AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.190

528i 1996 11.300 mil

Sida 3 av 3
Ja det verkar bra, men jag är ändå lite rädd för milen. Den blir nog väldigt svårsåld när man går uppåt 20.000mil. Bilen har gått ca 1000mil i tyskland hos BMW och sedan är det bara en ägare i Sverige, så det är ju väldigt bra.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
erito:
den blir svårsåld hur du än vrider och vänder på det garanterat :-)
det lär ju inte finnas färre e39 i sverige om 1-2år direkt.
pistolas: Allt är svårsålt med fel köpare :-)

man skall aldrig ha bråttom då man säljer bil. Tyvärr verkar många jämföra priser på 100% korrekta bilar med de priser som mindre nogräknade handlare har.... ( tex: Länk )

andha45
Det där med att gissa milen kan kanske vara en rolig lek som förstärker ens känsla av att ha en fin bil. Trots att jag gillar BMW har jag invändningar mot att hävda att BMW skulle vara en bil som klarar mil bättre än t ex Volvo. Jag har haft flera BMW med ca 10 000 mil, som både varit lite slitna i stolen samt i bältet (gar. mil). Körde häromdagen en 5-seriekombi med 9 000 mil och den kändes sannerligen inte ny. Det slog mig när jag åkte en f d hyrbil Volvo S60 med 11 000 mil häromdagen - denna bil verkade nämligen väldigt fräsch - att man nog inte kan hävda att BMW är bättre än t ex Volvo i detta avseende. Det är mkt individuellt men skillnaden mellan Volvo- och BMW-ägare tycks vara att de senare är mer kära i sina bilar.
Den sista 528iA -98 jag specade i det här inlägget har alltså gått 17.500 mil varav 16.500 av EN ägare i Lund, och före honom som Jahreswagen på BMW tyskland. Hur är det med salt och sådant därnere i Lund-trakterna? Vågar jag köpa bilen osett? Den skall vara i toppskick och via handlare. Hamnar nog på ca 120' inkl. vinterdäck.

Funderar starkt på att leta efter en e39 med runt 12.000 mil istället....

528an från 98 verkar vettig enligt din beskrivning. Skulle dock göra som du själv skriver att söka en med lägre miltal då milskräcken sannolikt fortfarande kommer att vara utbredd när det är dags att sälja för dig. Detta gäller om nu inte den sjunker radikalt i pris. Anser att det största problemet med långmilare generellt är att skillnaden i förväntningar om pris är för liten i förhållande till de med lägre miltal, största anledningen till att jag inte överväger långmilare.

/Simon
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Frågan är hur många som är villiga att betala lite extra för en bil som är i riktigt fint skick och inte är ett måndagsexemplar?

Jag har nämligen en sådan, en 96:a som har gått 9800 ärliga mil. Har köpt till sprillans nya M5 fälgar med däck som har rullat ca 200 mil = som nya.
Silvrig med svart skinn, 2 zones klima.
Har vissa funderingar på att sälja den till sommaren, hade tänkte mig runt 125-130´. Vilket jag tycker är ett bra pris jämfört med när jag köpte den för 2 år sedan och hur mkt man får för pengarna. Jag betalade själv en del extra för att få ett fint exemplar.

/F

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Beemer_Fred,

jag fick 125KSEK för min 528i 97:a aspensilver, klimator, multiratt, PDC, stolsvärme, skisack med sov (15 tum lm+15tum lv) Det fanns reparationer på ca 5000 på den när jag sålde den, var 020410, dvs två år sedan. 125-130KSEK visst kanske du kan få det, men risken känns överhängande att du blir besviken på vad du kan få ut för din bil.

/Simon
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
..snyft

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
förstår dig Beemer_Fred, har just sålt min 328i -99 med 7200 ärliga mil och massa utrustning. Alla 'problem' åtgärdade och mycket fint skick. Inte fick man mer för det... :-(

Men nu sitter man ju i en trevligare sits där man kan välja o vraka bland 528 e39:or med mycket utrustning för mellan 110' och 130' :-D

Vad tror panelen om den här:

Länk

Måste ha väldigt mycket utrustning eftersom endast navigator saknas! Trist med en 96:a dock...:( MYCKET lågt(misstänkt lågt anser jag) miltal. Stämmer milen borde den vara värd 95-100KSEK anser jag.

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Köp :)) för den pengen så för du en "ny bil" om milen stämmer den har rullat 1000 mil mera än min 528. Och inte skulle jag skänka bort min för 109 :))
Dessutom så är det ju Aspensilver :))

///MVH Hasso
Länk
:-) ja jag funderar på att åka o kolla på den. Angel Eyes monterat i tyskland och milen verkade stämma med servicebok och verkstad i tyskland.

Drog mig ur på den förra pga detta:

* -01 optik fram utan att veta varför
* kondens höger framlykta
* stötfångare fram, bristande inpassning höger fram + lackdefekt
* höger hjulhus fram ngt skadad och lös innerskärm

jag gissar ju bara, men jag gissar krock höger fram....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.