|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta det idag. Vad händer med mätarställningen om man bytar kombiinstrumentet?? Har hört att det finns en box på baksidan som man kan föra över till den nya instrumentet o då får man upp den gamle mätarställningen, vilket jag har på min. Vore tacksam för svar. Mvh Jonas 523IA-96 | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har du köpt ett nytt instrument? eller ett begagnat? Om det är nytt så borde BMW fixa det till dig då de oftast vill ha det gamla i retur. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Har inte köpt en ännu.. Ringde till Harrys bilskrot i malmö o de hade en för 1500. | |
| före -98 flyttar du en box på baksidan så mätarställning etc. följer med till nya instrumenten | |
| Oki... Då var det som jag hade hört.. Harrys hade två ifrån 96 o någon ifrån 98. Hoppas bara att det kommer fungera. | |
| 540is: Såg din bild på din bil.. Vad säger bilprovningen om dina tonade rutor?? Det är väl tonat runt om hela bilen?? Har oxå funderat att tona runt hela bilen.. | |
|
Det är bara att riva loss och tona om vid varje besikning :-) ser jag som det minsta problemet när det gäller besiktning vs. min bil . -) |
|
m3turbo |
Går inte att koda in ett beg instrument i e46/e38/e39/x5 mfl. Desa beg instrument är kodade till respektive bilmodell den satt monterad i så varken software/hardware nummer eller chassi nummer kommer att stämma. Bmw kan inte koda in dessa beg inst. så köp nytt. mvh |
m3turbo |
köper du ett nytt instrument så hämtar bmw miltal och annan info från ljusmodulen (LKM) vid inkodning! Mvh |
|
M3 Turbo: din epost adress tyder på att du vet vad du talar om..... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
m3turbo |
Ja det stämmer, och därav mitt inlägg.... Tycker det e synd att så många köper dessa beg instrument till dessa modeller som inte går att koda in. /Mvh |
m3turbo |
Ja det stämmer, och därav mitt inlägg.... Tycker det e synd att så många köper dessa beg instrument till dessa modeller som inte går att koda in. /Mvh |
|
VEm ska man tro på?? När de flesta säger att boxen på instrumentet innehåller miltal o annat som man behöver med sig till den nya instrumentet??? Det ska vara det enda som behövs.. Men e du 100 på ditt, m3turbo?? Mvh Jonas |
|
|
kan bara säga att det fungerat för mig.... genom att flytta "min" låda till det "andra" klustret.... |
|
|
Alla intrument är inte av typ "high cluster" med lilla lådan, därav skillnaderna kanske? FP |
|
m3turbo |
De äldre "Version High" instrumenten i E38/E39 med den lilla lådan på går att flytta över till ett lika begagnat instrument, men med de nyare instrumenten UTAN den lilla lådan så sitter ALL info inprogramerat i ett e-eprom i mätaren, och detta innehåller chassinummer, software & hardware nummer samt tillverknings datum mm. BMW kan inte koda in ett begangnat instrument av senare mod. Detta kan jag garatera till 100%. /Mvh |
m3turbo |
Observera att det inte är alla e38/e39 som har den lilla boxen bakom instrumentet fram tom -98... Bäst att kolla det innan köp. Mvh |
|
Däremot kunde jag få mitt kluster utan låda progammerat med mitt gamla kluster (med låda) hos Motorteknik i Huddinge. |
|
|
Instrument med checkkontroll i klartext längst längst ner (high cluster) har lådan, instrument med grafisk display för checkkontroll har inte lådan, allt enligt manualer osv. Eller finns det flera varianter? FP |
|
|
dom nya har inte lådan trots att dom har grafisk display min egen nya tex. |
|
|
På min 96:a, utan färddator, utan checkkontroll, finns inte lådan. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.