AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
55.785

Formel 1 2004

Sida 12 av 14
Gu
195
Gumpy
330 -01
Usch ja, håller med bmw320i. Och båda McLaren bilarna höll hela loppet också!!!! Hoppas det inte var en tillfällighet bara, skulle vara underbart att få se Kimi få visa vilken talang han verkligen är.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Hoppas Williams fattar att dom ska byta däckfabrikat till nästa säsong iaf. Syns ju tydligt i de flesta loppen att Bridgestone håller längre. Det är bara i de första varven som Michelin är bra.
Se på Fisichella tex. han körde också på 2 stopp som Ferarri med samma fabrikat. Från 20 plats till 6 är inte illa pinkat!
Antingen byter Williams fabrikat eller så skärper sig Michelin.
Men det kanske är inte är så lätt att bara byta. Antar att det är kontrakt som löper under en längre period. Kul för Kimi att han fick stå på pallen. Kanske Fisichella vore nåt för Williams? :)

///Foppa
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om Fisi hade kunnat hålla käft om sin dröm om att köra för ferrari, om att han skulle offra sin högra arm, mamma och alla pengar i världen för att ratta den röda hästen så hade hans karriär garanterat sett annorlunda ut. Sedan han bröt med flavio har det ena dåliga beslutet efter det andra fattats. Tyvärr.

Tror att byta till Bridgestone inte hjälper eftersom däcken mer eller mindre är utvecklade för ferrari. Kolla bar, skit på bridgestone mycket bra på Michelin.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Spana in den här flashanmationen där man får följa BMWbilarna inifrån cockpit. Länk

///Foppa
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Så var vi tillbaka till ordningen igen..... dubbelt rött i toppen i Ungern, Alonso startsnabb och 'hängde nästan med'.... Montoya 4:a på ren vilja, Pizzonia gjorde ett bra jobb (utom i starten då) och blev 7:a. Button och Sato hänger bra med, det är väl egentligen ganska jämnt mellan Renault, BAR-Honda och BMW-Willams - lååångt bakom Ferrari tyvärr.....
McLaren är närmast statister återigen, tråkigt att de inte kan få till det!
Ska bli kul att se hur det blir nästa säsong, med Jenson Button (om nu BAR släpper honom, det är visst bråk om det?) tillbaka i BMW-Williams och Mark Webber som vass hjälpryttare.

/// Gunnar E.
Gu
195
Gumpy
330 -01
Ja, det var riktigt spännande där tills halva loppet gått.
Och vilket j-vla FIASKO för Michelin. Det måste bli ett jädra liv nu.
Hade sett fram emot hur Button slutat med sin tvåstopps strategi.
Kul för Kimi ialla fall men trodde och hoppades att Ferrari skulle bli utan pallplats den här gången. Men men... Finns väl inget som heter otur i deras stall verkar det som.

Skönt med helt andra nationalsånger vid prisutdelningen också.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Varför har tv4 Eje Elgh som komentator? Vilken virrpanna!

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Trevligt med en annan vinnare , för en gångs skull......
Och kul att Michael Shumacher vann vm igen......(trots att jag inte håller på han) så kan man inte sluta att beundra hans motivation för sporten....

Billy B-10
Länk
Gu
195
Gumpy
330 -01
Eje "virrpanna"???????
Han är själv gammal formel förare och besitter stor kunskap. Man hör att han talar av erfarenhet så en "virrpanna" är nog det sista han är...
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Kunskap har han säkert, uttrykte mig lite vagt. Vad jag menar är att det tar ca 10 min för honom och förklara nått som tar 1 min för en nån person.... eh hmmm Michelin...umm ehh hmmm punktering... Bridgstone ehhh hmmm... va hände?? ehhh, Schumacher...ehhh...

Tycker han är jobbig att lyssna på.

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Gu
195
Gumpy
330 -01
Kan nog hålla med lite där. ;)
852
Sörpan
325xi -02
Tycker att Eje har levt upp med Blomman vid sin sida. Kul lopp i Belgien i alla fall.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Helt underbart lopp ifrån Eau Rouge :)

Så otrolig grym bana, hade ju hört att Eau Rouge skulle vara brant och sett det på kort, men inte såååå brant som den var och dessutom kurvan skarp. Tror inte banan är plan på ett ställe, till och med start och mål rakan lutar upp dessutom är det hyffsad kraftig bankning längst in i La Source. Ljudet är lika imponerande som vanligt :) Tyvärr får man ju inte känna några växlingar i Eau Rouge fast jag gick runt banan så jag har fått känna lite på de ändå. Det var mäktigt att se bilarna köra fullt genom kurvan innan Bus stop med en massa vattensprej efter :) :)
852
Sörpan
325xi -02
Palle: Låter som du har haft det trevligt, jag var själv där -97 och jag kan rekommendera Spa om man ska besöka ett F1-lopp. Det är dessutom den F1-bana som ligger närmast Sverige!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kan bara instämma i hyllings kören till Spa. Jag var också där under helgen i slutet på augusti 2001. F1 upplevs nog bäst på Spa. Har besökt 6st F1-lopp under de senaste 10 åren (olika banor), och Spa är helt outstanding. Spa är ju fö. en av de sista F1-banorna som inte har våldtagits designmässigt. Jag har oftast valt biljetter av silver och guld kategori, men med Spa kan jag faktiskt rekomendera den billigaste kat. av biljett, dvs. brons. Under träning och kval fredag-lördag hinner man precis flytta sig till en ny plast, för att tills på söndagen hitta sin favorit vy till loppet. Lagom med motion som kopensation till intaget av Jupiler öl, pommes och majonäs ;) Som Palle nämde så är en session i Blanchimont att föredra. Närmare än så kommer man knappast en F1:a i ca 320km/h

Länk

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Scheckheft
Hej
Schumacherkrasch:
Länk
Än en gång ett däcksproblem tycks det som. Bridgestone och framför allt Michelin har verkligen något att fundera över

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ska bli intressant nästa år när ett däck ska hålla ett helt race.
Det är bara att lyfta på hatten för Ferrarri,total överlägsenhet det blev tom lite spänning i dag pga Ferrarris problem i inledningen.
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Håller med Dig Bayern.

Ferrari är i det närmaste omöjliga att nå om inget exeptionellt skulle hända dessa bilar.

Frågar mig varöfr Kimi brutit åtta gånger denna säsong.
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Håller med Dig Bayern.

Ferrari är i det närmaste omöjliga att nå om inget exeptionellt skulle hända dessa bilar.

Frågar mig varöfr Kimi brutit åtta gånger denna säsong.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.