AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.445

Ska det vara så svårt att hitta "rätt" M3:a?

Sida 2 av 2
Det råkar inte vara din egen eller?
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Elfrippo:

Ja tack, är väldigt nöjd med att jag lyckades hitta en så fin m3:a. Jag har ägt tre olika m3:or samt provkört ytterligare några så man har ju ganska bra koll på hur de "ska vara" och jag tycker faktiskt att min nuvarande som gått 17000 mil känns som den gått 7000 mil, känns hur fräsch som helst faktiskt.

När jag letade m3 i höstas så tänkte jag att jag skulle ha is i magen o vänta tills jag hittade en riktigt fin o välvårdad bil med mkt utrustning, vad det sedan stod på mätaren var inte lika viktigt, är ju trots allt bara siffror som dessutom (ibland)kan vara manipulerade.

Visserligen så skulle det ju säkert vara en fördel om mätaren visat 10 000 mil istället, speciellt den dagen man ska sälja då det tyvärr faktiskt är så att många bilköpare ser mer till mätarställningen än det faktiska skicket. Vad jag menar är att iaf jag hellre köper en kanonfin bil med 17000 ärliga välskötta mil än en halvrisig bil med 10 000 tvivelaktiga mil. Sedan så tror jag också att en m3:a som sköts rätt håller i åtminstone 30-40 000 mil.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
M3 Frazze:

Har att funderat på att lyfta luren flera gånger när jag har kollat på den annonsen. Men tyvärr tror jag att den står lite för långt bort, risken är att jag blir besviken eftersom jag är så noga med skicket på bilarna jag kollar på. Detta gör att det är lite väl långt att bara åka och "titta" på den.

Kör nu SAAB 9-5
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Johnnie Andersson: Du har ingen länk eller något med några bilder?
Ja mailade en bild på den, vill du ha fler bilder så får du säga till!
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Johnnie, det ligger ett brev i din e-postlåda...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.