AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.718

Blev intill hotad!

Sida 1 av 2
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej!

Ännu en läsvärd historia, skulle sälja bilen, satte ut 12 500 kr för den, värderas till 10 000 kr mina ögon, en kille ringer, det stor klart och tydligt att den rullat 23 800 mil i annonsen, han frågade 3-4 gånger hur långt den gått för att konstatera at den gått 23 800 , vilket jag visste, det är ju inget nytt för mig! Så han frågar vad mitt absolut sista pris är, och jag säger, att han borde komma och kolla på den och köra en sväng så han får känna på växellåda och motor, då blir stämmningen i telefon hätskare och han säger att han är intreserad av en snabb affär! Varav jag då tillägger , upprepanade att han borde kolla på bilen INNAN han kommer för att köpa den, han frågade om yp färg ,rost och miltal. Allt som stod i annonsen sket han typ i, står när den är besiktigad, han frågar, det står at dne har sommar däck med X djup, han frågar. Så jag ställer den lilla spydiga kommentaren! " Jag är inte intreserad av att göära snabba affärer, kom och kolla på bilen s¨å kan vi diskutera fram ett pris, då säger fjanten, 6000 kr, hämtar den ikväll, han prutar från 12 500 till 6000 kr utan att ha sett den. och direkt, itne succesivt, då säger jag jag, att jag inte kan gå med på det, varav han fäller "Vi får se hur länge bilen rullar" och lägger på!

Sjukt!
Han kan ju ta reda på vem jag är!

Mvh Mohsen
Man ska alltid vara försiktig, men jag tror inte det är någon större fara, om jag fått 10:- varje gång jag blivit hotad hade jag inte behövt köra begagnat idag... :-)

Men har du möjlighet så kanske du borde ställa in bilen i garage, är ju synd att chansa.

Mvh Elvis
ormen
skit i han, oftast är såna småhandlare rätt fjantiga, räcker o blåsa på de så faller de... det blir annan femma när man möter de och är kaxig tillbaka...
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Asså personligen är jag inte rädd för fjanten, jo de ärjag fan! Men aså, det va ett stockholms nummer, jag bor i Linköping, det är ju en bit emellan och han blev väl förbannad. Men har mnan itne ens halva summan ska man inte ringa på en annons! pruta i telefon är ok om man bor lång bort, men han började ju för fan att halvt smäda mig för att sen hota mig!

JAG funderar på at ta reda på vem han är och typ, åka förbi, tjenare, hur mår, jag blev väldigt ledsen och upprörd över det du sa i telefon, vill du be om ursäkt och förklara det?

Det är man rätt kall men mitt självförtroende sviker mig nog där!

Samtidigit blir man förbannad!

Mvh Mohsen
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Skit i fjanten!

Låter som en småhandlare i mina ögon.

Skulle sätta ut min förstabil på annons för 16500kr. Tidningen råkade skriva 6500kr och det ringde folk hela tiden. Från ca 06:00 dagen som annonsen kom ut fram till en vecka senare. Men det ringde iaf en handlare och bjöd 3000 =). Jag skulle höra av mig om jag var intresserad, snabb affär var det som gällde =).

Schnelle fart, Härliche fart.
Ar
164
Arash
518i -93
lol...
om jag fått 10:- varje gång jag blivit hotad hade jag inte behövt köra begagnat idag... :-)
det va fan det roligaste jag har hört på flera dagar......
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Sådana där idioter har ringt mig också flera gånger då jag sålt bilar - oftast folk från storstäderna och alltid invandrare.

Fått löjliga bud på 10 000:- "kontant ikväll grabben" på bilar utsatta för minst det dubbla.
Och knäppjökar som ringer på 10+ år gamla bilar ,prutar som idioter och när de får reda på att bilen inte är i nyskick skall de inte handla - verkligen inteligensbefriade idioter som saknar rumsuppfattning då de tror att de är världens centrum och att alla andra lever för att förse dem med nya bilar för inga pengar alls.
En del tror tillockmed att man tänker åka 50 mil för att visa en bil som kostar 20 000 ! bah.. men då får man iaf. ett gott skratt.

Motelden är såklart att göra samtalet riktigt kort , eller att reta dom och driva med dom tills de lägger på , numera har jag telefonen kopplad till ljudkortet om man jag annons ute och då spelar man såklart in knäppjökarna vilket gör att det istället blir roligt när de ringer - många vänner som uppskattar de mest osanolika "spekulantern" som .mp3 filer.

Senast en kille som ringde på en NY ac kompressor vilken kostar ca 7000:- hos bmw , jag ville ha 2300:- och han undrade då om han kunde få den för 1000:- jämt då de bara kostar "några hundra" på skroten och där är de testade (asgarv!) enligt honom iaf. , för 1000:- skulle han köpa den mot att jag åkte och visade upp den för han var inte säker på att den passade hans bil då den var tyskimporterad (!), jag påpekar att bensinkostnaden för mig skulle bli runt 500:- kr och han svarar "-Jo men då får du ju sålt idag !"
Sen vart han mycket arg och ville inte köpa då jag inte vill åka och visa upp den.

hehe klart bra mp3:a vart det iaf. !
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
hehe du har inget filarkiv man kan få botanisera i?

/Andreas
Men killar det är upp till er om ni vill sälja eller inte. Jag alltid brukar titta först och sen snacka om priset.. Om någon idiot ringer till er om ger skam bud på grejerna då är det inget ide att göra affär men den person.... Angående (Wadel) kommentar om
invandrare.. Det som händer är i uttlandet alltid man prutar när man köper någonting (HAr du alldrig varit på någon marknaden affär i Frankrike,turkiet,America, Där man alltid prutar och det fungerar faktisk!!!) men här i Sverige är man inte vana att prutat utan man betalar......

M.V.H
MAuricio ....
Invandrare !!!!!
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Tjenare

Ja, jag är själv iranier, han lät som zigaenae, jugge, gud vet vad!
Det är ju en sak om han ska slöa sin och min tid p åatt fjanta sig på telefon, mwn när det över går till hot "Vi får se hur länge bilen rullar" " då har det ju bara urartat!

Mvh Mohsen
Maurixt: Visst prutas det mer utomlands än här, och själv anser jag att det ska prutas lite på just bilar även här. Men det är sanslöst att folk (invandrare eller svenskar, jag har träffat på båda sorter) vill att man praktiskt taget ska ge bort sakerna. Har varit med om att folk vill betala ca 60% av det man satt ut i annonsen och då har det gått över styr, man säljer ju för att man vill tjäna något på det också?

Mohsen: Visst är det obehagligt när man inte vet vem man har att göra med, men om du känner dig osäker så ställ bilen på en säkrare plats; antingen som jag skrev tidigare, i garage, eller hos någon vän eller släkting.
Och skulle idioten stå utanför dörren en vacker dag; öppna och ge honom en mitt på käften med den största gjutjärnsstekpannan du har hemma från oss alla här på forumet!

Mvh Elvis
Ja mohsen jag förstår att det är väldigt obehaglit när någon hotar man. Men han kanske inte menade att han skulle göra någonting till bilen eller till dig utan att han kanske menade att bilen var skräpp och den skulle inte gå så lång innan den skulle gå sönder.. så du har ingeting att oroa dig för.. lev livet så vanligt och parkera din bil som vanligt. Jag är säkert att det kommer att inte hända någonting..... Om det skulle hända något det är bäst att inte göra någonting inte ens anmäla till polisen eftersom och han vågar göra nånting mot bilen då skulle han också kunna göra dig illa om du skulle reagera. Och det är inte kul att vara på vakt hela tiden. Bilen är bara en materiell sak, men livet är värt mycket... bilen kan åtgärdas men inte livet... så hoppas att det ska gå bra för dig......

M.V.H
MAuricio...
Är de inte ett härligt land vi lever i?
Man blir hotad bara för att man sätter ut en annons på sin bil o svarar i tfn.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är underbart :)
Det går utför med landet Sverige.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jo men så är det, går man över gatan så försöker bilister köra över en och och skulle bilisten råka köra av backspegeln på fotgängaren, så stannar två bilar och åtta personer och slår nästa ihjäl fotgängaren vilket medför ambulans och efterkommande operationer för att räta ut benen i ansiktet, så allt är snart livsfarlig tom att sätta för högt pris på bilen och svara i telefon, Jisses !!

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Man blir förbannad när man gång på gång kommer i kontakt med det här. Jag tycker det är fullständigt respektlöst att komma med ett skambud utan att ens sett vad man bjuder på och dessutom bli otrevlig när budet inte accepteras. Sorgligt!
He he har oxo fått skambud. Jag satte in en annons på min 525-92, och skrev att jag villa ha 40 000:-, då ringer det en invandrare (hördes på dialekten) och bjöd 20 000 utan att ens ha sett den, då jag vägrade höjde han till 25 000 :-D.
Kan ju tillägga att det inte blev nån affär :-)
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan

Maurixt: Jag tror att du missförstått mig extremt!
Jag är ingen materialist, och vet inte hur du kan styrka detta påstående.

”Men han kanske inte menade att han skulle göra någonting till bilen eller till dig utan att han kanske menade att bilen var skräpp och den skulle inte gå så lång innan den skulle gå sönder.. så du har ingenting att oroa dig för.. lev livet så vanligt och parkera din bil som vanligt”

Stämningen var så som jag sagt, hätsk, varför ringa på något som är skärp, och han höjde tonläget och lät förbannat hotfull när han fick ur sig orden. Jag har ingenting att oroa mig för, blev bara frustrerad av att han la på och att jag inte vågade ringa upp direkt efter. Och kräva en ursäkt. Klart jag lever livet som vanligt, ska jag anpassa mig efter en fjant som lägger på luren utan att jag fått konfrontera honom?

”Om det skulle hända något det är bäst att inte göra någonting inte ens anmäla till polisen eftersom och han vågar göra någonting mot bilen då skulle han också kunna göra dig illa om du skulle reagera.”

Om det hände något är det bäst att inte göra nåt? Hur resonerar du? Förtydliga gärna det påståendet och förklara för mig vad en polisanmälan går ut på!

Det här måste vara det största övertrampet från din sida!

”Bilen är bara en materiell sak, men livet är värt mycket... bilen kan åtgärdas men inte livet”

Klart jag vet att det är materiellt, jag vet att livet är värt mer, men jag tror inte du inser graden av kränkning han försökte utsätta mig för! Jag är ingen fjant som går och tänker på det alltför mycket och ville bara skriva av mig på forumet, et som stör mig är att jag inte ringde upp på en gång och krävde en ursäkt, min ”feghet” stör mig för tillfället! Det är en sak at bjuda utan at ha sett bilen, det är en sak att ge skambud, men at hota någon över telefon för att inte priset passar en är bara feeel!

Jag förstår att du vill väl med ditt inlägg men du hamnade alltför fel! Enligt min åsikt, du får gärna förtydliga dina resonemang

Hasso: priset är inte för högt, inte för lågt, bara lagom, så som en japsare kostar! Den har stolsvärme och dra krok så underskatta aldrig japanks ingenjörskonst!

Bjoerck: Jag är mer personen som läser inlägg än skriver, läser alla som kommer in, och du är bland mina absoluta favoriter eftersom du kan blanda ironi och saklighet! Skulle vara glad om du skrev ett längre inlägg!

Till alla som tror att jag är knäckt, jag är långtifrån knäckt, insåg en brist jag hade i stundens hetta, att verkligen kräva ursäkt, ringa upp, ställa till med scen på telefon, i värsta fall åka till grabben ii Stockholm, och se varför i helvete han hotade mig för det gör man bara inte!” man hotar inte någon!

Mvh Mohsen
Usch. Förhoppnigsvis var det bara ett dumt uttalande för att han blev sur för att du inte ville sälja bilen för halva priset (?!!!).
Hoppas man slipper sånt här när man ska sälja sin bil. Halva priset.. tssss.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Hej Mohsen ursäkta mig :)... Jag har uppfatta helt fel + att jag har svårt att uttrycka mig . Jag håller med dig fullständigt . Och absolut inte menade någon illa med mid inlägg!!!!!

M.V.H
Mauricio!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.