AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.712

Officiella bilder på E60 M5 prototyp!

Sida 3 av 4
Ser helt otroligt brutal ut! Mitt enda frågetecken är för fälgarna, som i mitt tycke ser lite mesiga ut jämfört mer resten av bilen. Hoppas att dessa ändras innan bilen går i produktion!

Tror vi kan räkna med 550 hk och 600nm. Tror också att manuell låda kommer vara standard, och SMG3 extrautrustning.

Ska bli förbannat spännande att se hur det blir när bilen kommer!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Herrej*vlar, den var brutal! :)

/Manray/
Sp
52
Space
320i -00
Den ser fantastisk bra ut!
Står en liten artikkel her også, med 6 bilder:
Länk

Det er vel det nærmeste en kan komme å få se den i Norge...
545i kostar jo 1 034 000 kr (uten ekstrautstyr?) så blir nok ikke mange M5 rullende på norske veier. TRIST!

Space
som det står så kommer det vara en 7växlad smg-låda...ja tror itne de komemr nån manuell efter som allt fler kunder vill ha automat
Blir mäkta besviken om BMW överger sin tradition att M bilar skall gå att köpa med manuel låda...Skulle förvåna mig mycket om nya M5 inte kommer att kunna köpas med en sådan låda mot ett ev pristillägg i värsta fall....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Ingen annan som tycker det är helt sjukt att den gör 0-200 på omkring 13 s? Hur kan en ej svansmotorbil få så bra fäste?

Imponerande!
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Sjukt snygg och lär vara sjukt snabb. Men kom igen, varför kallar BMw den för konceptbil? Alla vet ju att den redan är klar och har testats helt omaskerad på nordslingan flera ggr. Det kan ha med att dom inte har bestämt effekten på den och vill avvakta lite med att se hur folk reagerar på den, annars handlar det om detaljer tror jag. För den borde väl ha sportspeglar och någon form av spoiler på bagageluckan? Men vartför så diskreta sido kjolar??

Vill se detaljer på att här kommer en V10 rullande!
Varför är det ett måste med spoiler på luckan för M5? 545 har lika hög toppfart (250km/h) men saknar spolier. Med korrekt utformad kaross skall tillräckligt marktryck finnas även i höga farter.
545i kanske har sämre marktryck än en med spoiler i 250 km/h?

E39 M5 får 70 kg mer downforce i 250 km/h än en utan.
Gustav:

Hur mycket mindre downforce får M3E46 utan spoiler i högre hastigheter?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Mjo, stämmer ju. M5an lär bli strypt till 250 :(

Men samma gäller ju 540i E39 och M5 E39!
Gustav: Säkerligen. Frågan är om kunderna bryr sig? Den typiska kunden för M5 besväras nog inte av lyftkrafter vid Flugplatz eller Schwedenkreutz.

Borde inte syftet med tunneln mellan avgasrören vara att generera downforce?
bjoerck: Jo, men "tunnel" både "nedan" och "ovan" borde göra det än mer effektivt.
Måste hålla med Kalle om fälgarna. De ser verkligen för mesiga ut! Sedan gillar jag inte att de är "inåtbuktade". Tittar man på den officiella bilden från sidan så ser ju fälgarna ut som typ 16".
Nä, de måste bli brutalare.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Gustav: Behövs både hängslen och livrem? E60 har inte fått kritik för att bli lätt i bakändan vid hög fart.
Eftersom bilen säkerligen är kapabel till farter över 300 km/h och BMW vet att många kunder kommer att ta bort fartspärren, vem vet de kanske själva kommer att göra det som tillval, så vill de nog att bilen skall vara så stabil som möjligt i hög fart. Det vill iallafall jag. Sedan blir det säkert som på E39 M5 att spoilern går att välja bort om man vill.
Men Janne2, hur beter sig din ej spoilerförsedda M5 E28 i 240+ km/h ;) ?
Zafiro
Jag tror att det kommer en manuellåda , att även spärren kan tas bort om man visar ngn typ av licens
ang. låda läs:
Länk

/Wille
Gustav,

Hehe...Faktiskt bra. Har kört 250 km/h, mätarfart såklart, hitills och det var inga problem alls.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.