AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.208

tips på bra musik i bmw: n

Sida 5 av 5
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
TITTA!!! Jag väcker liv i en jättegammal tråd!!!

Nu lyssnar jag återigen på Mike Oldfield´s(UK) tolkning av "In Dulci Jubilo" av Johann Sebastian Bach!
Då blir man såå glad att man vill hoppa ur sätet :-)
När sedan hans "Portsmouth" startar, ja då står man o hoppar runt i en snöig rastficka! Helt sjukt! Jag har drabbats av den totala nostalgitrippen!
Mike Oldfield: Världens bästa multimusiker, tillika musikaliskt underbarn!
(Fast det har jag tyckt ända sedan slutet på 70-talet, då jag började lyssna på honom...)

Vidare går Kraftwerkplattorna(D) varma, varvade av Boytronic´s(D) The working Model "Reverse", med "Late Night Sattelite", "Bryllyant" och "Triggertrack" som bonusspår!!!

Yes(UK), The Buggles(UK), CAN(D), Polyphonic Size(B), Moderne(F), IXI, Major Tom, DÖF och all NDW (Neue Deutsche Welle) som finns... "Fan-Fan-Fanatisch"!!!

Hej hopp! Jag kände mig glad, bara...

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
KRAFTIS!!!:
Det låter lite som när jag tryckte i en gammal namnlös kassett (jo jag använder sådana fortfarande) i e30:n en gång i höstas och det visade sig vara ett hemmagjort band med Mike Oldfield-bootlegs :-) Först stirrade jag bara... för jag hade glömt att det fanns. Sedan blev jag bara gladare och gladare :-)

Micke är verkligen fenomenal, eller var i alla fall, jag har dålig koll på vad han gör numera. Jag lyssnar sällan på hans musik nu men varje gång blir jag lika betagen. Han är verkligen osannolikt bra, jag föll pladask när jag lånade Tubular Bells II av en gymnasiekompis. Jag hade aldrig hört något liknade och fick genom det mitt musikintresse!

I e30:n spelar jag nästan bara Moonspells "Night Eternal", bitvis så svart att det nästan sipprar tjära ur panelskarvarna i inredningen.

Vill jag ha roligare finns det en kassett med Zappa också :-)

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
jp
464
jpn
523im -99
Hehe ja det var en redig bump du fick till :)

OnT: lyssnar på ganska mycket olika sorters musik, men på sista tiden har det blivit en del Amon Amarth och Ensiferum faktiskt.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
635CSi:

Ja, visst är han bra, Mr. Oldfield! Jag har inte heller så bra koll på vad han gör nuförtiden, men det man hört är inte alls som förr, tyvärr...Alldeles för "mainstream" enl. mitt tycke. Hans 70 och 80-tal var höjden, och så förståts en bit in på 90-talet...Jag säger bara, Ommadawn, Hergest Ridge...o trummisarna Mike Frye och Morris Pert...och så när han skaffade den Tyske "gurun" Harald Zuschrader att programmera Fairlight CMI:n 1984....

OT: Nåväl, det var en riktigt fin 635:a Du har!!! Jätteläcker, och snygga färger, måste jag säga!

Här snöar det....

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Kenneth & the Knutters - Bmw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.