|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Jesperado: Nej jag ville kolla om du kunde din lagbok :) BoogieElvis: Om det är fängelsestraff med på skalan så ja men det gäller är inte plankning så man kan vandra därifrån när man vill utan att betala ett öre :) |
|
Master: jag tror på tyst utryckning men inte att de inte behöver saftblandarna på, de får väl inte överskrida hastigheten utan dessa på. Men med blandarna och utan sirener får de köra. det är ju alltid svårt att vinna mot polisen, för hur skulle det se ut om lagensväktare inte följde lagen? det måste tydligen vara ett sken av att polisen är felfri, men de är ju också människor, så varför skydda dessa rättsligt? men visserligen skulle väl ingen lita på poliskåren om dessa var "laglösa". |
|
|
fabi_no1> Polisen får bryta mot trafikregler vid brådskande tjänsteutövning, utan vare sig sirener eller blåljus. Så, även utan blåljusen får dom bryta mot hastighetsgränser, stopplikt och liknande. Blåljusen är till för att påkalla fri väg, inte för att undanta dom från trafikreglerna. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hangaround: med tjänsteutövning menar du då: "sisten till korvmojen är en sk*t"? ;) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Patrik Nilsson> Ungefär :) Vad jag har förstått så måste poliserna ha ganska bra på fötterna för att åsidosätta trafikreglerna. Speciellt vid ett tillbud eller vid en olycka, bör dom nog ha en bra anledning. Över lag så tycker jag poliser kör bättre än genomsnittssvensson, god framförhållning och mycket god avläsning av trafiken. Så har dom brådis till korvmojjen med den körstilen, är det väl okej med mig :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Ok,men om en Polis har så brottom att han kan bryta mot trafikregler,varför använder dom då inte blåljus??.Skulle i genom en korsning å hade grönt då en Polisbil kommer från höger utan blåljus,kör mot rött och håller på att smälla med mig.Vad jag undrar e,om han nu var på väg i tjänstutövning,varför då inte använda blåljusen.Om man passerar en korsning,kör mot rött och utan blåljus då kan man knappast ha så brottom. BMW e lag |
|
| finns rötägg till poliser... såg en polisbil som kör ner på en gräsplätt för att snacka med några som fikade på gräset, plätten var 50x50 meter stor, han stannade kcar i bilen och hängde ut genom rutan, ska det vara så svårt att lyfta på röven? detta hände i närheten av möllevångstorget i malmö. egentligen kan du köra hur de vill, för vem ska stoppa dem? kollegorna? knappast. | |
|
Kolleger? Varför inte? Ölvemo åkte väl för rattfylla?? Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.