|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har kikat runt ett tag nu och måste säga att det är jäkligt svårt och hitta en bil som uppfyller mina specifikationer. Jag vill ha tag på en M3 3.0 silvermetallic, avusblå eller daytonaviolett. Bilen ska ha skinn och AC (lucka är inget krav) och måste vara i stort sett original (absolut ingen vinge). Om det sitter ett sportsystem på så bör original finnas att tillgå. Bilen bör gått cirka 10-12000mil. Jag har satt ett pristak på cirka 120kkr men tycker att det är svårt att hitta M3:or i denna prisklass. Antingen ligger de på 90-100kkr och har gått 17-20000mil eller så kostar de närmare 140kkr. Jag tycker att prishoppet från de riktigt billiga bilarna till de lite finare ofta är alldeles för stort. Man hör ju om sådana som hittar jättefina exemplar för strax över 100kkr, så jag resonerade så att om jag är beredd att lägga ut 120kkr så borde jag kunna hitta en mycket fin bil. Det verkar inte vara lätt dock... Jag kan tillägga att det inte är säkert att det blir en M3:a än. Jag och min bror ska köpa bilen ihop och han är mer inne på Mercedes C36 (därav min tidigare tråd i ämnet), medan jag känner att jag vill ha en mer "aktiv" bil efter att hojen blivit såld. Vi kollar efter bägge dessa bilar, och naturligtvis vill vi provköra bägge innan vi bestämmer oss (i så fall kommer jag att lägga in en redogörelse om detta på Autopower, vilket kanske skulle uppskattas). Samtidigt vill man ju inte bara åka och provköra vilken bil som helst (av hänsyn till ägaren), utan gärna hitta en som man verkligen skulle kunna tänka sig att köpa. Det finns väl egentligen ingenting att svara på det här inlägget. Jag kände bara för att ventilera mig lite. Efter en och en halv månads sökande och då vi nu går in i Mars så börjar det suget efter bil öka. Tipsa gärna om intressanta bilar i och runt Västra Götaland! /Fredrik | |
|
Jag vet hur de e, jag leta som bara den åkte till stockholm från gbg för att köpa m3.Han som ägde bilen sa att den var i mycket bra skick m3 -95 11.000mil 115.000:- så när man kommer fram är de ett riktigt ...... bara att åka hem å ringa vidare! så efter mycket letande så gav jag till slut upp och börja leta m5.Åkte till kalmar mitt i veckan för att köpa m5 -92, å ägarn sa att bilen var riktigt fin så när man kommer fram jo ett riktigt........ bara att åka hem!!! ringde på en silver m5 -91 mamma vad häftigt tänkte jag ovanlig färg åkte 20mil för att kolla ju som sakt inget att ha kamkedja rasla, däck var slut,bromsar,airbag lös,mm Då sa jag till mig själv, om jag kollar på en bil till å den inte e bra så går jag och köper en audi a3 -98 å glömmer allt med snabba bilar...................................................................... JO MINSAN jag hittade de jag sökte, åkte till stockholm en sista gång och köpte en fin m5 -91 lycka till!! om du inte hittar rätt bil, låt bli köp nån mak |
|
|
Tror att du kommer få lite problem att hitta en 3.0 som gått 10000 mil. Visst finns dom, men dom är inte många. Se till skicket istället för milen. |
|
| Okej, 10000mil är väl lite optimistisk kanske, men om man sträcker sig upp till 13-14000mil så borde det ju inte vara omöjligt, eller? | |
|
Finns genast mer bilar att välja mellan vid dom miltalen. Gäller ju att göra sig säker på dom också. Jag personligen köper hellre en långmilare i fint skick än en lågmilare som är allmänt kass och tvivelaktig. Det bör ju nästan explodera med M3'or som är tillsalu om bara nån månad, så håll huvudet kallt så får du säkert ett brett utbud att välja mellan. Lycka till |
|
|
Tjena! Sitter i samma sits som du... Någonstans får man nog vika sig. Det är nog få M3:or som går som de skall, och hittar man en t.ex. utan skinn men som ändå går hur bra som helst så finns det ju inte någon större anledning att tveka. Det viktigaste är nog att bilen går perfekt och har en bra historik! Mvh Tobias |
|
|
Vad ska ni med skinn till i en M3? Kör man lite aktivt är det helt värdelöst halkar bara omkring. Mocka skall det vara! ;) |
|
|
Jo, det är nog sant att det kommer mer bilar framåt April. Sedan kan man nog glömma det där med att hitta "drömbilen", den där som har precis det man vill ha och till precis rätt pris. Det är rätt som du säger, trnce. Skinn är knappast praktiskt ur körmässig synvinkel. Det är ju bara det att i en bil av den kalibern så "känns" det bättre och mer sportigt med skinn. För att inte säga snyggt. Å andra sidan åldras ju inte alltid skinnet så bra. Man får avgöra det från fall till fall när det väl kommer upp en intressant bil. |
|
|
Visst är det snyggare, hade skinn i min förra M3 men jag tyckte inte att det var speciellt sportigt ;). Den enda gången skinn är bra är när man ska sälja bilen, man sitter bättre i mockastolarna och precis som du säger åldras skinnet väldigt olika. En M3 är byggd för att köras aktivt vill du ha en motorvägsracer och glidarbil är mercedesen ett bättre alternativ tycker jag. Lycka till med bilköpet. |
|
|
Klart det inte ska vara ngn skinnklädsel i en M3, det är ju kass, man halkar ju bara omkring.. enda fördelen är att det är lättare att hålla rent.. en cab däremot SKA ha skinnkl men nu var det inte det det gällde.. Skicket på bilen är A och O när man köper en M3, skicket är viktigare än både miltal och extrautrustning. Finns massor av hård-/sönderkörda M3`or, undvik de... / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Jag har oxå problem med att hitta M3, fast jag söker efter en sen E30 och dom finns det i stort sett inga alls till salu. Kör nu SAAB 9-5 |
|
|
Skrev lite fel innan, undvik misskötta/sönderkörda M3`or menade jag. Lite lätt hårdkörning i form av bankörning är ju inga som helst problem med en M3 vars motor/drivlina/chassi/bussningar mm. är i bra skick. Persson: Nej, M3 E30`s finns det allt färre och färre av. Kolla runt på flera köp/byt/sälj-sajter, kolla varje dag. Och man får eventuellt vara beredd på en m3 med visst renoveringsbehov, men då ska priset vara därefter. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
M3 Frazze: Kollar i stort sett alla sälj-sajter 3ggr/dag. Kör nu SAAB 9-5 |
|
|
Här finns en : Länk / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Vad med denna? Länk Löjligt billigt enligt mig.. Vet hur svårt det är å hitta den bilen mna vil ha.. själv kör jag nog min en sesong till. Efter det blir det å leta E39 540 manuell sedan. Med alla krav jag har hittar jag den väl när E165 (eller nåt) kommer ;) "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Ovanstående M3:a är ju ej reggad, och har ingen AC..vilket är ett STORT minus på en sommarbil, speciellt utan cab.. Dock var priset rätt...om det nu "inte finns nåt att anmärka på".. ///M3 |
|
|
Vem vet, det kan ju finnas nåt 'litet' problem iom att den inte är inreggad. Kanske en konstig spec i briefet eller liknande. Behöver absolut inte vara så, men man vet aldrig. Håller med M3_LOVER att AC är behövligt. Även om man hatar det och inte använder det, så är det inte direkt en nackdel när bilen ska säljas. |
|
|
Jag tyckte nästan den var löjligt dyr, man kan inte bara stirra sig blind på priset utan man måste se till vad man får för priset. Denna bil är ej reggad, vilket kostar 1900:-, skrotningspremie 1500:- samt bilskatt ca 1600:- vilket blir 5000:- som ska läggas på priset 88000:- som då genast hamnar på 93000:- . Sedan så kommer man med största sannolikhet bli tvungen att montera ett larm med startspärr för att kunna försäkra den vilket kostar minst 3000:-, priset har då genast hoppat upp till 96 000:- vilket jag inte tycker är speciellt billigt för en nyimporterad snikutrustad m3:a som saknar bla. skinn, ac, färddator samt nackstöd bak, sedan så tycker jag heller inte det är speciellt snyggt med limo fälgar på en coupé. Man kanske även bör räkna att det kan bli nedslag på ngt vid regbesiktningen trots att det står i annonsen att det inte finns ngt att anmärka på. Jag skulle iaf tippa på att denna bil kommer att kosta en köpare runt 100 k innan den är körklar och för dessa pengar lr bara lite till går det att få en bil som är betydligt bättre utrustad. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Visst, den bilen är kanske okej. Dock är det tråkigt att det inte finns AC i den. Skinn kan jag eventuellt vara utan men en bil av den här kalibern utan AC kommer inte på fråga. Särskilt som jag framförallt (uteslutande?) kommer att använda den på sommaren. Det andra problemet är vingen som, även om den inte är så stor, förstör hela bilen. Det kanske inte är så svårt att ta bort vingen och fixa bort hålen, men jag köper hellre en bil som jag slipper göra sådana jobb på (det känns bäst så). Jag har inga problem att lägga ut 120kkr på en M3:a bara den känns "rätt". Kan man hitta en sådan här för 88kkr så borde man ju för cirka 30kkr extra kunna få en riktigt fin bil. |
|
| Din bil ser riktigt fräsch ut JN, och den har ju ändå gått 17000mil. Man ska nog, som några här redan har påpekat, inte hänga upp sig allt för mycket på milen. Tyvärr bor vi ute på landet, med en kilometer grusväg fram till dörren, så svart bil är ingen höjdare i vårt fall. Lite synd, för en ren svart bil är riktigt snygg. | |
|
Hej! Jag vet en M3:a, det är en Avusblå 93:a med 11800 mil på mätaren. dock ej skinn. Mycket mycket fin! Är en E39 M5 vinge om man kan kalla det för vinge. klart...begärt pris är 129. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.