|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på med en m20b25 som ska turbomatas:) Grenrör å turbo är införskaffat, toppen är portad med mirafrästa ventil säten och slipade ventiler smat en trimkam från enem!.... mera grejor tillkommer såklart! Jag har tidigare tänkt att svarva kolvarna för att sänka kompressionen, men ska antagligen köpa en 3mm stålpackning från köhler istället! Vilket alternativ är bäst??? Finns det några nackdelar med stålpackningen? Alla svar och funderingar är välkomna:) | |
| squish kanten blir fel me tjockare packning samt att du måste ha ett justerbart kamdrev också, skulle rekomendera att svarva kolvarna | |
|
Vet du eller nån annan hur mycket man ska svarva av? Nån mer som har åsikter om köhlers packning? MvH Crille |
|
| utan att veta exakt nu i huvudet säger jag 33gram eller 5mm på bredden och 1.3mm djupt, men ja vet inte om jag kommer ihåg rätt, testa sök | |
| 16 gram ska det vara för dig med kat motor kom ja på nu och 50mm inte 5 | |
| Okej! Men hur och vart på kolven ska det svarvas... uppe på själva toppen av kolven lr?? | |
| gå in på www.ticco.com där finns en bild på en svarvad kolv | |
| Okej! Tackar så mycket för hjälpen;) | |
| Yttligare en fråga;) Om jag nu ska svarva kolvarna! Måste jag då också o-ringa blocket? Vad rekomenderas för topplockspackning till denna kombination? Orginal lär väll knappast hålla för 1bars laddtryck:( | |
|
det är inget måste, men om du ska ladda ett bar så bör du oringa och då håller det med org. packning! annars kan du köpa köhler packning med org tjocklek |
|
|
behöver man man svarva kolvarna om man O-ringar? då håller det väll för 1 kg ändå? och då får man väll bättre drag på låga varven om man har kvar orginalkompet? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Så alltså: Det är bäst att jag svarvar orginal kolvarna, o-ringar blocket och köper en kraftigare packning!? Vad kan detta på ett ungefär kosta? Tror att jag kan få kolvar och det med blocket fixat av en jag känner!? Men vad kan en kraftigare packning kosta? Mvh Christian |
|
|
nej, antingen oringar eller kraftigare packning, inte både och. 2500 kostar en packning |
|
| Du behöver inte köpa en kraftigare packning om du o-ringar blocket, då funkar det fint med orginal packning! Om du inte o-ringar skall du köpa en så kallad 3-lagers stållammelpackning! Kostar ca 2500kr om jag inte minns fel | |
| Vad är då bäst/effektivast?; O-ringa eller kraftigare packning??? | |
| seriösare med riktig packning, den kan användas om och om igen, tjänar på det i längden. | |
|
Men inte stålpackningen från köhler??? Vad finns det för nåt att välja på? Vad ska/kör du med?:) |
|
| Precis som herr jimbooo skriver! Enda anledningen till att o-ringa som jag ser det skulle ju vara att det är lite billigare, om man nu har en strikt budget! Men som sagt kraftigare packning är att föredra. | |
| varför inte köhler? | |
|
Den som är i stål och 3mm, den skulle väll inte va bra sa du ju!? Men om dom har nån annan lämplig packning så är det väl bra med en sån:) |
|
| det finns 2 olika, en med std mått och en tjockare, du ska ha std med svarvade kolvar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.