödan så det lär inte bli han heller...

Vissa mänskor här har verkligen problem, kan inte heja på mercedes?????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.