|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag va inne på bwmgruop gbg ida och tänkte jag skulle beställa ny lager till min bakaxel men dom hadde nästan inga lösa delar.. Så nu undrar jag om det e nån som har renoverat en sån klump och var man får tag på lager?? Nått art nummer på lagrena ?? Pris? Tack för svar... Mvh Limmet | |
| Jag letar efter nya tätning och bussningar, finns det alternativ till bmw eller är det bara bmw som gäller? | |
|
Jag har ett kvitto från -99 då Alpinadiffen renoverades, gick lös på 1300:- för lager, hylsor och packboxar.... Delarna är köpt på Momentum! Jag har delnummer på alla delarna om nån är intresserad.... MVH Tommy. |
|
|
Gokväll...här kan ni nog få hjälp med delar till BMW:s slutväxlar... Länk |
|
|
Kolla på lagren, beteckningen brukar stå på kanten o sen är det bara att slå upp i skfkatalogen. /Per |
|
| Jepps, renoverade min 520 klump förut och det var standard skf-lager i den. Var bara att åka till en välsorterad lager-åf. | |
|
bytte lagrena till utgående avlarna i min m3 diff, var bara att ta numrena från lagrena och gå in till skf & beställa... har för mej att de 2 lagrena kostade ca:1500 going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Okej.. får plocka isär klumpen då Tack för svaren Mvh Limmet |
|
|
När du har gjort det kan du höra av dig så drar vi till Momentum. Som SKF arbetare så har jag ju lite rabatt där :) Inte så noga med nummrena på lagren, bara det går att mäta utv. inv. och bredden så tar dom fram lager åt dig. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Okej ticco det gör vi vettu.. hoppas allt löser sig för dig så du får ihop bilen till sommaren nu!! Så vi kan ut å smiska lite hojar =o) Mvh Limmet |
|
| Akta er för Audibilarna i backspegln :) | |
|
Ur_Quattro: Vi backar aldrig :) Vem är Ur_Quattro, Magnus eller Ola? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Det är Magnus :) Varför spinna på 2 hjul när man har 4 ? |
|
| Varför åka tysk SAAB? | |
| För att slippa den Starkasåsen :) | |
|
Ur_Quattro: Ja du, det är en elak bil du har fått ihop! Vi lirar inte alls i samma liga tyvärr :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ur_Quattro Stagioni: SMR "Jag gasar tills det rasar" |
|
| Bosse brehäng: "jag gasar till det rasar" Vi vet att du gör det jimmy!!!!! =o) | |
|
Tillbaka till tråden nu.. E det nån som vet om det går att flytta över själva diffspärren till en odiffad axel, om man tex. vill byta utvxl?? Mvh Limmet |
|
|
jepp, pillade i innehåll från m3 95 (e36) i min gamla odiffade 325 89a (e30) inga problem... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
ah sorry missuppfattade... trodde du menade stoppa i diffad klump i odiffat hus;) going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.