|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hittad en Daytonaviolett M5 Touring-95 till salu vars tidigare ägare fick för sig att E38 front passar utmärkt i stället för orginal jag tycker inte det skulle vara snyggt på en vanlig E34:a och på denna M5 Touring är det bara ett övergrepp! Juck vad fult! Länk Mvh Stephan | |
|
kan bara hålla med! en så speciell bil som en m5 touring gör man inte så med... MVH Johan K |
|
Aldric |
Jag tycker det blev lite E36 över fronten, den "remsan" mellan blinkersglasen iaf, inte nedanför förstås. "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
| Hmm synd men vid första anblicken ser det "OK" ut tycker jag. Inget rice över det iallafall... | |
|
*snyft* ännu en av de få m5 touringar som finns borta... Why not? |
|
|
Ett givet ämne för tidningen PerformanceBmw :) ser redan rubriken "DO YOU KNOW WHAT IT IS YET? M5e34-touring gets updated e36 front and treatment. For some people enough is never enough and they always have to take modifieing cars to the next level" Reportaget avslutas sedan med att, "Dieter welcomes any and all challengers" Mvh axel |
|
|
Tråkigt som fasen att exemplaren förstörs på detta sättet. //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Ytterst nobelt och osjälviskt av Er att tycka så med tanke på att Era M5:or blir mera värda för varje moddad dito! :-) (Rent estetiskt tycker jag personligen att bilen såg modernare och bättre ut nu...i den vinkeln iaf?) __ BMW CS #5221 |
|
|
Jag måste nog säga att den såg ok ut. Alltså missförstå mig rätt nu:) Man gör inte så med M5T, men den såg... annorlunda ut (på ett positivt sätt). Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
jag tycker den såg helt okej ut! slå inte mig nu ;) Min bil Länk |
|
| såg okej ut, men inte mer. njurarna ser skumma ihop med resten av fronten. | |
|
och jag som vet -vilken- bil detta är !!! den är ganska speciell och den har MYCKET UTRUSTNING, bl.a. är mittendelarna av säten i bilens färg !!! som INTE är -Daytona-Violett-, bilen har en -special-lack - som bara finns på ytterligare en M5touring - VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR kan man undra, MEN ägaren säger att bilen är byggt så från fabrik och att det ytterligare 5 gjorde på samma sätt ???????? 'another fairytale' ?? M-GmbH bekräftar att det INTE är en fabriksbil som byggdes på det viset !!! E38-front ? men är inte njuren på en E38 -integrerat- med motorhuven ?? ser ut som en E36-njure med E38-strålkastare ?? blinkers = är inte de större också - jag meddelade säljaren att jag är mycket intresserat att köpa bilen men med AVDRAG för fronten som skall återställas i Original-skick SAMT under förutsättning att bilen INTE är krockat (frontkrock), säljaren var nästan shockat eftersom han tycker att bilen är speciell med denna front och att det är BMW som byggde den så ?????????? MYCKET SYND, detta är sen 95B med mycket i tillvals-utrustning, den bar DYR när den var ny, man kan verkligen undra VEM som gjorde -ombyggnaden- och VARFÖR, gråt, gråt ...... |
|
|
m5toureg; Intressant att du vet vilken bilen men jag är inte förvånad med tanke på M5 Touringregistret, vad har den för chassinummer och vad heter färgen? Om fronten skulle jag säga efter ha studerat bilder på E34/E36/E38 så är det orginalgrill ombyggd i nederkant och 94-98 års E38 lampor/blinkers halvljuset har ett centrum som saknas på E36 och blinkersena är rundare än E36 men festligt att säljaren säger att det är fabriksbyggt tror han på det själv!? Mvh Stephan |
|
|
stephan 735i@ ja, han verkar tro det och han påstår att någon har bekräftat det samt att det skall finnas 5 st. sådana bilar till ?? i vilket fall har han köpt bilen i det skicket och inte ändrat något själv (säger han) - byggbladet för bilen (BTX) som specifiera t.o.m. färgen på garnet som används för att sy klädseln m.m. säger INGET om en annan front, det mesta var ju annars möjlig att få MEN att ändra utseendet på bilen på det här viset DET hade nog t.o.m. BMW Individual vägrat att gå med på - - bilen är nr 921 och färgen är - madeira-violett-metallic - Hälsn. Kalle ///M |
|
| Nu kanske jag är HELT ute och cyklar, med jag tycker det ser ut som E34-Xenonhalvljus och E36-helljus bakom E36-strålkastarskyddsglas med modifierad E36-grill och E38-blinkers. Bilen är naturligtvis inte levererad så från fabrik utan modifierad efteråt. Frågan är när, av vem och varför. Kan ingen försöka ragga tag i lite fler bilder på bilen?? Skulle vara intressant att få se inredningen. | |
| AMG har monterat CL fronter på S-klassbilar, det vet jag på W140 modellerna. Finns det inte en lite möjlighet att BMW M gjort detta "off the record" för en VIP-kund? | |
|
Gustav: Men på den tiden var väl AMG fortfarande inte "officiell"? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Jag tror de var de... Inte säker, de blev officiella iochmed C36 AMG och det var samtidigt med den generationen S-klass. | |
|
liste@ det finns några bilder på bilhandlarens hemsida - inredningen är den vanliga förutom att, stolarnas mittbana, dörrinsidor samt sytrådorna är i = blauviolett, övrig är vid inredning L7SW dvs Nappa skinn svart, dessutom har bilen armstöd till sportstolarna (som många säger inte finns men jag har de i min bil också) - Gustav@ du är inte helt fel ute, de mest vansinniga saker finns faktiskt, det mesta är gjord av BMS -ZS- och därmed officiell, sen finns det annat också = bilarna är ju handgjorda vilket gav visst utrymme för det mesta, just på den här bilen har jag frågat M-GmbH och de har bekräftat att ombyggnaden INTE gjordes av de, MEN inte ens det är en 100%-garanti eftersom man i regel INTE lägger ner speciellt mycket tid på efterforskning, vad man kan göra är att ta reda på till vilken återförsäljare bilen leverades till vid leverans och sedan försöka hitta en person som var med då OCH minns något, tyvärr är det oftast INGEN SOM BRYR SIG och man blir betraktat som någon form av bil-tok (och DET är kanske sant ??? ;) |
|
|
förresten, färgen/lack 'madeira-violett-met.' kallas även 'maderia-schwarz-met.' båda färger har -färgkod- (302 M) - det finns 4 st. M5touringar med denna färg, 2 av varje sort - 'just for the record' ;) |
|
|
SYND PÅ EN M-BIL KANSKE, MEN KUL ATT NÅN VÅGAR GÖRA NÅT ANNORLUNDA Seastreams Garage -no compromises |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.