AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.501

Beställa från Usa

Sida 1 av 2
lu
34
lucce
325 TDS touring -96
Nån som vet var i Usa man kan beställa typ angel eyes till E36.
Url?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Varför vill du beställa från usa när det finns en uppsjö med svenska firmor som säljer det ?

Min 528i Touring
Länk
..och så slipper du tull+ moms ( höjer priset med ca 38%...)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Tror han vill köpa ifrån USA dels för att det förmodligen är betydligt billigare. Ang. moms och tull är det inget som tillkommer med automatik utan något du får ta upp själv.

Visst har du oflyt kanske du åker på tullavgiften men är paktet någorlunda litet eller du lyckas få säljaren att packetera det som en present kommer du undan en del utgifter. :)

Majk: tull och moms kommer av sig själv och utan att betala det får du inte ut dina varor från speditören OM man inte lyckas klara sig med små paket och ringa värde och typiska "gåvor" men kanske lite svårt med t.ex. en Spoiler...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
cane
Har inte åkt på moms+tull på många år, beställer mycket från USA. Men det kan hända, särskilt om man skickar med fedex/ups.

//Sebastian
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Inga problem, kontakta JLevi på Länk

Mvh,
Robban
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
eller kolla realcar.se

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Varför? Det är ju både bättre o billigare i USA

Mvh,
Robban
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Momsen dras ju alltid, det är ju något man får ta upp i deklarationen sedan för återbäring. När man tar hem skrotbilar och reservdelar så kan man sänka momsen i deklarationen från 25% till 12%.

Det är ju olagligt att försöka fiffla undan momsen och det är ganska hyggliga straffskalor på sånt - "allt som är statens"

Jag tycker att man kan stödja de svenska firmor som tar hem grejerna, dom har ju för det mesta momsen betald.. inte ska väl dom drabbas?
m3
44
m30power
325IM -88
kolla ebay.com har köp lite grejer från usa och aldrig betalt moms eller tull på mindre grejer. bara ett exempel köpte lexus baklysen till min pickis kostade 23dollar ca:170sek och frakten kostade 70dollar
ca: 525sek hade 10 dar senare ett par baklysen på posten för 695sek
hade garanterat kostat över 2000sek om dom ens hade gått o hitta i sverige. har aldrig haft några problem när jag handlat på ebay. både smidigt och snabbt går det. Bara lite av mina erfarenheter.
Fråga: Ni som beställt smådelar från USA, typ tändstift eller så, vilket fraktsätt valde ni?US Postal Service eller UPS? Funderar på o beställa en lambdasond från sparkplugs.com o UPS-frakten är mer än dubbelt så dyr som US Postal Service. Man blir även "varnad" för att US Postal Service kan ibland tappa bort paket osv...Ni som använt er av US Postal Service, vilka erfarenheter har ni? Känns lite overkill att betala lika mycket i frakt som lambdasonden kostar...

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag har bestält en del grejer från USA. USPS har tappat bort mina paket en gång, levererat 2 stycken paket efter 8 veckor så... Men ibland fungerar de väldigt bra. Tyvärr så har de inte kollinummer på sina paket så man vet inte riktigt var paketet befinner sig.
Mvh
För mig har USPS funkat bra. Tagit lite längre tid bara typ 3veckor. Men är ju som sagt ett minus att man inte kan spåra paketet.

/Johan

Min bil: Länk

Razwan: Paketet som försvann, fick du nån ersättning eller så från USPS?

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Nej.
Företaget som jag köpte av skickade ett nytt paket och hoppas på att det gamla återvänder...
Mvh
DanneE
USPS funkar bra, Men UPS är tokgrymt.

Kolla prisskillnaden, är det bara några 100lappar tar man UPS.

/Daniel
320dT M ´05
Mer info: Länk
DanneE:28USD mot 58USD...O detta för en pryl som kostar 68USD:-)

xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Gasar-magnus: vart får du 38% ifrån?

Momsen ligger på 25% och tullavgift 3% på lysen till bilen. Får jag till 28% ...
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Produktpris + frakt + 4,5% tull + 25% moms är vad det kostar för reservdelar till bilar.
När Magnus skrev det så var det ytterligare 20% i påslag pga någon strafftull som fanns vid tillfället.
Så 38% var kanske bara en felknappning.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Tsaros: Angeleyes lyktor går under elektronik och då är tullavgiften 2.8% för att vara exakt. Ringde själv för inte allt för länge sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.