|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Du skulle ju kunna börja att lyssna på spridarna (med en mejsel mot örat) börja med tomgång det ska finnas ett stadigt tickande.Sen ökar du varvet då ska tickandet följa med dvs öka,det ska ticka regelbundet (lyssna efter avbrott).Jämför med alla spridare så får du snart fealing hur det ska låta.Det blir ju lite väsen i från motorn i övrigt när man varvar så det kan vara svårt att höra ibland (själv har jag hörlurar från bmw museumet funkar helbra). Tänk bara på att ta det lungt när du varvar `tomt` inga långa stunder. Sen är det inte så svårt att bara byta en spridare o testa med. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
ok.. tack tucker, ja ska pröva detta, dock blir det inte lätt med tanke på hur m40 tickar underventilkåpan samtidigt som han fläkt koplling har gett upp och är helt låst så bilen låter som en Volvo 240... Hur får man dän spridarna då? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Har för mig att du måste dela insuget för att komma åt spridarna på M40,själva spridaren sitter bra itryckt med en oring som tätning. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
ormen |
att dela insuget är en baggis, i princip bara bort med gasspjäll, insugsbälg o lite skruvar. Passa på att byta de två korta gummislangarna som sitter på (till o från) bränslefördelaren (fyrkantsröret), de brukar bli dåliga (har nu haft 3 bmw med läckande sådana). Se bara till om ni delar insuget att inte tappa ner nåt där, täpp till hålen med lite papper så fort ni delar den... |
|
Tack för alla svar... Påbörjar nu projekt spridar byte :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.