|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena Är detta sant? Länk 250hk genom chippning och ny box? Mvh Mattias | |
|
Jag tror inte på det iaf. ca 210hk låter mer trovärdigt. -=Brings Me Women=- |
|
|
Det finns mycket att läsa om chip och hur mycket det gör på alla modeller... Åsikten varierar, men inte många har lyckats chippa 57 hk iallafall... |
|
|
Precis, enligt va jag har erfarit är detta omöjligt på en sugmotor.. men men.. drömma kan man... Mvh Mattias |
|
Gemini__ |
Inte sant, garanterat! Inte med dessa modifieringar! Mvh: Thomas Länk |
PETER.O |
Chippning på en ej elektroniskt strypt sugmotor ger inte många HK. 57HK är rimligt på en turbo. Alltså rent bullshit. Peter |
|
kanske de ska vara 205 hk? tryckfelsnisse kna ha varit i farten! vem vet "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| 5 hk i effektökning är nog närmare sanningen när det gäller chiptrimning, medans skicket på motorn är mycket mer avgörande när det gäller effekt. | |
Gemini__ |
Denna 325:a ligger snäppet under med sina 242hk. ----->Länk =) //Thomas Länk |
| gemini; haha ja den va fin =) snyggt uträknad effekt också | |
| Säga vad man vill om de 242 hästkrafterna men servicen för 7000 (inkl kylare, koppling, nedlackning, mm) måste klassas som årets fynd! | |
|
grymt!! :) enligt lite snabba uträkningar så borde jag ha ungefär typ 170hk i min 318 då :).... hmm konstigt att jag får pisk av en 325a... Jag har ju både öppet filter och chip..... och sportavgasystem och en trimkamm..... och... jaaa.... :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
jag tror som Patrik Nilsson att killen har skrivit fel =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Bara open air filter ger väl 200 hästar extra.... :)) 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Glöm inte att ögonlock ger +10 hästar och lackerad grill ger mist +5 hästar :D // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
att snacka skit om andras bilar på ett forum ger minst 330hk ;) www.jk-racing.se Mitt och K1mzo´s projekt |
|
|
jimbooo! Är det på ens egna bil, eller är det på den bilen man hånar som får effektökningen? Och hur funkar det om man pratar skit om sin egen bil?! __ www.e21.se/forum |
|
| braxen, var inte så jobbig =) | |
| lol | |
| Ser ingen anledning till att killen här på forumet skulle ljuga. | |
|
Det är nog mer okunskap än ljug skulle jag tro. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.