|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo, om man köper en färdig låda ja, men vad är oddsen att en sån passar bra i en BMW-skuff? Eftersom "518i slow..." gav tråden namnet "Ritningar på baslåda" skulle jag tippa att han ska bygga lådan själv, och därmed köpa lösa element? //Koffe |
|
518i slow mobil |
Jag tycker att MDS låter bra, så så får det bli... Letar efter bra m10 2L till bra pris! |
|
Det ligger faktiskt en sådan i min skuff å det är väl inga större problem. En sluten låda blir ju inte så stor. Rydberg |
|
518i slow mobil |
precis, men det låter ju bra... Letar efter bra m10 2L till bra pris! |
|
En polare har MDS steg i sin bil och det låter ok när man spelar lågt, men när man höjer musiken så stannar basen på en ganska låg nivå, det orkar inte driva... MDS är inte ens billigt, inte om man ser till vad man får för pengarna. MVH //Nybliven BMW frälst |
|
Sorcerer |
Tjena! Har en 12" i i portad låda i skuffen men har problem med att få in ljudet i kupén. Jag fick ett tips om att kapa upp ett hål i plåten i ryggstödet och bygga tätt så att basen inte kan spela i skuffen. Vad tror ni om det? |
Phille |
Tjenna.. sorcerer.. det är ett bra tips.. jag gjorde lika dant i Min 325i E36 men jag gick steget längre.. jag portade igeom mitt delen på sätet låter grymt bra.. måste bara få fast hatthyllan så den inte vibrerar och gör missljud för sig.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
www.brl.se Köper du högtalaren på bilradiolagret hjälper de dig med en ritning. Ta mått på bakluckan, bredden mellan hjulhusen och höjden till hatthyllan. Även ryggstödets lutning kan man mäta så får man en låda som passar bra. Bygg i 22mm golvspån. finns på brädgårdar och är billigt. MDF har en egenfrekvens som kan störa basen. Slutsteg och delningsfilter är nödvändigt annars kan du glömma iden med baslåda. Dra ORDENTLIGA kablar om du vill ha bra ljud. Kablar och kontakter kan du köpa på Biltema. Fördelen med att bygga egen låda är att den passar som hand i handske i din bil utan att ta för mycket plats. När du sen ska dra kablar så dra INTE signal kabel och strömkabel nära varann, Risk för störningar. Sist men inte minst: Glöm inte att säkra av kabeln nära batteriet så gäller diin brandförsäkring också. Lycka till! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.