|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Wadel/ ok jag förstår dina 12000:- tänkte inte så långt:) jag har länsförsäkringar iaf.måste nog kolla runt lite vad halv kostar man är orolig att nått har hänt varje gång man går ner till garaget(gemensamt med ca 80 andra). MVH ANDREAS |
|
|
bara för att dra upp denna tråd igen så kan jag säga att jag betalar 4900/år i trafik för min gamla bil. Jag höll på att svimma när de skulle ha 18000/år halvfösäkrat. när jag sen säger att mitt enda val är att ställa bilen på mor så får jag veta att då upphör försäkringen att´gälla vid skada om jag är föraren. Jag vågade inte ens tänka tanken på att fråga vad de skulle ha för helförsäkringen... |
|
Ras.mus |
En sak till angående bonusen. Oftast räknar de inte ner trafikförsäkringen med bonus, det är bara halv och hel-delen som räknas ner pga. bonus. Så 3000 i trafikdel är 3000 med bonus eller utan. Däremot kan en halv-del på 6000 komma ner till 1500 med 75% bonus. |
|
Trafikförsäkring kostar ~870:-?/kvartal vilket blir ~3500:-/år. Halvförsäkring skulle kosta 28000:-/år... Mvh |
|
jnse |
För mig skulle helförsäkring på min 735ia -88 gå på 20000:- hos Folksam och 24000:- hos IF.. Nu kostar den 3900:- på farsans namn... Priserna kollade jag upp för 1-2 år sen, när jag var 23-24år, är 25 nu, så jag vet inte ifall dom har gått ner lite.. Alltså.. vem fan betalar 20000:-/ÅRET för en bil man har betalat 40000:- för?? Då är det ju billigare att ta trafikförsäkring och köpa ny bil om man kvaddar den efter nåt år.. |
Beemer_Linkan |
Min 730 kostar bara 350 kr månaden på helförsk. men då står den på farsan såklart =) ..det enda som kostar är bensin ! , delar är inge dyrt heller , om man jämnför med Audi, Mb ..men jämnför du med en volvo är det dyrt ! , men vem fan vill åka traktor ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.