|
Sida 11 av 14
|
|
|---|---|
| Starre: Var inte det rena fakta då??? Dom hade ju rätt. Alonso låg verkligen i och man såg skillnad på Renault bilens uppträdande gentemot Ferrarins. Renaulten använde ju hela banan och var tvungen att gå ut långt i kurvorna medan Schumi kunde hålla en tightare linje. Efter ett tag pallade ju inte Alonsos däck mera. Ferrari gjorde ett depåstopp mer än Renault också och vann ändå så stort. | |
|
Gunpy: På första varvet satsade Alonso ganska hårt i näst sista kurvan vilket framgick i super slow motion bilderna. Sen körde han inte lika aggresivt i den kurvan iall fall, dock så var inte Alonsos däck inte dom bästa vilket märktes efter 7-8varv då tiderna bli sämre och sämre vilket var en fördel för MS. Ferraris taktikt med bättre däck och lättare bil borgade för att vinst sen att Alonos inte kunde köra lika fritt som vissa andra..... |
|
|
Enligt tyska tidningar så är Ralf klar för Toyota till nästa säsong. Man kan ju bara hoppas på att det kommer in lite hungriga unga förare till BMW/Williams.Ang.Schumacher vs Alonso så är det tyvärr bara så att Schumacher spelar i en högre division både både körskicklighet och hans sätt att påverka stallet i dess uppbygnad för hur han vill att dom skall utforma bilen samt hela depåarbetet. |
|
|
Verkar som att Villeneuve är högaktuell för comeback, skulle va kul att se den gamla favoriten igen, hans insatser för BAR var väl inte jätteimponerande med bilen var inte i klass med den dem har idag så man vet ju inte riktigt hur bra han egentligen var de sista åren. Villeneuve i en konkurrenskraftig Williams i kamp med Schumacher = Ja tack ! :-) |
|
|
De blir med högsta sannolikhet Marc Webber från Jaguar som tar Montoyas plats iaf. Ralfs plats är fortfarande oviss, men gissningen ligger på att de tar in någon med mycket erfarenhet. Iaf om jag förstått Frank Williams uttalande rätt. Så BM, hungriga unga förare hade varit kul, men de lär tyvärr inte hända. Marc är väl iof ingen gubbe, men har några års erfarenhet. Bmw har byggt den mest påkostade vindtunneln nånsin inom F1 världen och tagit den i bruk i vår. Den bör hjälpa till att bygga en konkurenskraftig FW25. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Marc Webber har varit klar förmodligen varit klar för Williams lika länge som Ralf varit klar för Toyota och det rör sig om månader. Dessutom slipper det blir speciellt dyrt för Williams eftersom Jaguar inte kan leva upp till de klasuler som antas bla vara 6a i WCC inför Silverstones GP. Marc är en perfekt Williamsförare. Hård, lojal, snabb och pratar lite skit i medierna. Vi får väl hoppas att han kan få samma framgång i Williams som landsmannen Alan Jones. Williams har byggt vindtunneln och den är först nu hyffsat kalibrerad, det är bara Saubers supertunnel som slår Williams på fingrarna där. Aerodynamikpaketet till Frankrikes GP är det första resultatet av denna tunnel men man kommer nog inte skörda de riktiga frukterna förens FW27an, att utveckla FW25an vidare känns väl lite onödigt Wendtan? ;) |
|
|
Acey: Hehe, jag tycker dom kan damma av den och ta ut den ur museet :) Jag gillade farten den bilen hade stundvis. Nej jag får skylla på att hjärnan börjat ta semester lite innan de är dags. Givetvis menar jag FW27. Jag påstog inte att detta var något nytt "rykte" någonstans i mitt uttalande inte sant? De är gamla "nyheter" som först idag blir bekräftade såg jag Länk Jag har läst flera gånger att Williams vindtunnel är den mest påkostade i historien inom F1. Om den först nu är hyfsat kalibrerad, hur har de då hunnit släppa ett aeropak till bilen? Den togs iaf i bruk i våras. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Marc Webber är helt okay,det behöver väl iof inte vara någon ung förare huvudsaken att det inte kommer in någon som är som typ Ralf eller Coultard inte så hungrig utan ligger och bara avaktar sin position genom loppen och hoppas på att någon där framme gör misstag. | |
|
Du menar att vi ska behålla Montoya och hyra in Sato alltså :) Jag tror som Acey att Webber kommer fungera fint i williams. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Angående vindtunnlar så tar det mellan 3-6 månader för att ha tillräckligt med data för att ha något som kallas en färdigkalibrerad vindtunnel, däremed inte sagt att det inte går att använda den ändå till vissa modeller. Dessutom har Williams två vindtunnlar. Saubers är ändå snäppet värre. "Its new wind tunnel stands as shining example: whilst other outfits were examining, then buying, and finally stalling on wind tunnels, Peter let slip to a sceptical 2001 launch audience at Hinwil that he had authorised expenditure on Europe's biggest such facility. Last month the $55m tunnel was officially opened, and, guess what: it IS presently Europe's biggest and best, capable of accommodating 60% models at 10º of slip and yaw on a 'road' moving at 320 km/h." Källa: Atlas F1. Finns alltså ingen vindtunnel varken i eller utanför F1 (i europa) som slår Sauber på fingar. |
|
|
Webber är helt okay som jag skrev.Personligen så tycker jag inte JPM har något att tillföra F1 cirkusen förutom lite spektakulära snurrningar och påkörningar.Jag har fått för mig att han är mer mån om sitt utseende än sin körning. |
|
|
bayern münchen: Jag tror iaf att du har ang JPM..... Och det vore inte helt fel att se Jaques Villeneuve tillbaka i en Williams......................................... Billy B-10 Länk |
|
|
bayern münchen .... blev lite fel där.. skulle stå så här ::: Jag tror iaf att du har fel ang JPM... Billy B-10 Länk |
|
| Det har jag säkert :) han är säkert en kanonkille fast han verkar drygare än YES i flera intervjuer i utlänskatidningar fast jag kan nog ha fått helt fel uppfattning. | |
|
Williams har stora problem inför resten av året, jag tror att JPM hade varit kanon och kunnat lägga McLaren körningen åt sidan OM han hade haft en bra bil. Nu funkar varken bilen eller stallet och man har två förare som skrivit på för andra stall. Motivationen är inte på topp hos varken teamet eller förarna. Dessutom så får man använda sig av Marc Gene och Pizzonia för att utveckla saker som kan komma att hamna på nästa års bil. Det är ju som att ha två personer från Toyota och McLaren i stallet. Får vi inte se Villeneuve testa för Williams nästa vecka så tror jag vi kan glömma honom i en Williams nästa år. Hoppas man kan få loss Marc Webber innan säsongens slut så Jaguar dels får pengar från Williams som dom nog lär behöva. Tydligen har Eddie Jordan ringt Sir Frank Williams och erbjudit Nick Heidfeld med omedelbar verkan. In i Jordna kommer istället Glock som tog poäng i Kanadas GP och man kan sälja rollen som tredjeförare till högsbjudande... |
|
|
Jag kan faktiskt förså om mr Jordan gärna blir av med Nick Heidfeld (som han faktiskt betalar för!) eftersom han inte levererar någonting alls.....OBS !! Iosf så har han ingen bra bil men pantano kör ju "Nästan" lika bra som Nick.. Så jag hoppas verkligen inte att man ser honnom i en Williams.... JAG hoppas iaf lite på att Villeneuve åtminstånde får en chans att testa bilen och visa om han har någonting kvar av sin körning... Sedan så tycker jag att antingen tar Williams Webber (som enl mej äe en kanonförare) eller så varför inte ge Marc Gene chansen på "riktigt" ? Han är faktiskt en bra förare... Billy B-10 Länk |
|
|
Då var det snart i dax igen : 2004-07-11 kl. 13.55: Grand Prix direkt i TV4. Uppställninge enligt nedan: 01. Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes/M), 1:18.233 02. Rubens Barrichello (Ferrari-Ferrari/B), 1:18.305 03. Jenson Button (BAR-Honda/M), 1:18.580 04. Michael Schumacher (Ferrari-Ferrari/B), 1:18.710 05. Jarno Trulli (Renault-Renault/M), 1:18.715 06. Fernando Alonso (Renault-Renault/M), 1:18.811 07. David Coulthard (McLaren-Mercedes/M), 1:19.148 08. Juan-Pablo Montoya (Williams-BMW/M), 1:19.378 09. Takuma Sato (BAR-Honda/M), 1:19.688 10. Mark Webber (Jaguar-Cosworth/M), 1:20.004 11. Felipe Massa (Sauber-Petronas/B), 1:20.202 12. Olivier Panis (Toyota-Toyota/M), 1:20.335 13. Marc Gene (Williams-BMW/M), 1:20.335 14. Cristiano da Matta (Toyota-Toyota/M), 1:20.545 15. Christian Klien (Jaguar-Cosworth/M), 1:21.559 16. Giorgio Pantano (Jordan-Ford/B), 1:22.458 17. Nick Heidfeld (Jordan-Ford/B), 1:22.677 18. Gianmaria Bruni (Minardi-Cosworth/B), 1:23.437 19. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth/B), 1:24.117 20. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas/B), ingen tid |
|
| Gissa vem som vann?? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
haha, jo rött rött... Men finnen var ju lite nära.... |
|
Hopplöst, jag är så trött på tysken så det finns inte. Samtidigt vill jag inte att han ska sluta för jag vill att nån ska utklassa honom under en hel säsong först men det lär ju tyvärr inte hända. Kul att McLaren verkar ha fått upp farten igen iaf, synd att de bara har en duglig förare bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.