AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.717

ögonstenen var repad på morgonen

Sida 1 av 2
Visa användare
25
scandane
525IA e34 1992 M-Paket

535IA e39 M-paket

525I e39 touring

518I e34 touring
Man undrar va fan som händer eller inte händer i folks huvud, kommer ner här till morgon, och någon jävel har repad bakluckan och höger bakdör. Man undrar om det e folk som har för lite hjärnceller eller om det bara gäller avundsjuka. Va skall det göra för gott att göra andra ledsna på det viset, och så undrar man varför det e krig i världen hmmmm ja hoppas det räddade deras dag att dom fick repa en bil.

Nu till frågan någon som känner någon bra i Malmö som kan klara sånt här, eller om det e hellackering som gäller.
Lider med dig... Min fars bmw blev repad av någon idiot som hade gått med en nyckel på hela vänstersida över två dörrar typ
det gick på 5k att lacka om det. Jag kan nog mer förstå att folk snor ett par fälgar än hur de repar bilar med vilje, missförstå mig rätt nu... Jag menar, det är helt onödigt att repa en bil för man vinner fanimej inget på det. Men men... Du bor i sverige och därtill kommer den svenska avundsjukan, tyvär.
D-diddy
m_johan84: jag håller med dig. När jag ser folk som bara saboterar så hoppas man att dom ska dö en långsam plågosam död. men om någon stjäl en bilradio eller ett par fälgar, då har dom ju en egen vinning av det, och det kan jag förstå varför man gör. men att sabotera för andra är helt obegripligt.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Privat, garage babys är nog enda lösningen på eländet.

/D
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Lackera i Malmö: ChipsAway kan vara ett billigare alternativ. Har själv tänkt åka dit i vår för att ta hand om allehanda skavanker.
De har nån 'metod' som gör att man slipper hellackeringar mao billigare? Har pratat med dom i Malmö och fick där prisuppgift som låg under halva 'normal' priset för dito jobb samt att de lämnar 2 års garanti på jobbet.
Kolla länken!
Länk

Mike
Visa användare
25
scandane
525IA e34 1992 M-Paket

535IA e39 M-paket

525I e39 touring

518I e34 touring
Tusen tack skall kolla
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Idag har jag fått ännu en repa... modell stor.. fyfan vad förbannad jag bliiiiiirrrrrr!!!!!!!!!! Att folk inte kan låta bli?? vad tjänar dom på det? Jag sliter bort M5 märket omedelbart å sätter dit 518..

Han som gör dessa repor/buklor på min bil lär inte leva länge när jag upptäcker vem det är.. grrrr
ChipsAway låter ju super! Skall nog ringa dem snart, jag och en god vän monterade sidoblinkers på min 540 igår och vi slant lite med borren, syns knappt, men är man perfektionist så är man :-)

Vidare tycker jag att det är skumt att BMW's lack på den främre plastspoilern på min 540 släppt på några ställen, bilen har alltid stått i garage och saknar därför ALLA typer av lackskador, men lacken på spoilern har släppt på några ställen, skumt!

MVH,
E38B12
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Fegaste man kan göra e att repa någons bil! sånt gör man bara inte

Vi
49
Vicodine
535iA-91
Jävla svin, skjut dom! Har fått min bil repad av sopgubbarna! Jobbar på en lackeringsfirma men ja vet fan inte om jag har lust o lacka om bilen för det kommer väl nån jävel o repar bilen ändå!

Blyfot...
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Det värsta som finne i livet är att någon repar ens bil. Det gör absolut inget om man själv gör det av misstag eller kör på något.

Men det är extra smärtsamt att någon av ingen anledning alls repar bilen.
E38B12; Att lacken har släpp beror inte på BMW eftersom det var först till 1995 årsmodell som V8:orna blev nedlackade från fabrik din är nedlackade av någon tidigare ägare gäller inte M-Paketbilar som alltid är nedlackade oavsett årsmodell.

Mvh Stephan
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Hej !!

Trist att du fått bilen repad. Verkar som att detta är vanligt för oss BMW-ägare att få bilarna vandaliserade. Desto snyggare o dyrare de ser ut desto större lust verkar några idioter ha att sabba bilarna. Det är fördj----t.

Hoppas allt löser sig på bästa sätt !!

1ggn BMW, Alltid BMW !!

Tack för all hjälp.
//Håkan.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Lider med dej vet hur det känns...

Jag har skitit och reparera alla repor och parkerings skador på min bil och nu har jag inte fått nå mer på länge men bilen ser för jävlig ut.....
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fick min repad och insparkad på vänster bakkärm nyligen...

Det måste saknas något i hjärnorna på de som gör det, allvar alltså, inget skämt, det måste verkligen saknas något viktigt som vi andra "normala" har.

*BAWORAK*
Typ... Har en del hjärna öht? Är det avundsjuka som driver dom? Vet dom öht att en e32 är hur gammal som helst osv? eller är dom bara helt dumma i huvudet och skulle sparka till bilen oavsett vilken bil det nu var... Jag blir trött på alla dessa marrodörer som ska förstöra våra ögonstenar...
Varför vill dom förstöra den lilla njutning som finns i våra liv?:)
Ser jag vem som repar min bil så ska jag repa in något i hans panna typ.. "bmw-sabotör" så ska han nog leva ett skönt liv sedan
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Så här är det. Vill du ha en bil som är snygg och ser bra ut så skall du ha den instäng i ditt garage. Det är inte lönt att sätta den på gatan för då kommer någon jävel som skall Fucka bilen för dig. I Sverige så går det endast ha en ny och fin bil i sitt garage. Och skall man köra men en lite finnare bil så skall du ha med dig ett vapen så att du kan skjuta de jävlar som repar din bil. Så är det, det är bara att inse verkligheten.

Det är inte alla som har hjärnceller eller har kraft för att tjänna ihop bra med pengar så att man kan köpa en "fet bil" så om inte denna idiot har en fin bil så tycker inte han att andra inte skall ha det heller för då är hans Volvo 240 långt ifrån fin. Då förstör han andras bilar istället. Dessa små jävlar finns överallt. Och tänk på att det är förmodligen din skatt som betalar hans Volvo 240 i första början. För att dessa personer är offtast mellan 15- 25år.

Ett tag bodde jag i lägenhet mitt i Cenrum. Innan jag fick garageplats i huset så ställde jag bilen utanför på gatan. En kväll hörde jag att det är någon som typ sparkar in en dörr eller liknande. Då rusar jag fram till balkongen och ser att en kille hoppar upp min baklucka springer över taket och sen hoppar ner på min huv för att sedan springa vidare. Det jag gjorde efter detta skall nog inte skrivas här men det involverar den sport jag tävlar i, Sportskytte. Med bly i benet så springar men inte längre. Så skall dom tas.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Sly> Egentligen är jag av princip emot egenmäktigt förfarande men: Om du de facto skjöt honom i benet så ALL HEDER ÅT DIG och hoppas att han fick förbannat ont...vad mig anbelangar fick han gärna bli förlamad också. Jag har inte ett skvatt över för sådan människor.
Hoppas Du slapp vedergällningar från lagens långa arm som av hävd skyddar dessa jävlar...

*BAWORAK*
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Det var ett luftvapen så jag tror inte han fatta vad som hände förren han kom hem och plocka ut kulan från benet. Inget vanlig luftvapen utan ett 5.5mm som är licensbelagt.

Efter skottet så stanna han till DIREKT och haltade resten av vägen. Var jävligt sugen på att sätta ett till i det andra benet men då skulla han ha fattat. Vissa använder luftpistoler för att skjuta skade fåglar på sin åker, har man en fin bil så får du använda luftpistol för att skjuta skade människor, så tycker jag.

Jag har nu köpt en villa i ett "bra" område och har hittintills inte varit med om stöld eller skador. Hoppas att det håller i sig.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
JA lycka till.
Och fortsätt i samma stil. Hejja hejja...

*BAWORAK*
320-325
men ni måste komma ihåg att bilar är ``bara ´´ bilar ... men därimot människor ... är en helt annan sak... man skjuter inte på människor fastän dom har hoppat på en bil... en bil går att köpa ny oftast så slipper man undan me självrisken ... men om killen hade blivit förlamad och ångrar sej efteråt ... då är det inte så kul om man har skjutit han för .. en sån sak.. ...

man kan inte jämnföra människor me bilar .. när vi kan skapa människor .. och planeter m.m då vi snacka men eb sålänge så kan vi inte mer än att bygga döda ting.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.