|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Maurixt : Jo ja vet att man har en annan syn på prutande i många andra länder , jag prutar själv på många saker , och jag låter alltid folk pruta när jagsjälv säljer bilar eller andra saker. MEN när ja köper en bil ute för 30 papp , så kan ja pruta lite för prutandets skull , och säljer jag en för 30 papp får folk såklart några tusenlappar i rabatt , minst - det tycker jag är ok och normalt. Men som många gör , att ringa och vara lätt otrevliga , och sedan pruta bort kanske 20 papp på en bil ute för 30 utan att ens ha sett bilen det är fult , de elaka mäniskorna som gör så vet att en gång av 100 så är det någon stackars jävel som måste ha in lite cash samma dag kanske pga. av "något" , och då försöker de testa och utnyttja redan trängda människor för egen vinnings skull. Det är fult att sparka på de som ligger och därför tycker jag inte om de som beter sig så - inte fan skulle jag pruta stenhårt och utnyttja någon stackare som uppenbarligen är helt desperat och gärna vill få sålt sama dag. aldrig. Har en gång köpt bil av en som verkligen behövde pengar samma dag och det märktes att man kunde pruta riktigt mycket och utnyttja hans jobbiga läge , faktiskt prutade jag då "normala" 15% och jag är idag glad för det , annars hade det känts som att jag lurat/utnyttjat någon och så lågt tänker jag inte sjunka bara för att göra en bra deal. Och sådan mentalitet accepterar jag inte oavsett vad som är gängse praxis i andra länder. |
|
| Det har du rätt i wadel... om någon skulle sälja en bil för typ 30.000:- jag skulle alldrig i livet ringa den person för att bjuda ut 15.000:- man kan alltid prutat men fan inte halva priset, jag har sålt några stycken BMW och har fått massa att skam bjud... och säger bara att jag är inte intresserad.... den sista bil som jag sålde M535 sålde jag 4.000 billigare än vad jag ville ha eftersom kille som ville köpa den kom från samma område som jag bodde fast jag hade alldrig träffat honom.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.