|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
|
Eftersom bara mickael vinner så tycker jag ni ska titta på fotboll istället där allt kan händfa och ingen e överlägsen....Titta bara på vilka som va i Championsleague final;) |
|
| Dock så krockar ju inte fotbollen och F1en så varför välja? | |
|
Trots att denna säsongs F1 varit ungefär lika spännande som häshoppning eller konståkning så sitter jag där klistrad framför rutan varje gång starten går! Visst, Shumi har vunnit nästan allt, men ändå är underhållningsvärdet tillräckligt. Krascher, omkörningar och fighterna kommer ju alltid att finnas kvar, även om Schumi vore en timme före alla andra i mål! Hoppas att det blir ändring på Ferraris dominans till nästa säsong, men även om alla bilar vore röda så skulle jag titta! Fotboll är också kul, men precis som Acey säger så hinner man ju med båda! :) |
|
|
Jag inställer helt och hållet i allt det som BeemerFInne skrev ovan! Både ang. F1 och fotbollen. ///Foppa |
|
|
Länk Visst, aftonbladet har väl inte alltid haft rent mjöl i påsen, men vem vet... :) En finnes topplista: 1)Bastu 2)Koskenkorva 3)Mika Häkkinen hehe... :) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Varför måste Tv4 både kommentatorer hålla på Shoumacher hela dj... tiden.??? Efter senaste depå besöket så skrek dom hurra ojoj vad han kör fort och bra helt helt otroligt varför gjorde dom inte det när Alonso hade bra fart? Är Tv4 mutade av Ferrari? |
|
|
Att se på ett Formel-1 lopp är ungefär lika spännande som att se sammandrag från förra fotbolls vm!! Man vet ju vem som vinner! Snart orkar man inte knäppa på tv:n för att se på F1. Samma åsna vinner varje gång! =/ /Cronor |
|
|
Hej Det är märkligt att den absolut snabbaste bilen också är den med bäst tillfölitlighet... Ferraris framfart är ordentligt pinsam för alla de andra toppstallen med liknande budget. Jag förstår att BMW hotar att hoppa av... (skyller på att man inte vill byta till V8) De har ju inte en chans!!! Jag ser alla F1-lopp (nästan) och har gjort så sedan mitten av 80 talet men sista tiden känns det inte lika viktigt. Undrar varför... /Jonas |
|
| måste hålla me starre om tv4:as kommentatorer! Har inte tänkt på det innan, men när ferrari körde om på slutet så blev dom ju helt överlyckliga! Fast nått måste dom väl hålla på... | |
|
Nja jag håller inte med om att Janne håller på Ferrari, men det är bara att lyfta på hatten. När Schumi kör förbi Alonso under depåstoppen så är det mycket skickligt och otroligt imponerande. Likaså en omkörning på banan i näst sista kurvan på sista varvet (Rubens) är kul att se. Ferraris framgång är ett resultat av kontinuitet, bästa föraren, bästa strategen, och en helt "egen" däcksleverantör. Ett "dreamteam" som aldrig tidigare skådats inom F1. |
|
|
acey: En sak är vi överns om och det är omkörning av Rubens trodde inte att det var sant när jag såg på sändningen piss och ja du vet. Eje E håller i alla fall på Ferrari medans Janne håller med och mer på Ferrari än så länge är han inte lika stor fan av Ferrari som Eje som i mina ögon numera är köpt av märket. Ska inte kommentatorer vara opartiska och inte lägga några privata värderingar/kommentare alt hålla på något speciellt stall? Inte konstigt att Tv4 aktie har tappat i värde..... |
|
|
Enligt mig så Gillar Janne Sato, Montoya och Kimi och även Eje har alltid haft ett extra öga för Finnarna och McLaren. Jag tycker att kommentatorn får ha en egen uppfattning/värdering annars så refferar man mer än kommenterar. Det är väl mer eller mindre helt omöjligt att vara 100% opartisk. Tycker alltid att den som leder prisas. Att Eje/Janne låter som Ferrari-fans är inte så konstigt just nu eftersom Ferrari är helt överlägsna och det är faktiskt svårt att höja någon annan speciellt mycket utan att det låter larvigt. Sen är väl kanske inte Eje/Janne de bästa kommentatorerna på jorden är en annan sak. |
|
|
acey: När Janne var ensam kommentator på Canal Digitals F1 sändning på den gamla goda tiden så var han mera opartisk än vad han är nu/S |
|
| Tycker absolut INTE att Eje och Janne håller på Ferrari! Schumacher är en brutalt duktig förare och slutar aldrig imponera. Det visar ju bara dagens lopp. Jag gillar inte schumi alls men det går inte att komma ifrån att han är en talang som sällan skådats. Och när Alonso låg först och satte imponerande varvtider så lyfte väl dom fram honom med eller??? Det är ju bara Ferrari som håller en stabil formkurva. Renault är på rätt väg men dom andra teamen då? Bar stallets motorer verkar tveksamma, Mclaren är ju rena skämtet, Williams har mycket problem med sina förare tycker jag, snygg snurr av Montoya... Toyota och Jaguar har också stora problem. Är det då så konstigt om kommentatorerna lyfter fram Ferrari? | |
|
Gumpy: När Alonso låg etta så var kommentare i stil: *Se så hårt han kör det kan inte hålla länge *Han är långsammare på sektor x än MS *Det där kan inte vara hållbart länge om han kör så *Nu klarar inte Alonso att hålla emot avståndet kryper |
|
|
acey: Från tv4 hemsida: Allmänna villkor 1 § Sändningsrätten skall utövas opartiskt och sakligt. Av detta följer att bestämmelsen i 6 kap. 5 § radio- och TV-lagen om förbud mot åsiktsreklam skall iakttas. Kravet på opartiskhet och saklighet gäller dock inte reklam och program som inte är reklam och som sänds på uppdrag av någon annan. |
|
|
Jag tycker inte heller att man skall sticka under stolen med hur imponerande ferrari egentligen är. Att deras dominans tar all udd av sporten är en helt annan femma. Jag skulle dock vilja kommentera Rubens "spektakulära" omkörning av trulli. Om de varit "Schumi" i den röda bilen och montoya i den positionen där Trulli befann sig hade de slutat i ett stort moln kolfiber! Jag tycker Rubens skall tacka sinna lyckliga stjärnor att Trulli är så rutinerad samt lugn i sitt uppförande att han inte stängde luckan. De hade Michael gjort, så även Montoya tillsammans med Sato samt flera andra.... Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Hur som helst ... så borde de andra stallen skämmas !!!! Det ferrari håller på med nu är "förnedring" , av alla de andra stallen.... Billy B-10 Länk |
|
| Starre: Vi bör anmäla direkt, har du sett något av fotbolls-em? Snacka om att vara partisk, heja sverige... | |
|
Nu börjar ni låta som om Börje, Artur eller Svanlund ska komma tillbaks och kommentera F1, hemska tanke... Det är bara att konstatera att Blomman och Eje är de bästa kommentatorerna vi har och jag vill inte byta ut dem. De ger mycket information, är roliga att lyssna på och är faktiskt opartiska så långt det går. Sen att Supersignal inte finns längre är ju inget annat än en ren skandal... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.